دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1395 - 17:45
در بیانیه و پیام‌های واحدهای دانشگاهی عنوان شد

دعوت دانشگاهیان دانشگاه آزاداسلامی برای حضور گسترده در مراسم 13 آبان

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی و دانش‌آموزان سما با صدور پیام، بیانیه، دعوت به راهپیمایی سالروز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز را گرامی داشتند.
کد خبر : 131068

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز 13 آبان پیامی صادر کرد که متن آن به این شرح است: «13 آبان در تاریخ این مرز و بوم، یادآور حرکت خروشان جوانان متعهد، انقلابی و آگاهی است که در کنار تحصیل علم به روشنگری و مبارزه با استبداد و استکبار پرداختند و به آیندگان نشان دادند تاریخ را اتفاقات نمی‌سازد، بلکه تاریخ یک ملت حاصل از خودگذشتگی‌های انسان‌های با اراده‌ای است که جان و مال خود را فدای آرمان و اهداف مقدس‌شان می‌کنند.


آبان، یادآور حوادث مهمی است که برای درک مسیر پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران نیازمند تبیین و روشنگری بیشتری است، تقارن تاریخی تبعید امام خمینی (ره) به علت حق‌گویی و ایستادگی مقابل فساد و استبداد رژیم طاغوت و در امتداد نهضت پربرکت ایشان، شهادت دانش‌آموزان ایرانی در 13 آبان سال 1357 در راه بیان خواسته‌های برحق ملت ایران نشان داد که استبداد و ظلم، ضددانش و آگاهی است و دانش برخاسته از ایمان، استبداد را به عجز می‌کشاند و دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال 1358 با تکمیل این راه پرافتخار نشان دادند که دانش، بینش و ایمان انقلابی می‌تواند بزرگترین استکبار را هم به زانو در آورد.


بی‌تردید تجربه 13 آبان در این تکلیف، نقش سنگین و مهمی را بر دوش دانشگاهیان و دانش‌آموزان ایران اسلامی نهاده است و ضرورت دارد جوانان کشورمان با تکیه بر تعهد، مسئولیت‌پذیری و تخصص برخاسته از ایمان، خودباوری در حفظ آزادی و استقلال بیش از پیش کوشا باشند؛ از همه دانش‌آموزان، دانشجویان و استادان گرانقدر انتظار دارم با تلاش و کوششی مضاعف در راه علم‌اندوزی و تولید ثروت پرچم آزادی و استقلال کشورمان را بر افراشته نگاه دارند. اینجانب این روز بزرگ را به همه دانشجویان و دانش‌آموزان حق‌طلب به ویژه دانش‌آموزان کوشای مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می‌گویم و توفیق و سعادت‌شان در راه اعتلای نام ایران سرافراز را از خداوند منان خواستارم.»


دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری


متن پیام دکتر سیدفرج الله موسوی رئیس واحد یادگار امام(ره) بدین شرح است:


«بسم الله الرحمن الرحیم


13آبان تجلی افتخار ملت ایران در مبارزه با استکبار است، در سال 57 مصادف با چنین روز خجسته ای دانشجویان و دانش آموزان پیرو مکتب امام خمینی (ه) توانستند با دانایی، همدلی ، ایثار و فداکاری لانه جاسوسی اهریمن را تسخیر و افتخاری بزرگ را برای تاریخ استکبار ستیزی ایران بیادمان گذارند.


واقعه سیزده آبان که به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی، انقلاب دوم نامیده شد، به دل‌های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد. پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت. در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است.


سیزده آبان در تاریخ انقلاب جایگاه ویژه ای دارد چراکه دانشجویان متعهد و انقلابی ایران توانستند در امتداد خون شهدای دانش‌آموز، با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا قدرت شکست ناپذیری این طاغوت زمان را درهم شکنند و فریاد ظلم ستیزی انقلاب ایران را در صحنه‌های بین‌الملل طنین انداز نمایند.


دانشگاهیان واحد یادگار امام(ره)، با گرامیداشت یاد همه شهدای والامقام انقلاب اسلامی، همگام با اقشار مختلف مردم قدرشناس ایران، در مراسم راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار، حضوری فراگیر و گسترده خواهند داشت و ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی ابراز می‌نمایند.


اینجانب این روز مبارک را به همه ی دانش آموزان و دانشجویان گرامی تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از خداوند سبحان پیشرفت و سر بلندی را برای همه پویندگان طریق معرفت به ویژه نسل پویای انقلاب اسلامی مسئلت دارم.»


متن بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد به مناسبت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی


«سیزده آبان در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی جلوه گاهی کم‌نظیر از حوادث و رویدادهایی است که بیش از هر زمان دیگری خط روشن مبارزه با ستم، استکبار و استعمار خارجی را به نمایش می‌گذارد. حافظه تاریخی ملت ایران به یاد می‌آورد که دشمنان استقلال و آزادی ایران اسلامی در چنین روزی پیشوای سیاسی و مذهبی آنها مرجع عالیقدر جهان اسلام امام خمینی (ره) را چگونه مجبور به ترک سرزمین و دوری از ارادتمند و یاران خویش نمودند.


سیزده آبان برای ملت ایران یادآور کشتار خونین مردم بی دفاع و بویژه دانش آموزان مظلوم و بی گناهی است که توسط عمال رژیم وابسته به غرب و آمریکا صورت گرفت و ایضا سیزده آبان فراتر از تمامی حوادث ناگوار و خاطرات تلخی که در آن رقم خورده است ، یادآور آتشفشان خشم ملت ایران در سال 1358 تسخیر لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار است که استکبار جهانی را به زانو درآورد.


اکنون برای ملت قهرمان ایران سیزده آبان نمادی با شکوه و درخشان از ظلم ستیزی ،حریت و فداکاری است که در چنین روزی فریاد استقلال خواهی آنان برای همیشه خط بطلانی بر اندیشه های سلطه جویانه و آرزوهای تجاوزگرانه دشمنان قسم خورده ملت سلحشور ایران خواهد کشید.


بدینوسیله ما اساتید ،کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد با اعلام حضور در راهپیمایی یوم ا... سیزده آبان بار دیگر خشم و قهر انقلابی خویش را بر علیه دشمنان قسم خورده این مرز و بوم به نمایش خواهیم گذاشت.


والسلام علیکم و رحمة ا... و برکاته»


متن بیانیه کانون اسلامی – سیاسی اساتید معرفت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد


«فرارسیدن 13 آبان سالروز حادثه غم‌انگیز تبعید امام خمینی (ره) سال (1343) ، سرکوب تظاهرات و کشتار دانش‌آموزی سال (1357) و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام سال (1358) یاد آور این حقیقت است که فداکاری ، پایمردی، حق‌طلبی ملت ایران پیوسته جاری بوده است و اکنون این راه روشن خود را طی می‌نماید.


حضور مردم مسلمان و همیشه در صحنه مهم ترین رمز بقای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اینک در پرتو منویات رهبری معظم انقلاب حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای (مد ظله العالی) به مناسبت یوم الله 13 آبان با شرکت گسترده در راهپیمایی و شعار مرگ بر آمریکا بار دیگر خشم و عزم انقلابی خویش را به نمایش خواهد گذاشت . کانون اسلامی – سیاسی اساتید معرفت با گرامیداشت مناسبت مهم سیزده آبان از تمامی اقشار جامعه بویژه دانشگاهیان عزیز برای شرکت در راهپیمایی این روز دعوت به عمل می‌آورد.»


متن بیانیه کانون بسیج اساتید واحد رودهن به مناسبت روز 13 آبان


«نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، میراث گرانقدری، از شهیدان معزز و ایثارگران سرافرازی میباشد، که به دست ما رسیده و باید در حفظ این امانت الهی کوشا باشیم.


با پیروزی انقلاب اسلامی، باران توطئه‌ها باریدن گرفت و شیطان بزرگ آمریکا، با دخالت های آشکار و پنهان، سعی در ایجاد جریان‌های انحرافی در نهضت مردمی داشت. هم چنین در سراسر کشور به ویژه در دانشگاه‌ها، حرکت‌هایی صورت می‌گرفت تا جو سیاسی جامعه را پیچیده‌تر کرده و به نفع آمریکا به پیش ببرند.


انقلاب اسلامی ایران ارزش‌های گسترده و ماندگاری را از جمله فرهنگ ایثار را رقم زده است که در میان نسل‌های آتی و همچنین سایر ملت‌های آزاده جهان چنان شور و شعوری را آفریده که به آن‌ها قدرت خودباوری و عدالت‌خواهی می‌دهد تا مرعوب همینه پوشالی قدرت‌های استکبار نباشند و برای استقرار عدالت و آزادی در دنیا، مبارزه‌ای هدفمند، منطقی و عاقلانه را در پیش گیرند.


یوم‌الله سیزده آبان، نگینی درخشان در تاریخ استکبارستیزی ملت ایران است که یادآور اتفاقات بزرگ و تاریخ سازی است. روزی که با نثار خون های پاک شهدای دانش آموز و دانشجو تداعی بخش فرهنگ ایثار و شهادت شد. در آن روز دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام، با الهام از فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی و اندیشه‌های استکبارستیز و ضداستعماری امام همیشه زنده، آخرین لانه فساد و جاسوسی شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار را به تسخیر درآوردند، این حماسه چنان شکوهمند و کوبنده بود که امام راحلمان آن را «انقلاب دوم» و حتی بزرگتر از انقلاب اول یعنی سرنگونی رژیم شاهنشاهی دانستند.


لذا کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی رودهن ضمن اعلام همبستگی با آرمان‌ها و اندیشه های والای امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) از تمامی آحاد همیشه در صحنه و حزب‌الله و سازمان‌‌ها و نهادهای انقلابی دعوت به‌عمل می‌آورد تا با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم الله 13 آبان و «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» شرکت نمایند و حمایت قاطعانه خود را از سیاست‌های دولت تدبیر و امید و برنامه های استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در مقابل سیاست‌های ظالمانه و استعمارگر آمریکا و حامیانش اعلام و با تأسی جستن از فرهنگ ایثار و شهادت که همان فرهنگ عاشورایی است و باایمان به فرمایشات خمینی کبیر (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب "مدظله العالی" همیشه و در همه جا شعار «هیهات من الذله» سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را سر داده و اعلام می‌داریم که جمهوری اسلامی با اقتدار و عزت در صحنه جهانی و مسائل بین‌المللی تا به ثمر رساندن خون هزاران شهید، جانباز و آزاده و پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت حضور پیدا می کند.


13 آبان غروری مقدس و حماسه آفرین را در ملت ایران زنده کرد


رئیس واحد زابل گفت: «13 آبان در تاریخ معاصر ایران یادآور بیدار شدن فطرت ظلم ستیزی و طبح عدالت خواهی ملت ایران به وسیله ی رهبری فرزانه و دینی است.»


دکتر محمد مجوزی به مناسبت یوم‌الله 13 آبان اظهار کرد: «خدای متعال، انسان را با فطرتی ظلم ستیز آفریده است. طبع انسان، عدالت خواه و مخالف تجاوز به حقوق دیگران است. رسالت پیامبران نیز با این هدف صورت گرفته است که به انسان ها کمک کنند تا در مسیر عدالت باقی بمانند و از آن منحرف نشوند.»


رئیس واحد زابل گفت: «اراده خداوند بر آن است که انسان های ضعیف نگاه داشته شده و مظلوم، به پاخیزند، بر طاغیان و مستکبران، بشورند و داد خود را از آن ها بگیرند و حاکمیت را از آنِ خود کنند. حاکمیتی که به عنوان امانتی الهی همواره در خدمت آرمان ها و ارزش های والا و خدایی باشد.:


وی تصریح کرد: «امام خمینی(ره) با همین تفکر ژرف و ریشه دار دینی هسته ی مقاومت جهانی اسلام را علیه بیداد و تباهی استعمارگران و مستکبران بنیان نهاد. رهبر کبیر انقلاب، عظمت های آیین احمدی را در پرتو کرامت‌های محمدی (ص) و انوار پاک علوی (ع) ، فرا راه بشر این روزگار و آیندگان قرار داد.»


مجوزی افزود: «13 آبان در تاریخ معاصر ایران یادآور بیدار شدن فطرت ظلم ستیزی و طبح عدالت‌خواهی ملت ایران به وسیله رهبری فرزانه و دینی است که به دل‌های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد و درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت.»


رئیس واحد زابل خاطرنشان کرد: «امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای؛ حضرت امام خمینی(ره) روحیه ی استکبارستیزی از مرزهای ایران، فراتر رفته و همه ملت های عدالت خواه، حق طلب و آزاده را فرا گرفته است. و همه ی مستضعفان جهان دیدند که دیوار ستم، شکستنی است.:


امام جمعه سروستان: وقایع روز 13 آبان با محوریت مبارزه با استکبار بود


امام جمعه سروستان در جمع استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان با گرامیداشت و تجلیل از شهدای دانش آموز گفت: «اقدامات ما باید بر اساس و با محوریت قرآن باشد.»


حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی شناخت و مقابله با استکبار بر اساس آیات قران را مهم‌ترین وظیفه مردم دانست و افزود: «خودبرتربینی و افتخار به ثروت مهم‌ترین خصوصیات مستکبران است.»


امام جمعه سروستان روز 13 آبان را روزی افتخارآمیز و سرنوشت‌ساز برای ایران اسلامی توصیف کرد و گفت: «تبعید امام خمینی (ره) ،راهپیمایی دانش اموزان و اشغال لانه جاسوسی آمریکا سه رویداد مهم امروز است که همگی با محوریت مبارزه با استکبار جهانی بوده است.»


ابراهیمی دانشجویان را به شناخت بهتر استکبار دعوت کرد و افزود:«13 آبان روز تقابل حق و باطل بود و وظیفه همه ماست که این روز را به عنوان یکی از ایام اله گرامی بداریم.»


زنگ استکبار ستیزی در مدارس سما واحد سنندج به صدا درآمد


در مراسمی ا حضور هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، زنگ استکبار ستیزی در مدارس سما واحد به صدا درآمد.


این مراسم با حضور دکتر محمد قربان کیانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، معاونان وی، روسای دانشکده‌ها و معاون دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در واحد سنندج برگزار شد.


معاون سما واحد سنندج با توجه به اهمیت روز دانش آموز و استکبار ستیزی، اظهار کرد: «عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون رشادت های تمامی جوانان و دانش آموزانی است که در مقاطع مختلف پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند.»


مصطفی باغبانیان ادامه داد: «استکبار ستیزی یکی از اصول اصلی انقلاب اسلامی ایران است و به برکت همین اصل مهم است که امروز کشور ما در ناامن‌ترین نقطه جهان دارای امنیت پایداری است.»


وی افزود: «دشمنی‌های نظام استکبار بر علیه نظام اسلامی همچنان ادامه دارد و لازم است که همه ما با هوشیاری و بصیرت تمامی این توطئه‌ها و دسیسه‌ها را خنثی کنیم و برای کمک به توسعه کشور در صحنه حضور داشته باشیم.»


معاون سما واحد سنندج خطاب به دانش‌آموزان گفت : «شما دانش‌آموزان هم باید علاوه بر هوشیاری و آگاهی، با تلاش و کوشش در حوزه علمی و اخلاقی به جایگاه خوبی دست پیدا کرده و برای آینده کشور موثر باشید.»


در ادامه این مراسم معاون دفتر نهاد نمایندگانی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج هم در سخنانی از برگزاری مراسم استکبار ستیزی در مدارس سما قدردانی کرد و گفت: «توجه به فعالیت‌ها و برنامه‌های این چنین در سطح مدارس و مراکز آموزش عالی لازم و ضروری است.»


در این مراسم زنگ استکبار ستیزی از سوی رئیس واحد سنندج به صدا درآمد و اعضای هیات رئیسه با حضور در جمع دانش‌آموزان از حضور آنها در این مراسم قدردانی کردند.


بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان به مناسبت 13 آبان


در بیانیه رئیس واحد شیروان آمده است: «یوم الله 13آبان، نماد قدرت وحدت کلمه و نشان از توان دستان کوچکی دارد که قادر به انجام کارهای بزرگ، به بزرگی دل‌های غیور دانش آموزانی است که قدرتی را به زانو درآورد.


13آبان برای همه ماخاطره حضور در خیابان‌ها و شعاردادن‌ها و زنده نگهداشتن یاد شهدای دانش آموز است. آنان که پشت میز و نیمکت‌های چوبی خود نه تنها درس و کتاب، بلکه مشق عشق می نوشتند و درس رشادت و شجاعت و استکبار ستیزی را پای دیوارهای بلند مرور می کردند.


و ما امروز بر خود وظیفه می دانیم، یاد و نام شهدای دانش آموز 13 آبان را گرامی داشته و با حضور خود به خانواده‌های آنها نشان دهیم، آنان که رفتند کاری حسینی کردند و ما که مانده ایم وظیفه‌ای زینبی داریم. و از همه همکاران، دانشجویان و استادان دعوت می کنم تا با شرکت خود در راهپیمایی 13 آبان، فردا، قدم های خود را محکم و استوار در مسیر لاله های دانش آموز قرار دهند و با افتخار تعهد و وفاداری خود به انقلاب و میهن را ثابت کنند.»


درخواست مسئول کانون بسیج اساتید واحد سراوان از دانشجویان و استادان برای حضور در گردهمایی ١٣ آبان


ناصر نصرت زهی روز ١٣ آبان که با عنوان روز مبارزه با استکبار نام گذاری شده است را نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران دانست و گفت: «سه واقعه مهم تبعید حضرت امام به ترکیه در ١٣ آبان ١٣٤٣،شهادت جمع کثیری از دانش‌آموزان در ١٣ آبان ١٣٥٧و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ١٣ آبان ١٣٥٨وقایعی هستند که هر کدام در زمان وقوع خود تاثیرگذاری خاص خود را داشته وشرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.»


مسئول کانون بسیج اساتید واحد سراوان افزود: «در مورد اول برای احقاق حقوق عموم مردم ایران ودر اعتراض به کاپیتولاسیون که ریشه در استعمار دارد، حضرت امام به ترکیه تبعید می‌شوند که البته این سرآغاز هجرتی می‌شود که ١٤ سال بعد پیروزی انقلاب را به ارمغان آورد.»


وی ادامه داد: «در مورد دوم در سال ٥٧ اعتراض دانش‌آموزان که با تعطیلی مدارس به سمت دانشگاه تهران سرازیر شدند به خاک خون کشیده و ٥٦ نفر شهید و صدها نفر مجروح می‌شوند. در واقعه سوم در سال ٥٨ که حضرت امام (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد می کنند دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا که حاوی اسناد تجاوزها و دخالت‌های آنان بود را تسخیر می‌کنند.»


این مسئول افزود: «برای یادآوری و ارج نهادن به این رخدادهای با ارزش لازم است دانشجویان ودانشگاهیان با حضور در گردهمایی ١٣ آبان به تبیین اهداف وبررسی وتحلیل دقیق این موضاعات بپردازند، تا فاصله زمانی از این رخدادهای مهم تاریخی باعث فراموشی آنها در اذهان جوانان ودانشجویان ما نشود.»


پیام سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان به مناسبت 13 آبان


دکتر احمد رضا طاهری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان در پیامی به مناسبت ۱۳ آبان نوشت: «آبان سال‌های ۵۷، ۴۳و ۵۸ آبان‌هایی انقلابی بودکه به پشتوانه لطف الهی و پیشوایی امام خمینی(ره) همراه بوده است و پس از آن نیز سالها با حضور ملت شریف ایران اسلامی همواره مناسبتهای حماسی روز ۱۳ آبان گرامی‌داشته شده است.


۱۳ آبان نماد بیداری مردم ایران و خصوصا قشر دانش اموزو ودانشجو علیه تحقیرها و دخالت های کشورهایی نظیر آمریکاست.»
اینجانب این واقعه مقدس و ملی یوم الله ۱۳ آبان را به دانش آموزان و دانشجویان گرامی و ملت ایران تبریک می‌گویم و یاد و خاطره حماسه‌سازان این روز در سالهای ۴۳ و۵۷ و۵۸ را گرامی می‌دارم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته