دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1393 - 14:48

واحد تهران شمال با شرکت ایران‌خودرو و صنایع لاستیک تفاهم‌نامه امضا می‌کند

خبرگزاری آنا: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت:مقدمات عقد تفاهم‌نامه با شرکت ایران‌خودرو و صنایع لاستیک فراهم شده است.
کد خبر : 131

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر امیر عبدالله مهرداد شریف، درآمدزایی از حوزه پژوهش، ایجاد مراکز رشد و تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، جذب دانشجویان خارجی و ارتقای رتبه واحد در رنکینگ جهانی را بخشی از برنامه‌های آتی خود در حوزه پژوهش و فناوری واحد تهران شمال برشمرد.


وی در جمع پژوهشگران و استادان واحد تهران شمال از اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود برای تحول حوزه پژوهش و فناوری واحد تهران شمال سخن گفت و با توجه به فعال‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و حرکت به سمت پژوهش ثروت‌آفرین افزود: کشف و بهره‌برداری از حداکثر پتانسل انسانی واحد بخش دیگری از راهبرد پژوهشی واحد است که در دستور کار حوزه پژوهش و فناوری قرار گرفته است.


این مسئول بازسازی اعتبار علمی دانشگاه و اجرای سیاست‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های محصول محور را از دیگر راهبردهای اساسی در اهداف تبیین شده واحد دانست و گفت: توجه ویژه به بخش ارتباط با صنعت نیز مورد توجه قرار گرفته است که در این راستا مقدمات عقد تفاهم‌نامه با شرکت ایران خودرو و صنایع لاستیک فراهم شده است که به محض حصول نتیجه نهایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.


معاون پژوهش و فناوری واحد تهران شمال راه‌اندازی مجتمع آزمایشگاهی و سامان دهی نشریات علمی را بخش دیگری از برنامه‌های خود در این حوزه برشمرد.


استادان برای نهادینه‌سازی پژوهش مبتنی بر پرسشگری تلاش کنند


عضو شورای عالی علمی دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در واحد تهران شمال تاکید کرد: استادان برای نهادینه‌سازی پژوهش مبتنی بر پرسشگری تلاش کنند.


به گزارش خبرنگار آنا، آیت‌الله موسوی بجنوردی هم در آئین تقدیر از پژوهشگران برگزیده واحد تهران شمال به تبیین اهمیت پژوهش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پرداخت و اظهار کرد: علم بدون پژوهش کاربرد نخواهد داشت و زمانی علم نهادینه می‌شود که برای «چراهای» بیشمار انسان پاسخگو باشد.


وی با توجه به تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین روزهای انقلاب اسلامی، از نقش بی‌بدیل این شجره طیبه در جذب جوانان برای تحصیل علم سخن گفت و افزود: با توجه به اوضاع و شرایط اوایل انقلاب، دانشگاه آزاد اسلامی مانع از جذب جوانان در گروهک‌های معاند انقلاب شد.


عضو شورای عالی علمی دایره المعارف بزرگ اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه جهان یاد کرد و به تشریح ضرورت‌های دانشگاه در جامعه پرداخت.


رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی واحد تهران شمال به تبیین موازین علم حصولی و حضوری پرداخت و از اعضای هیأت علمی دانشگاه خواست برای نهادینه سازی پژوهش مبتنی بر پرسشگری تلاش کنند.


انتهای پیام/ع


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته