دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1395 - 14:35
به دنبال وقوع زمین لرزه‌های متعدد در شهرستان زرند؛

تشکیل جلسه ستاد بحران در استان کرمان/ برپایی 2 هزار دستگاه چادر برای اسکان اضطراری شهروندان زرندی

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به تشکیل جلسه ستاد بحران در استان کرمان، گفت: به منظور اسکان اضطراری شهروندان زرندی در اردوگاه‌‌های اسکان اضطراری، 2 هزار دستگاه چادر امدادی برپا می شود.
کد خبر : 130760

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مرتضی سلیمی،‌سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع زمین لرزه‌های متعدد در زرند کرمان، اظهار کرد: زمین لرزه‌های مستمر و پی در پی در استان کرمان موجب وحشت و نگرانی ساکنان این استان شده است، به گونه‌ای که مردم برای اقامت، نیازمند برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری هستند.


وی به تشکیل جلسه ستاد بحران در استان کرمان اشاره کرد و افزود: این جلسه با حضور معاون عمرانی، معاون سیاسی استانداری کرمان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان و فرماندار شهرستان زرند تشکیل و در این جلسه مقرر شد 2 هزار دستگاه چادر امدادی در قالب 2 اردوگاه اسکان اضطراری برپا شود.


آموزش روش‌های مختلف مواجهه با زلزله به شهروندان زرندی


سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه 15 تیم ارزیاب مناطق مختلف شهرستان زرند را ارزیابی می‌کنند، تاکید کرد: امدادگران روش‌های مختلف مواجهه با زلزله را به مردم آموزش خواهند داد.


وی درباره حضور تیم‌های واکنش سریع در سرتا سر شهرستان زرند، تصریح کرد: علاوه بر آماده باش کامل تیم‌های واکنش سریع سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، برنامه‌های عملیاتی پاسخگوی، طی 24 ساعت آینده در استان آماده می‌شود.


شارژ کامل انبارهای امدادی استان کرمان


سلیمی با تاکید بر اینکه انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر در استان زنجان شارژ شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، بیان کرد: چادرهای امدادی برای برپایی در اردوگاه اسکان اضطراری به کرمان ارسال شده است، به علاوه اقلام زیستی نیز از استان‌های هرمزگان و فارس ارسال شده و در صورت نیاز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.


به گزارش آنا، روز گذشته (دوشنبه) 2 زمین لرزه به بزرگی 3.5 و 2.1 با فاصله زمانی هشت دقیقه بعد از زلزله 4.6 ریشتری شهرستان زرند در شمال استان کرمان را لرزاند. زمین لرزه 3.5 ریشتری در عمق هشت کیلومتری زمین روی داد و زمان وقوع آن ساعت 18 و 14 دقیقه و 38 ثانیه روز گذشته (دوشنبه)ثبت شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته