دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1394 - 11:24

آغاز عملیات بازپس‌گیری «ادلب» توسط ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه با هدف بیرون راندن تروریست‌های داعش و سایر گروه‌های تروریستی از شهر «ادلب»، عملیات بازپس گیری این شهر را کلید زدند.
کد خبر : 13071

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه «الاخبار»، ارتش سوریه در حومه «ادلب» عملیات نظامی خود را با هدف بارپس‌گیری این شهر از چنگ تروریست‌های القاعده آغاز کرد.


ارتش سوریه در جنوب شهر «ادلب» و از محورهای پل «اریحا» و شهرک «مسطومه» عملیات نظامی گسترده‌ای را آغاز کرد و در جریان آن موفق شد که کنترل مناطق «کفرنجد»، «نحلیا» و «مقبله» را به دست گیرد.


یک منبع میدانی گزارش کرد که این عملیات شامگاه سه‌شنبه و با پوشش هوایی و توپ‌خانه‌ای ارتش سوریه آغاز شد. ارتش سوریه پیش از آغاز حمله زمینی و به‌وسیله نیروهای پیاده‌نظام، راه‌های امدادرسانی به تروریست‌ها را هدف قرار داد و کنترل شهرک‌هایی را به دست گرفت که امنیت مناطقی را حفظ می‌کند که تروریست‌ها از آن، راه ادلب-مسطومه را هدف قرار می‌دادند.


این منبع با بیان اینکه هدف از این کنترل، برقراری امنیت راه ادلب - مسطومه است، بر موضوع تسهیل عبور و مرور کمک‌های نظامی تأکید کرد و گفت: این عملیات به سوی شهرک‌های «فیلون» و «کورین» ادامه دارد. عملیات «ادلب» زمانی پایان خواهد یافت که طرح نظامی همانند این طرح، امنیت اطراف شهرک «مسطومه» را حفظ کند و مراکز نظامی به دست گرفته شود که از آن عقب‌نشینی شده است. همچنین عملیات ارتش در تقویت پایگاه‌هایش در جنوب ادلب تاثیرگذار خواهد بود و تا شهر اریحا و راه‌های که این شهر را به ادلب وصل می‌کند امتداد خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته