دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1395 - 11:23

هوشمندسازی مقاطع پیش‌دبستانی، دبستان، دبیرستان و دانشکده واحد سما شیروان

سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان، مجهزترین مرکز آموزشی و فرهنگی هوشمند در این شهرستان است.
کد خبر : 130647

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به همت و پیگیری‌های مداوم دکتر قاسم کاظمی رئیس مرکز سما شیروان، این مرکز اکنون دارای 19 دستگاه تخته و دیتا پروژکتور هوشمند است. مقطع پیش دبستانی این مرکز نیز مجهز به سیستم هوشمند شده است.


برد هوشمند یکی از محبوب ترین تجهیزات کمک آموزشی به حساب می‌آید. در تدریس به روش‌های سنتی معمولا یادگیری از طریق شنیداری صورت می‌گیرد، با افزودن برد هوشمند به کلاس یادگیری دانش‌آموزان از طریق شنیداری، دیداری و عملی انجام شده و دانش آموز علاوه بر دیدن و شنیدن مطالب درسی را می‌تواند تجربه کرده و عملی انجام دهد.


به کمک برد هوشمند دانش آموزان می‌توانند تمرینات مختلف را به‌صورت تعاملی انجام دهند، از نرم‌افزارهای آموزشی در کلاس درس بهره بگیرند و توانایی خود را در کلاس درس نمایان کنند.


از مزایای نصب این بردهای هوشمند در کلاس درس می‌توان: تعامل گروهی و خارج شدن کلاس از حالت خسته کننده، افزایش نشاط و تقویت انگیزه یادگیری دانش آموزان، لازم نیست، معلم برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف را از پشت سیستم اجرا کند و برای ارتباط موثر با دانش‌آموزان میتواند جلوی برد ایستاده و مستقیما با آنها در ارتباط باشد، نرم‌افزارهای بردهای هوشمند قابلیت تغییر رنگ زمینه و رنگ قلم رادارند که معلم را از استفاده از گچ‌های رنگی مختلف بی‌نیاز می‌کند، با کمک نرم‌افزارهای برد هوشمند می توان با استفاده از اشکال و تصاویر و فیلم ها تعبیه شده در آنها ، آموزش به دانش آموزان را با بازده بیشتر انجام داد . از دیگر مزایای این نرم افزارهای آموزشی ، وجود آزمایشگاه مجازی در دروس مختلف است که باعث تفهیم بهتر برای دانش آموزان است را نام برد.


پس از تسلط به کار با برد هوشمند که اصلاً کار سختی هم نیست نوبت به تهیه محتوای آموزشی و نرم‌افزارهای کمک‌آموزشی مفید می‌رسد. در صورت عدم استفاده از محتوای آموزشی مناسب، برد هوشمند با یک وایت برد معمولی هیچ تفاوتی نخواهد داشت.


اما اگر یک کلاس درس به تجهیزات هوشمندسازی مانند رایانه، ویدئو پروژکتور و برد هوشمند مجهز شود و معلم کلاس مهارت‌های کار با این تجهیزات و توانایی استفاده از نرم‌افزار و محتواهای آموزشی مرتبط را داشته باشد به‌طورقطع این امکانات نقش بسیار مؤثری در تقویت انگیزه و افزایش یادگیری دانش آموزان خواهند داشت.


با همتهای بی دریغ معاونت سما شیروان، نرم افزارهای آموزشی مخصوص بردهای هوشمند نیز تهیه و در اختیار مدارس قرار گرفته است .


همکاری سما شیروان با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوع آزادی و آزادگی


نمایشگاه آثار نقاشی دانش آموزان دبستان پسرانه سما شیروان با موضوع عاشورا حسینی با حضور دکتر کاظمی معاونت دانشگاه در امور سما، نصیری فر مدیر دبستان پسرانه سما، بهادران معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان و جمع کثیری از اولیا دانش آموزان با همت مربی هنر این آموزشگاه در مجتمع فرهنگی هنری الغدیر شیروان افتتاح شد.


در این نمایشگاه 54 اثر از اثار دانش آموزان در معرض دید اولیا و علاقه مندان قرار گرفت و از بین این آثار 4 نفر انتخاب و به رسم یادبود هدایایی همراه با لوح به صاحبان اثر تقدیم شد. این نمایشگاه با استقبال باشکوه اولیا مواجه شد .


با همت مربی هنر دبستان پسرانه سما مقدمات برپایی نمایشگاهی از آثار نقاشی دانش آموزان این آموزشگاه مهیا شد، با اطلاع رسانی به دانش آموزان و معرفی موضوع نقاشی آثار آنها را جمع آوری کرده و پس از داوری از سوی هیات داوران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،۵۴ اثر را برای برپایی نمایشگاه تحویل مسئولان ذیربط داده تا نمایشگاه را برای افتتاح و بازدید آماده کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته