۷ خودروی خاص برای ماشینبازها با قیمت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از جام جم، خاص بودن، گزینهای است که برخی خریداران پیش از هرچیز به آن فکر میکنند! البته در بازار محدودی مثل ایران برای داشتن یک خودروی خاص باید رقمهای چند صد میلیون تومانی بپردازید، اما در ادامه سراغ خودروهای خاصی میرویم که با بودجههای نهچندان بالا قابل خریداری هستند. خودروهای فهرست پیش رو، کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان قیمتگذاری میشوند و البته در خیابانهای کشور ما کمتر به چشم میخورند.
آلفا رومئو میتو
آلفا رومئو یک برند اصیل ایتالیایی است که این روزها در بازار کشور ما جایگاهی لوکس و بسیار خاص پیدا کرده است، اما جالب این که شما حتی با مبلغی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان قادر به خریداری یک نسخه آلفارومئو خواهید بود! میتو نام خودرویی است که با این بودجه پیش روی شما قرار میگیرد. یک هاچبک تند و تیز ایتالیایی با ظاهری دوستداشتنی با پیشرانه ۴ سیلندر ۴/۱ لیتری توربو، قدرتی معادل ۱۳۵ اسب بخار به شما هدیه میکند. همچنین این خودرو با بهرهگیری از جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک، شتاب صفر تا صد معادل ۲/۸ ثانیه به شما ارائه میدهد. شما در بازار فعلی کشور میتوانید یک نسخه میتو ۲۰۱۲ تمیز و مرتب را با مبلغی حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان بخرید. البته توجه داشته باشید که محصولات آلفارومئو در ایران هزینه نگهداری نسبتا بالایی دارند.
سانگ یانگ کوراندو
اگر به دنبال یک شاسی بلند خاص باشید، گزینههای چندان زیادی پیش روی شما قرار نمیگیرد، بجز سانگ یانگ کوراندوی نسل گذشته که پیشتر توسط شرکت بن رو در دو نوع ۴ و ۶ سیلندر به بازار کشور ما عرضه شد. این خودروی کرهای که شباهت بسیار زیادی به محصولات مدرن جیپ دارد، بر پایه یک نسخه کوتاه شده از شاسی موسو طراحی و ساخته شده است. کوراندو از دو نوع پیشرانه ۴ سیلندر ۲۳۰۰ سیسی و ۶ سیلندر ۳۲۰۰ سیسی مرسدس بنز بهره میبرد که البته نسخههای ۶ سیلندر آن با وجود استهلاک بالاتر به دلیل قدرت و شتاب بالا پرطرفدارتر هستند. همچنین در کنار این نسخههای مونتاژ شده، تعدادی نمونه نیمکروک به صورت وارداتی به بازار کشور ما عرضه شد که طبیعتا خودروهای خاصتری محسوب میشوند! کوراندوی نسل قبل در نسخههای ۴ و ۶ سیلندر از حدود ۴۰ تا ۷۰ میلیون تومان قیمتگذاری میشود.
رنو مگان کروک
رنو مگان یکی از خودروهای خانوادگی بسیار پرطرفدار و کماستهلاکی بود که حدود نیم دهه روی خط تولید شرکت پارس خودرو قرار داشت، اما در حالی که پارسخودرو فقط نسخه سدان چهار در صندوقدار مگان را به بازار کشور ما عرضه میکرد، تعداد محدودی از نسخههای کروک و هاچ بک مگان نیز توسط برخی شرکتهای بازرگانی به خیابانهای کشور ما راه پیدا کردند و این روزها مگان کروک، ارزانترین خودروی سقف متحرک مدرنی است که میتوان در ایران سوار شد.
مگان کروک از پیشرانه مشترکی با مگان ۲۰۰۰ پارس خودرو بهره میبرد و قدرت ۱۳۶ اسب بخار را به همراه جعبه دنده چهار سرعته خودکار به شما ارائه میکند. البته جالب است بدانید که این خودرو در بخش سیم کشی و کامپیوتر با مگان سدان تفاوت دارد و از این رو بسیاری از مگان کروکهای بازار کشور، با مشکلات برقی مواجه هستند. این خودرو را با قیمتی حدود ۸۰ میلیون تومان میتوان خرید.
کیا سراتو کوپه
کیا سراتو از خودروهای میان رده بازار ایران است که در دو نسل اخیر خود از فروش نسبتا خوبی برخوردار بود، اما شرکت کیا موتورز کره جنوبی نسخه کوپه این خودرو را با نام کیا فورته یا کیا سراتو کوپه از سال ۱۳۸۷/ ۲۰۰۸ روی خط تولید برده و از ۱۳۸۸/ ۲۰۰۹ تا کنون به بازار جهانی عرضه کرده است. سراتو کوپه از سال ۱۳۸۹/۲۰۱۰ تاکنون در ایران عرضه میشود و این روزها یک نسخه سالم و سرحال مدل ۲۰۱۰ از این کوپه دوستداشتنی و البته خوشچهره را میتوانید با قیمتی حتی کمتر از ۷۰ میلیون تومان خریداری کنید. سراتو کوپه از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری مشترک با سراتو سدان بهره میبرد و ۱۵۶ اسب بخار قدرت را به همراه جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به شما ارائه میکند. البته لازم به ذکر است که تعداد محدودی از نسخه ۱۶۰۰ سیسی سراتو کوپه به بازار ایران عرضه شد که با توجه به کمیاب بودن، قیمت مشخصی ندارند. سراتو کوپه از کمخرجترین خودروهای خاصی است که میتوان در بازار ایران خرید.
هیوندای کوپه
هیوندای کوپه که البته در بازار جهانی با نام تیبرون کوپه شناخته میشود، از نخستین خودروهای کوپهای است که اواخر دهه ۸۰ شمسی به بازار ایران راه پیدا کرد. این کوپه اسپرت خوش چهره که اصولا در رنگهای خاصی مثل قرمز، آبی و زرد موجود است، از پیشرانه V۶ با حجم ۷/۲ لیتر و ۱۷۲ اسب بخار قدرت و جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک (تعداد محدودی هم ۵ دنده دستی) و محور فعال جلو بهره میبرد که نسخههای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ این خودرو در نمونههای تمیز آن از حدود ۵۵ تا ۶۸ میلیون تومان قیمتگذاری میشود.
فیات ۵۰۰
فیات پس از غیبت نسبتا طولانی محصولات سواریاش، اخیرا به بازار کشور ما بازگشته. فیات ۵۰۰ محصولی از این خودروساز ایتالیایی است که این روزها با قیمت کمتر از ۹۰ میلیون تومان در خیابانهای کشور تردد میکند. این خودروی شهری کوچک، اصیل و البته بسیار دوستداشتنی از پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۳/۱ لیتری با حداکثر قدرت ۶۹ اسب بخار بهره میبرد که البته جعبه دنده پنج سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
فیات ۵۰۰ با توجه به ابعاد بسیار کوچکش به هیچ وجه مناسب کاربری خانوادگی نیست، اما اگر به دنبال یک خودروی خاص و دوستداشتنی هستید، گزینه ایدهآلی برای شماست. هرچند این خودرو هنوز از حیث خدمات رفاهی در جایگاه چندان مناسبی قرار ندارد و البته تنها تعداد انگشتشماری از این خودرو به بازار کشور ما عرضه شده است.
هیوندای جنسیس کوپه
جنسیس کوپه جانشین هیوندای کوپه بود که اواخر سال ۱۳۸۷/ ۲۰۰۸ روی خط تولید خودروساز کرهای قرار گرفت. این محصول از پلتفرمی مشترک با هیوندای جنسیس بهره میبرد و نسبت به تیبرون کوپه تغییرات بسیار زیادی داشت. جنسیس کوپه از نظر رنگ تنوع بالایی دارد و نسخههای قرمز، زرد، سبز و آبی این خودرو در بازار به فراوانی یافت میشود. این کوپه دوستداشتنی از پیشرانه V۶ با حجم ۳۸۰۰ سیسی و قدرتی معادل ۳۰۶ اسب بخار بهره میبرد که البته این توان با جعبه دنده شش سرعته ZF آلمان به چرخهای عقب خودرو منتقل میشود.
از این رو جنسیس کوپه لذت رانندگی و کیفیت سواری بسیار بهتری از هیوندای کوپه دارد و البته شتاب صفر تا صد حدود ۶ ثانیه این خودرو نیز بخوبی آدرنالین را در رگهای راننده جاری خواهد کرد. شما با بودجه کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان قادر به خریداری جنسیس کوپه ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ در وضعیت خوب خواهید بود.
انتهای پیام/