دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1395 - 13:19
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه :

امروز دانشگاهیان باید الگوی رفتاری جامعه باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت:‌ «امروز دانشگاهیان باید الگوی رفتاری جامعه باشند؛ کیفیت رفتار دانشگاهیان می تواند بر اجتماع اثر مثبت یا منفی داشته باشد. این دست خود ماست که جامعه را اصلاح کنیم و یا به انحراف بکشانیم کما اینکه حضرت امام (ره) تاکید فرمودند که اصلاح امور در دست دانشگاه ها است.»
کد خبر : 130440

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام دکتر رستمی در نشست فرهنگی «رسالت زینبی» که با موضوع تبیین جایگاه نماز جماعت و رعایت پوشش اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه برگزار شد، با قدردانی از خواهران استاد و همکار این دانشگاه اظهار کرد: «انصافا واحد فیروزکوه باید به سبب فرهنگی جزو واحدهای دانشگاهی ممتاز محسوب شود. همواره باید در تذکر دادن درباره معروف های دینی بر هم سبقت بگیریم.»


وی با بیان این نکته که انسان اگر به آخرت و زندگی جاودانه آن توجه کند به سراغ خیلی از منکرات به سبب لذت گذرا در زندگی چند روزه دنیا نمی رود، بیان کرد: «غفلت از حقیقت جاودانه بشری موجب لغزش در زندگی کوتاه و مجازی دنیوی می شود. »


این استاد دانشگاه ادامه داد: «دانشگاه اسلامی به معنی واقعی جامعه اسلامی ایجاد خواهد کرد. پس با این باور بکوشیم که اگر نقصی هم وجوددارد رفع شود و ان‌شاءالله برآیند کار تحقق شعار اسلامیت در دانشگاه آزاد اسلامی باشد.»
دکتر مجید جهانگیر فرد معاون دانشجویی و فرهنگی واحد فیروزکوه هم گفت: «با توجه به جاذبه زن و روحیه خاص مردان، هم اسلام و هم علم و عقل تاکید دارند که زنان باید در پرده‌ای از عفاف و حجاب قرار بگیرند. منتسکیو با توجه به این خاصیت مثبت و منفی مرد و زن، می‌گوید که آقایان و خانم‌ها فطرتا نسبت به هم جاذبه دارند و برای حفظ اجتماع از تنش های جنسی اجتماعی، تنها راه، کنترل رفتاری خانم‌هاست.»


این همایش با طرح پرسش و پاسخ دانشگاهیان به پایان رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته