دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بورس بر مدار رشد

پس از رکوردشکنی بازار بورس در نخستین روز از معاملات هفته جاری، شاخص کل همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.
کد خبر : 130378

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، روز شنبه اکثر گروه‌ها سبزپوش بودند و بازار با رکورد شکنی رشد یک هزار و 41 واحدی به کانال 80 هزار و 340 واحد رسید. در این روز از معاملات گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری با افزایش تقاضا و اکثرا مثبت دنبال شدند در این میان برخی نمادها همانند ولملت، ولبهمن، وامید، وغدیر، وبانک، وصنعت، وملت، ما و وایران از اقبال بیشتری برخوردار بودند و صف خرید را تجربه کردند.


اکثر گروه ها و نمادها با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه بودند و در این بین گروه های فلزی، معدنی، پتروشیمی و سیمانی از اقبال بیشتری برخوردار و اکثرا با رشد قیمتی حداکثری به کار خود پایان دادند.


حتی با وجود پر رنگ شدن خبرهای تک نرخی شدن ارز که خبر منفی برای گروه پتروشیمی است، شاهد تشکیل صف خرید اکثر نمادهای این گروه بودیم. البته برخی نمادها نیز افت قیمت داشتند و منفی به کار خود پایان دادند.


در روز گذشته نیز معاملات شاخص کل بورس تغییر چندانی نداشت و با افت اندک 1.5 واحدی به کار خود پایان داد. در این روز بورس پس از رشد پرسرعت خود در روز نخست هفته معاملاتی استراحت کرد و تنها با 1.5 پله افت به عدد 80 هزار و 339 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول نیز در روز یک شنبه 69 واحد پایین آمد اما شاخص بازار دوم 404 واحد صعود را ثبت کرد.


در این روز نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی مبین، پتروشیمی فجر و پتروشیمی خارک بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای فولاد مبارکه، گل گهرو سرمایه گذاری معادن و فلزات بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کردند. بر این اساس روز گذشته بیش از 781 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 781 میلیارد ریال در 77هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.


اما امروز بورس باز هم روی خوش به سهامداران نشان داد و از ساعات ابتدای آغاز معاملات چراغ سبز روشن شد. در جریان معاملات امروز تا کنون شاخص کل 149 واحد رشد را تجربه و به عدد 80 هزار و 489 واحد رسیده است.


پیش‌بینی‌ها از ادامه‌دار بودن رشد شاخص در روز جاری حکایت دارد و باید دید که در پایان معاملات شاخص کل چه عددی را ثبت خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته