دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1395 - 15:21
آنا گزارش می‌دهد

فارغ‌التحصیلی 91 هزار دانش‌آموخته در سی سال فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع تهران شمال

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، سی‌امین سالروز راه‌اندازی خود را پشت سر گذاشت و اکنون با انتقال به سایت دانشگاهی جدید، نفس تازه‌ای به این دانشگاه دمیده شده و با دارا بودن576 عضو هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت در حال آموزش و تربیت دانشجویان متخصص است.
کد خبر : 130309

گروه واحدهای دانشگاه آزاد خبرگزاری آنا- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌شمال که با درجه جامع دهم آبان 1365 راه‌اندازی شد، اکنون پا به دهه چهارم فعالیت خود گذاشته است.


11 مهر امسال بود که مراسم آغاز سال تحصیلی و بهره‌برداری از سایت جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان و مسئولان این واحد دانشگاهی برگزار شد.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در درباره اهداف‌ تجمیع واحد تهران شمال با ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات این واحد از سال 92 تاکنون، گفت: «فضای آموزشی در واحد تهران شمال از 35هزار مترمربع به 84هزار مترمربع افزایش یافته و تعداد دانشجویان این واحد از 22 هزار دانشجو در سال 92 به بیش از 35هزار دانشجو در سال 95 رسیده است.»


دکتر علی محمد صفانیا با بیان اینکه جذب و افزایش اعضای هیات علمی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های واحد تهران شمال در سه سال گذشته محسوب می‌شود، اظهار کرد:‌ «سال 92 واحد تهران شمال فقط 484 عضو هیات علمی داشت که با جذب هیات علمی جدید، اکنون این واحد دانشگاهی 576 عضو هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت دارد.»


وی درباره افزایش رشته‌محل‌های این واحد نیز گفت: «تعداد رشته‌محل‌های واحد تهران شمال از 161 به 322 رشته‌محل افزایش یافته که عمده این رشته‌محل‌ها مربوط به مقاطع تحصیلات تکمیلی بوده و در طول سه سال اتفاق افتاده است.»



این مسئول دانشگاهی با توجه به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و درآمدهای غیرشهریه‌ای در واحد تهران شمال خاطرنشان کرد: «واحد تهران شمال با برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و تبدیل به احسن اموال، موفق شد از زیان‌دهی خارج شده و به سوددهی برسد.»


به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، افزایش فضای کارگاه‌ها به بیش از 25 هزار مترمربع، تدوین نقشه راهبردی فرهنگی و تشکیل گروه‌های علمی از دیگر فعالیت‌های واحد تهران شمال است. راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی و علمی نیز از دیگر اقدامات مهم و ارزنده این واحد محسوب می‌شود.


به گزارش آنا، تاکنون بیش از 91 هزار دانش‌آموخته در مقاطع مختلف تحصیلی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال فارغ‌التحصیل شده‌اند و اکنون بیش از 35 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.


واحد تهران شمال، 576 عضو هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت و مامور از سایر واحدهای دانشگاهی دارد و علاوه بر این تعداد، 1270 مدرس مدعو هم در این واحد تدریس می‌کنند.



594 کارمند در این واحد جامع دانشگاهی که 84 هزار مترمربع اعیان و بالغ بر ۲۱۱ هزار و۷۶۰ مترمربع عرصه در مجتمع پردیس دارد، فعالیت می‌کنند. این فضای عمرانی شامل ۱۰ دانشکده شیمی، الهیات و معارف اسلامی، علوم و فنون دریایی، زبان‌های خارجی، فنی و مهندسی، مدیریت و علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم زیستی، علوم پایه. برق و انفورماتیک و مجموعه آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، کتابخانه‌ها و سایت‌های کامپیوتری است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال دارای 323 رشته و گرایش تحصیلی، ۵۴ فضای آزمایشگاهی، ۴ لابراتوار، ۲۰ کارگاه، ۹ کتابخانه، ۱۳ سایت کامپیوتری و یک سایت تخصصی GIS است.


بیش از ۱۰۸ هزار و ۸۵۱ جلد کتاب با حدود 64 هزار عنوان، ۵۶۳ عنوان مجله فارسی، ۹۷ عنوان لاتین و عربی، 11 هزار و 572 جلد کتاب مرجع، لاتین و فارسی در 9 کتابخانه این واحد وجود دارد.


تعداد مقاله‌های چاپ شده در مجلات معتبر داخلی و خارجی از سوی اعضای هیات علمی، استادان و دانشجویان این واحد یک هزار و ۸۵ عنوان مقاله (ISI (‌wos- listed و یک هزار و ۲۳۵ مقاله چاپ شده ISC است. تالیف ۵۳ و ترجمه ۱۶ عنوان کتاب، شرکت 3232 همایش و سمینار داخلی و خارجی، انجام ۳۲۰ مورد طرح پژوهشی از دیگر فعالیت‌های دانشگاهیان واحد تهران شمال است.



بازدید مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی از سایت واحد تهران شمال



بازدید هاشمی از سایت واحد تهران شمال دانشگاه آزاد اسلامی​


واحد تهران شمال دارای ۱۴ نشریه مصوب (شامل ۱۱ نشریه با درجه علمی ـ پژوهشی، یک عنوان با درجه علمی ـ ترویجی و ۲ عنوان علمی ـ عمومی)، 19 انجمن علمی دانشجویی و یک مرکز تحقیقات (مرکز تحقیقات نمک واحد گرمسار و واحد تهران شمال) است.


باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران شمال هم 450 عضو دارد و پژوهشگران این واحد تاکنون موفق به ثبت 84 اختراع شده‌اند.


این دانشگاه در حوزه فرهنگی نیز تاکنون 14 عنوان و افتخار کسب کرده است؛ برگزاری همایش فرهنگی، انتشار 32 مورد کتاب، فصلنامه و مجموعه مقالات فرهنگی، پژوهشی و 11 نشریه دانشجویی، برگزاری 65 نشست قرآنی با حضور 850 شرکت‌کننده، ۱۷ عنوان قهرمانی در مسابقات ورزشی کشوری و 5 عنوان قهرمانی آسیایی بخشی از فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است.


این واحد ۱۲ تفاهم‌نامه داخلی و ۴ تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی خارجی با دانشگاه نیگاتای ژاپن٬ سیینا ایتالیا، فناوری و اقتصاد بوداپست مجارستان و راشین نیوی روسیه منعقد کرده است.


برگزاری ۵۸۶ نشست سخنرانی، ۱۳ کارگاه پژوهشی روش‌شناسی تحقیق، 311 دوره آموزشی ضمن خدمت اعضای هیات علمی و کارکنان، ۱۷۷ دوره کارکنان ، ۱۰۲ دوره برای اعضای هیأت علمی، بورسیه ۲۵ دوره معادل ۳۴۰ ساعت آموزشی به تعداد ۳۳۰ نفر از دیگر فعالیت‌های این واحد جامع دانشگاهی است.


پرداخت بالغ بر 133 میلیارد ریال وام صندوق رفاه به دانشجویان تا پایان سه ماهه اول سال ۹۵ و پرداخت 178 میلیارد ریال تسهیلات رفاهی به کارکنان و اعضای هیات علمی واحد هم از خدماتی بوده که در این دانشگاه ارائه شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته