دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل راه آهن:

احتمال ترانزیت گوگرد در زمستان/ چرخ راه‌آهن راه افتاده است

مدیرعامل راه آهن گفت: طی ۲ تا ۳ سال اخیر، راه آهن کشور برای دستیابی به توسعه‌های لازم در همه بخش‌ها از هیچ کوششی دریغ نکرده و ما امروز شاهد نشانه‌های حرکت و سرعت در پروژه‌های عمرانی و رشد در حمل بار و مسافر هستیم.
کد خبر : 130301

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن پورسید آقایی مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه راه آهن در مسیر رشد و توسعه خوبی قرار گرفته و دلیل مهم آن وجود تیم‌های موفق و متخصص بوده است، گفت: خوشبختانه تیم منسجمی از مدیران و نیروهای کارشناس حرفه ای در این مجموعه فعالیت می کنند و توانسته اند با توجه به حجم بالای پروژه ها، مسیر ریلی را به سمت توسعه پیش ببرند.


آقایی بیان کرد: کارایی بالای مدیران ریلی موجب عمرانی و پیشرفت صنعت ریلی شده است چرا که نیروهای راه آهن بر توسعه و پیشرفت پروژه ها تمرکز داشته و دارند.


مدیر عامل راه آهن با اشاره به توافق با شرکت زیمنس در خصوص ۷۰ دستگاه لکوموتیوبرقی تهران – مشهد، اظهار کرد: برای تامین ۷۰ دستگاه لکوموتیوبرقی تهران – مشهد با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت، با شرکت زیمنس به توافق رسیده ایم که در حال حاضر مذاکرات فنی برای آن در حال انجام است.


وی خاطر نشان کرد: برای دیگر پروژه های راه آهن در بخش سیگنالینگ که نیاز به توسعه دارند همانند محور کرمان – زاهدان، اصفهان – شیراز و همچنین برقی کردن خطوطی چون گرمسار – اینچه برون، مذاکراتی را با روس ها انجام می دهیم که امیدواریم به توافقاتی در جهت همکاری های بیشتر برسیم.


معاون وزیر راه و شهرسازی به قرارداد پرداخت یارانه صرفه جویی سوخت برای اجرای طرح توسعه حمل ونقل بار و مسافر، همچنین موافقت‌نامه اجرای طرح توسعه حمل ونقل ریلی بار و مسافر اشاره کرد.


وی گفت: قرارداد پرداخت یارانه صرفه جویی سوخت برای اجرای طرح توسعه حمل ونقل بار و مسافر بین شرکت راه آهن و شرکت تجارت کوشش به امضا رسید و همچنین موافقت نامه اجرای طرح توسعه حمل ونقل ریلی بار و مسافر میان سازمان بهینه‌سازی سوخت و شرکت راه‌آهن در راستای اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی کشور در سال ۹۴ به امضای دو طرف رسیده است.


به گفته وی؛ به لحاظ کمی وضعیت حمل بار در بخش ریلی رو به رشد است بطوریکه در حمل داخلی ۱۲ درصد در تن کیلومتر رشد داشته ایم و این جای تقدیر از مناطق، بخش های مختلف بازرگانی، سیر و حرکت و سیستم های مدیریتی و غیره دارد.


پور سید آقایی با بیان این مطلب که متاسفانه آنطور که باید نتوانستیم در ترانزیت رشد قابل توجهی را داشته باشیم، عنوان کرد: در بخش ترانزیت بارهایی چون پنبه، نفت و غیره رشد خوبی را داشته اما به دلیل کاهش نرخ جهانی گوگرد، آنطور که باید ترانزیت رشد نداشته اما در همه پالایشگاه های ترکمنستان و پالایشگاه خانگیران، گوکرد در حال ذخیره سازی است.


به گفته وی، در صورت حل مشکل گوگرد در فصل زمستان شاهد رشد ترانزیت بار آن به کشورهای منطقه خواهیم بود.


معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه خوشبختانه چرخ راه آهن راه افتاده است، گفت: طی ۲ تا ۳ سال اخیر، راه آهن کشور برای دستیابی به توسعه های لازم در همه بخش ها از هیچ کوششی دریغ نکرده است و ما امروز شاهد نشانه های حرکت و سرعت در پروژه های عمرانی و رشد در حمل بار و مسافر هستیم.


وی تصریح کرد: امروز در مجلس شورای اسلامی، برنامه ششم و بندهای مربوط به حمل و نقل ریلی مورد بحث و بررسی است و همه ارکان مجلس به دنبال حمایت از بخش ریلی هستند.


پور سید آقایی اظهار امیدواری کرد: امروز بندهای مهم این بخش در مجلس به تصویب رسیده و در آینده نیز شاهد این حمایت و پشتیبانی از مجلس خواهیم بود و مسئولان راه آهن بر این باورند که این حوزه در برنامه ششم توسعه جهش و انقلاب بزرگی را شاهد خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته