دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1394 - 15:16
یک متخصص مغز و اعصاب:

گرما موجب تشدید علائم بیماری «ام اس» می‌شود

یک متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد: گرما موجب تشدید علائم بیماری «ام اس» می‌شود بنابراین به این دسته از بیماران توصیه می‌شود در ساعات اوج گرما از منزل خارج نشوند.
کد خبر : 13013

دکتر عبدالرضا ناصر مقدسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: گرما، مصرف چربی، سیگار و استرس موجب تشدید علائم بیماری ام اس می‌شوند که این مساله به معنای عود بیماری نیست. بنابراین به این دسته از بیماران توصیه می‌شود در ساعات اوج گرما از منزل خارج نشوند و کارهای خود را در ساعاتی مناسب انجام دهند، به شدت از مصرف مواد غذایی چرب اجتناب کنند، از استعمال سیگار پرهیز داشته باشند و آرامش خود را حفظ کنند.


وی با بیان اینکه شیوع بیماری ام اس به نسبت در خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است، افزود: برخی بیماری‌های خود ایمنی از جمله بیماری ام اس به دلیل برخی هورمون‌های جنسی در خانم‌ها شایع‌تر است.


این متخصص مغز و اعصاب در ادامه تصریح کرد: به افراد توصیه می‌شود سطح «ویتامین D» خود را به صورت مرتب مورد بررسی قرار دهند و در صورت کاهش این میزان حتما نسبت به تنظیم آن اقدام کنند.


ناصر مقدسی با تاکید براینکه افزایش دمای هوا موجب تشدید علائم بیماری ام اس می‌شود، عنوان کرد: ژاکت‌های مخصوصی برای این دسته بیماران وجود دارد که هوای سرد را در خود نگه می‌دارد و این بیماران می‌توانند در هوای گرم از این ژاکت‌ها استفاده و مانع از نفوذ گرما شوند اما متاسفانه این ژاکت‌ها تحت پوشش بیمه نیستند بنابراین تهیه آن برای تمام بیماران مقدور نیست.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته