دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کمالیان: نهضت عاشورا سنگری برای افراشته نگه‌داشتن پرچم عزت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان وبلوچستان گفت: اندیشه و تفکر امام حسین(ع) در ایجاد واقعه کربلا یک برنامه مکتبی و یک نظام فکری است و این اندیشه، سنگری برای افراشته نگه داشتن پرچم عزت و شرف جامعه بشری است.
کد خبر : 129376

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر امین رضا کمالیان، شب گذشته در سومین همایش قیام تاریخی امام حسین(ع) و عاشورا از دیدگاه اهل سنت که به همت واحد زاهدان برگزار شد، گفت: «اندیشه و تفکر امام حسین (ع) در ایجاد واقعه کربلا یک برنامه مکتبی و یک نظام فکری است و این اندیشه، سنگری برای افراشته نگه داشتن پرچم عزت و شرف جامعه بشری است.»


رئیس واحد زاهدان افزود: «ایثار و از خودگذشتگی حضرت اباعبدالله (ع) نماد اخلاص، ایمان، اخلاق، شهامت و در یک کلام، تلاش برای حفظ همبستگی و وحدت اسلامی است. گذشته، حال و آینده بشر بر محور این نهضت بزرگ تنظیم شده است.»


وی اظهار کرد: «نهضت عاشورا یکی از ماندگارترین و مؤثرترین جریان‌های تاریخی است و آثار آن در طول تاریخ فراتر از یک فرقه و یک ملت بوده است. یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد که قیام عاشورا مختص شیعه نیست.»


دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان وبلوچستان ادامه داد: «قیام عاشورا همان‌طور که فرامکانی است، باید فرا زمانی هم باشد. باید این فرهنگ را به نسل‌های آینده هم منتقل کرد و این یکی از اهداف اصلی برگزاری همایش قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت در دانشگاه آزاد اسلامی است.»


به گزارش آنا، سومین همایش قیام تاریخی امام حسین(ع) و عاشورا از دیدگاه اهل سنت در محورهای شخصیت امام حسین(ع) و قیام عاشورا از منظر اهل سنت، آثار و پیامدهای حرکت امام حسین(ع) در جامعه بشری، نقش بانوان در پیشبرد اهداف عاشورا، امام حسین(ع) و عاشورا از نگاه تاریخ، قیام عاشورا از منظر جامعه‌شناسی، ادبیات، هنر و سیاست شب گذشته به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب