دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1395 - 12:36
گفت‌و‌گو با یک متخصص تغذیه به مناسب هفته ملی اطلاع‌رسانی هپاتیت(1 تا 7 آبان)؛

تغذیه نقش موثری در بیماری هپاتیت دارد

یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: بیماران مبتلا به هپاتیت باید از غذاهایی مصرف کنند که کربوهیدرات پیچیده زیاد و پروتئین و چربی به میزان حداقل داشته باشد.
کد خبر : 129081

دکتر احمدرضا درستی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به مناسبت هفته ملی اطلاع رسانی هپاتیت (یکم تا هفتم آبان) با بیان اینکه در افراد مبتلا به هپاتیت کبد دچار اختلال عملکرد می‌شود، عنوان کرد: افرادی که تحت تاثیر هپاتیت و یا ابتلا به کبد چرب دچار اختلال در عملکرد کبد شده‌‌اند باید برای حفظ سلامتی از یک الگوی غذایی سالم پیروی کنند به همین دلیل به این افراد توصیه می‌شود به متخصص تغذیه مراجعه کنند.


وی افزود: اختلال در کبد موجب کاهش تجزیه پروتئین مواد غذایی می‌شود به همین دلیل این بیماران باید از مواد غذایی استفاده کننده که کربوهیدارت پیچده زیاد و پروتئین و چربی نیز به میزان حداقل داشته باشد.


این متخصص تغذیه و رژیم غذایی با تاکید براینکه بیماران مبتلا به هپاتیت باید به میزان توصیه شده میوه مصرف کنند، یادآور شد: مصرف زیاد میوه موجب افزایش چربی و کاهش مصرف آن موجب کاهش دریافت پروتئین و قند می‌شود به همین دلیل این بیماران باید تحت نظر پزشک و به میزان توصیه شده میوه مصرف کنند.


وی خاطرنشان کرد: مصرف سبزیجات از قبیل کاهو، کلم، هویچ و ... برای تمام افراد و بیماران مبتلا به هپاتیت هیچ محدودیتی ندارد.


درستی در پایان یادآور شد: بیماران مبتلا به هپاتیت و کبد چرب می‌توانند با پیروی از یک رژیم غذایی سالم به حفظ سلامتی کبدشان کمک کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته