رفع اعتراض به کیفیت غذا با تشکیل کمیتهای از نمایندگان تشکلها و فعالان دانشجویی در واحد علوم پزشکی
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران در پاسخ به دلایل این رخداد و اعتراضهای دانشجویی به خبرنگار آنا گفت: «اعتراض دانشجویی یکی از روشهایی است که گاهی اوقات دانشجویان به عنوان نمایندگان قشر جوان جامعه در دانشگاه برای دنبال کردن حقوق خود انجام میدهند.»
دکتر میرمسعود فاطمی با بیان اینکه دانشجو نباید دچار بیتفاوتی و خمودگی شود، اظهار کرد: «البته اگر این اعتراض بصورت ضابطهمند و از مجرای صحیح و قانونی دنبال شود، مورد تایید است.»
وی در باره چگونگی و نحوه کنترل و نظارت بر کیفیت غذای دانشجویان گفت: «همه مراحل آمادهسازی مواد اولیه، طبخ غذا، توزیع غذا و بررسی رضایتمندی دانشجویان، رعایت بهداشت محیط آشپرخانه سلف سرویس یکی از وظایف مهم حوزه اداره کل امور دانشجویی است که این مسئولیت خطیر با توجه به ماهیت رشتههای علوم پزشکی و رعایت استانداردهای حوزه سلامت با جدیت هرچه بیشتر از سوی مسئولان مربوطه پیگیری و اجرا میشود.»
فاطمی با توجه به اعتراض تعدادی از دانشجویان نسبت به وضعیت غذای سلف افزود: «غذایی که در سلف سرویس این دانشگاه سرو میشود، همان غذایی است که مورد استفاده استادان، مسئولان اجرایی دانشگاه و کارکنان نیز قرار میگیرد و تاکنون اعتراضی به کمیت و کیفیت آن نبوده است و بر اساس نظرسنجیهای به عمل آمده از دانشجویان نسبت به تنظیم و ارائه برنامه غذایی اقدام شده است.»
وی گفت: «در مذاکرهای که با نمایندگان دانشجویان معترض در راستای بهبود غذا از نظر (کمی و کیفی) داشتیم، تعدادی از دانشجویان نسبت به کمیت و کیفیت اعتراضاتی داشتند که در راستای تحقق این امر قرار شد کمیتهای متشکل از نمایندگان تشکلها و فعالان دانشجویی تشکیل تا درباره رفع مشکلات و نظارتهای لازم مشارکت کنند.»
به گزارش آنا، جمعی از دانشجویان واحد پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بتازگی به کیفیت پایین غذای رستوران این دانشگاه اعتراض کرده و از خوردن آن امتناع کرده بودند.
انتهای پیام/