دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1394 - 13:41
غلامعلی رجایی:

بعضی منتظرند آیت‌الله هاشمی بگوید «بسم‌الله الرحمن الرحیم» بپرسند «سندش کو»؟/ نسخه حصر رسانه‌ای هاشمی در صدا و سیما به جایی نمی‌رسد

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این نسخه‌ای که دلواپسان برای آقای هاشمی پیچیده‌اند و صدا و سیما هم مدت‌هاست با حصر رسانه‌ای آقای هاشمی به آن دامن می‌زند، به جایی نمی‌رسد و بهتر است مسیر خود را تغییر دهند.
کد خبر : 12898

غلامعلی رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره هجمه تندروها به اظهارات آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی که از آزار و اذیت‌ خشک‌مقدس‌ها نسبت به امام(ره) سخن می‌گفت، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی یکی از شخصیت‌های تاریخ‌ساز است و خاطراتی که از امام و انقلاب بیان می‌کند دست اول و منحصر به فرد محسوب می‌شود؛ از این رو قاعدتا باید دیگران با گفته‌های آقای هاشمی محک بخورند و سنجیده شوند.








فرزند امام(ره) هفته‌ای چند بار در منزل ایشان حاضر می‌شد و راجع به مسائل مملکت با آقای هاشمی از طرف امام(ره) صحبت می‌کردند که ما در این رابطه نفر دومی نداریم که اینگونه باشد

آیت‌الله هاشمی روز یکشنبه در همایش بانوی انقلاب اسلامی با بیان اینکه «خشک‌مقدس‌ها تهمت‌های زیادی را به امام روا داشتند»، گفت: «حتی یک خاطره‌ای به ذهنم می‌آید که زمانی حاج آقا مصطفی با لیوانی آب خورده بودند و عده‌ای می‌گفتند که آن لیوان را بشویید چون آقا مصطفی از آن آب خورده است. اینها درد بود، فردی که خودش باعث گسترش و رشد حوزه علمیه شده بود، حالا از سوی تازه به دوران رسیده‌ها مورد تهمت قرار گیرد. رفتارهای این‌چنینی رنج‌های زیادی را به امام وارد کرد و نگذاشت امام مسیرش را‌‌ همانگونه که می‌خواهد ادامه دهد.»


رجایی در این باره نیز گفت: اگر خاطرات آقای هاشمی را بخوانید متوجه می‌شوید که فرزند امام(ره) هفته‌ای چند بار در منزل ایشان حاضر می‌شد و راجع به مسائل مملکت با آقای هاشمی از طرف امام(ره) صحبت می‌کردند که ما در این رابطه نفر دومی نداریم که اینگونه باشد.


وی تصریح کرد: حالا یک عده به خاطر بغضی که از آقای هاشمی دارند این مسائل را زیر سؤال ببرند. مبنای این دسته از افراد این است که می‌خواهند حرف‌های آقای هاشمی را نپذیرند و مشکلشان با حقایقی است که ایشان می‌گوید.


رجایی تأکید کرد: هاشمی بنابر گفته کارشناسان و سیاستمداران خارجی یک شخصیت تاریخی است و مرحله‌ای در انقلاب نیست که آقای هاشمی در آن نقشی نداشته باشد؛ به همین خاطر حرف‌های دیگران باید با ایشان سنجیده شود چون وی راوی اول در تاریخ انقلاب است.


مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر عده‌ای بخواهند تاریخ شفاهی را که هاشمی می‌گوید زیر سؤال ببرند، روایت دیگران نیز از امام(ره) مخدوش می‌شود. حتی در این صورت می‌توان گفت که حرف‌هایی که آقای هاشمی در تأیید و اثبات برخی جریانات و اشخاص زده است بی‌اعتبار می‌شود، چون ما نمی‌توانیم بعضی از اظهارات را قبول کنیم و بعضی را قبول نکنیم.


رجایی اظهار کرد: به دوستان توصیه می‌کنم که فراتر از شخصیت هاشمی به مسائل نگاه کنند و تاریخ انقلاب و یاران امام(ره) را زیر سؤال نبرند زیرا اگر به این شکل پیش روند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.


وی تأکید کرد: بهتر است به جای تلاش برای قرار دادن هاشمی در موضع انفعال، فکری دیگری کنند چون ایشان منفعل نمی‌شود.








اگر عده‌ای بخواهند تاریخ شفاهی را که هاشمی می‌گوید زیر سؤال ببرند، روایت دیگران نیز از امام(ره) مخدوش می‌شود. حتی در این صورت می‌توان گفت که حرف‌هایی که آقای هاشمی در تأیید و اثبات برخی جریانات و اشخاص زده است بی‌اعتبار می‌شود، چون ما نمی‌توانیم بعضی از اظهارات را قبول کنیم و بعضی را قبول نکنیم

این فعال سیاسی با بیان اینکه «مشکل دلواپسان محبوبیت هاشمی است»، گفت: وقتی آیت‌الله هاشمی در همایش چند هزار نفری همسر امام(ره) شرکت می‌کند و حضار چند دقیقه طولانی با تشویق، ورود وی را همراهی می‌کنند، این‌ مسائل بعضی از آقایان و دلواپسان را نگران کرده است؛ در صورتی‌که محبوبیت یاران امام(ره) نباید باعث نگرانی شود مخصوصا کسی که از چهارده سالگی با امام(ره) همراه بوده است.


رجایی گفت: هرچند رعایت انصاف را، از منتقدان هاشمی کمتر می‌بینیم اما توقع داریم که رعایت کنند. منتظرند که آیت‌الله هاشمی بگوید بسم الله الرحمن الرحیم تا از او بپرسند که سند این کلام چیست؟ این نشان می‌دهد که مبنای برخورد دلواپسان چیز دیگری است.


نسخه دلواپسان برای آیت‌الله هاشمی و حصر رسانه‌ای او در صداو سیما به جایی نمی‌رسد


مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اظهارات آقای هاشمی در مورد «زندانیان بی‌جا» که برخی آن را به ناراضی بودن از محاکمه فرزندش نسبت داده‌اند، گفت:‌ آقای هاشمی راجع به محاکمه فرزندان خود، پیش از این گفته بودند که تا به حال قاضی پرونده را هم ندیده‌اند. هرچند که برخی ایشان را به دخالت و تأثیر در روند محاکمه متهم می‌کنند. حرف من این است که این چه دخالتی است که باز هم فرزندان ایشان محاکمه و بازجویی می‌شود و ایشان هم صراحتا می‌گوید که من در ارتباط با پرونده مهدی هاشمی هیچ دخالت نظری ندارم فقط قانونی رسیدگی شود.


رجایی تصریح کرد: این اظهارات آقای هاشمی نماد آشکارسازی بعضی از ظلم‌هاست چون خبرها و گزارش‌هایی در این رابطه به آقای هاشمی می‌رسد. از طرفی حرف هاشمی به عنوان شخصیت برجسته نظام، سند است زیرا ایشان محل رجوع مردم هستند.


وی اضافه کرد: آقای هاشمی بعضی از درد دل‌ها را مطرح کرده است و بیش از آنکه موجب ناراحتی شود، جای خوشحالی دارد؛ چون با بیان این مطالب، اگر جای نگرانی هم وجود داشته باشد برطرف می‌شود.


رجایی در پایان تأکید کرد: این نسخه‌ای که دلواپسان برای آقای هاشمی پیچیده‌اند و صدا و سیما هم مدت‌هاست با حصر رسانه‌ای آقای هاشمی به آن دامن می‌زند، به جایی نمی‌رسد و بهتر است مسیر خود را تغییر دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته