دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1394 - 11:11
شیبانی عنوان کرد

مشارکت استادان در اجرای طرح‌های درآمدزا و اخذ 20 درصد سود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا گفت: استادانی که در بحث ارائه طرح‌های پژوهشی و درآمد زا پیشگام بوده و مسؤلیت اجرای آن را بر عهده گیرند بیست درصد از سود حاصله به آنان اختصاص خواهد یافت.
کد خبر : 12868

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسینعلی شیبانی در نشستی با استادان که در محل سالن اجتماعات دانشکده ادبیات و علوم انسانی این واحد برگزار شد، با یادآوری سیاست‌های سازمان مرکزی درباره طرح‌های پژوهشی با رویکرد کمک‌رسانی و با توجه به مشکلات منطقه، گفت: سیاست سازمان بر این است که از ایده و طرح‌های پژوهشی از سوی استادان که حرفی برای گفتن داشته باشند و در این حال درآمدزا باشند، خارج از هرگونه ضوابط اداری حمایت خواهد کرد و در این رویکرد واحد ورامین - پیشوا چندین قرارداد با سازمان‌های مختلف در سطح منطقه منعقد کرده است.


رئیس واحد ورامین – پیشوا با بیان منابع درآمد دانشگاه‌های معتبر دنیا خاطرنشان کرد: در کشوری مثل کانادا ۴۶ درصد هزینه‌ها در دانشگاه، از طریق حوزه پژوهش و تجاری سازی علم تأمین می‌شود.


وی با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری، این شعار را بسیار حکیمانه و هوشمندانه برشمرد و گفت: طبق روال هر سال ایشان عنوانی را برای سال در نظر می‌گیرند که همه فعالیت‌ها و اقدامات در کشور با محوریت آن شعار انجام می‌پذیرد و عنوان شعار امسال نیز نشان‌دهنده عمق نگاه رهبری است، چرا که دولتی می‌تواند در مجامع بین‌المللی به شایستگی از حقوق ملت خود دفاع کند که پشتوانه قدرتمند ملی داشته باشد و در حقیقت دولت مردمی قادر خواهد بود کارهای بزرگ را به آسانی انجام دهد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا با ارائه گزارش مختصری از عملکرد مجموعه در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: در سال جدید و در سایهٔ همدلی و هم زبانی تک تک اعضاء این مجموعه بزرگ علمی و فرهنگی و اجرای وظایف خود، قطعاً شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش در تمامی حوزه‌های دانشگاه خواهیم بود.


در ادامه این نشست، استادان حاضر در جلسه سؤالات و مسائل خود را در زمینه‌های مختلف مطرح و اعضای هیئت رئیسه واحد پاسخ دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته