دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1394 - 09:15

صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه یمن/ انصارالله: قطعنامه، ظالمانه و بی‌تاثیر است

شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر روز گذشته (سه‌شنبه) قطعنامه‌ای درباره بحران یمن تصویب کرد.
کد خبر : 12831

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه «العالم»، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی شورای همکاری خلیج‌فارس با محوریت تحریم جنبش «انصارالله» یمن را که به‌وسیله اردن در نشست شورا مطرح شده بود، با 14 رأی موافق و تنها رأی ممتنع روسیه تصویب کرد.


ممنوعیت ارسال سلاح برای جنبش «انصارالله» و حامیان «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق و لزوم عقب‌نشینی «انصارالله» از مناطق مختلف یمن از جمله بندهای این قطعنامه است.


آمریکا بلافاصله با استقبال از تصویب این قطعنامه تاکید کرد که از هر اقدام مهار‌کننده و تحریمی علیه حوثی‌ها حمایت می‌کند.


بر اساس این قطعنامه، «عبدالملک حوثی» و «احمد علی عبدالله صالح» فرزند «علی عبدالله صالح» و فرمانده سابق گارد ریاست‌جمهوری آن کشور در فهرست تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفتند.


شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر در قطعنامه‌ای رسمی «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق یمن و دو نفر از اعضای ارشد حوثی‌ها («عبدالخالق حوثی» و «عبدالله یحیی حکیم») را وارد فهرست سیاه کرده بود.


واکنش جنبش «انصارالله» یمن


از سوی دیگر «محمد بخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش «انصارالله» گفت: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه یمن ظالمانه است و مردم این کشور را از ادامه انقلاب و ریشه‌کن کردن القاعده بازنخواهد داشت.


«بخیتی» با بیان اینکه جنبش به هر قطعنامه‌ای که بی‌تأثیر است، واکنش نشان نخواهد داد، افزود: ما نیازی به واردات سلاح نداریم و قطعنامه مذکور تأثیری بر ما نخواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته