دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مقاله عضو هیات علمی واحد شبستر در مجله بین‌­المللی ISI نمایه شد

مقاله دکتر حسن علی­پور عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در مجله «Nonlinear Dynamics» کشور هلند از سوی ناشر بین‌­المللی و معتبر «Springer» پذیرفته و چاپ شد.
کد خبر : 128029

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این مقاله دکتر حسن علی­پور با عنوان «Attenuating noise effect on yaw rate control of independent drive electric vehicle using minimum variance controller» (کاهش اثر نویز بر کنترل نرخ چرخش خودرو الکتریکی درایو مستقل با استفاده از کنترل کننده مینیموم واریانس» در مجله «Nonlinear Dynamics» کشور هلند از سوی انتشارات اسپرینگر به این آدرس پذیرفته و به صورت آنلاین چاپ شد.


این مجله درجه (ISI (wos داشته، دارای IF برابر 3، SJR آن 1.511 و دارای رتبه­‌بندی Q1 است که نشان دهنده بالاترین کیفیت مقالات چاپ شده است.


در این مقاله با استفاده از روش «مینیمم واریانس» سرعت و نرخ چرخش یک خودروی برقی چهارچرخ محرک بدون دیفرانسیل در شرایط وجود نویز در موتورهای محرک­، کنترل شده است و عملکرد این کنترل ­کننده با نتایج کنترل ­کننده مد لغزشی مورد مقایسه قرار گرفته است.


روش ارائه شده در این مقاله منجر به افزایش پایداری خودروی برقی چهارچرخ محرک بدون دیفرانسیل در هنگام مانور فرمان شده و ضمن ردیابی مناسب سرعت و نرخ یاو درخواستی راننده، منجر به کاهش بهینه واریانس سیگنال کنترلی و کاهش اثر نویز فرآیند بر رفتار خودرو می‌­شود.


علیپور استادیار گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی شبستر است که تا کنون علاوه بر این مقاله، چهار مقاله چاپ شده در مجلات (ISI (wos، چهار مقاله علمی پژوهشی و نمایه­‌دار و چاپ 8 مقاله در کنفرانس­‌های معتبر ملی و بین‌­المللی را در کارنامه علمی و پژوهشی خود ثبت کرده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: مقاله
ارسال نظر
هلدینگ شایسته