دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تعرض و زورگیری با توسل به آبمیوه آلوده

پلیس خواست تا شاکیان پسر جوانی که با شیوه بی‌هوش کردن زن‌ها آزار و اذیت‌شان می‌کرد و اموال‌شان را می‌ربود برای شناسایی به اداره آگاهی بروند.
کد خبر : 128012

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از اعتماد، در ساعت ٦ بعدازظهر روز دهم اردیبهشت ماه سال ٩٣ زن سی و شش ساله‌ای به کلانتری ١٥٠ تهرانسر مراجعه کرد و گفت که پسر جوانی به نام شاهرخ از او سرقت کرده است. او در ادامه اظهاراتش به ماموران گفت: چندی پیش با پسری به نام شاهرخ آشنا شدم و او با اصرار من را سوار پراید سبز رنگش کرد. شاهرخ از من پرسید شغلت چیست و من به او گفتم لباس‌فروش هستم آن‌وقت او شماره‌ تلفنم را از من خواست، من اول شماره‌ام را به او ندادم ولی او گفت که می‌تواند با دسته چک‌هایش برایم از بازار جنس بخرد و به همین خاطر شماره‌ تلفنم را به او دادم. روز سرقت قرار شد با او به یک تولیدی لباس برویم او در میدان امام حسین دنبالم آمد و من سوار ماشینش شدم. بعد از مدتی به او اصرار کردم که برگردیم اما شاهرخ گفت که قرار است به سمت مرکز تولیدی لباس در بازار تهران برویم.
در بین راه شاهرخ آبمیوه‌ای به من داد که بعد از خوردن آن بیهوش شدم. بعد دیگر چیزی نفهمیدم و وقتی به هوش آمدم متوجه شدم که شاهرخ به من تعرض کرده و من را در مکان خلوتی رها کرده است. او همچنین پنج النگو، یک دستبند و تلفن همراهم را نیز سرقت کرده است. ارزش اموال سرقتی‌ام تقریبا ٩٠ میلیون ریال بود. پس از طرح شکایت زن جوان تیمی از ماموران اداره آگاهی برای دستگیری شاهرخ دست به کار شدند و در ابتدای تحقیقات با ردیابی تلفن همراه سرقتی موفق به شناسایی زن جوانی به نام «پروانه» شدند.
پروانه پس از دستگیری در اظهاراتش به ماموران گفت: مدتی قبل زمانی که قصد داشتم از منزلم به محل کارم بروم با شاهرخ در خیابان آشنا شدم و شاهرخ اصرار داشت که شماره تلفنم را از من بگیرد، من هم به خاطر اینکه آبرویم در خیابان نرود مجبور شدم شماره تلفنم را به شاهرخ بدهم. آن روز ما دیگر هیچ ارتباطی نداشتیم تا اینکه فردای آن روز شاهرخ مدام تماس می‌گرفت و می‌گفت که طلافروش است و می‌خواهد برای من مقداری طلا بخرد. سرانجام شاهرخ در تلاشش موفق شد و من با او تلفنی صحبت کردم. به او گفتم نمی‌خواهم با هم ارتباط داشته باشیم و همچنین گفتم تلفنم خراب است، اما شاهرخ دست‌بردار نبود و تلفن همراهی را به من داد و نمی‌دانستم که تلفن سرقتی است. با کشف این سرنخ ماموران برای دستگیری شاهرخ وارد عمل شدند اما تلاش ماموران به جایی نمی‌رسید، همچنین مشخص شد شاهرخ به جرم سرقت پرونده‌ای در یکی از شعبات دادسرای ناحیه ٣٤ تهران در حال رسیدگی دارد و در آن پرونده نیز تاکنون دستگیر نشده‌ است.
سرانجام مدتی قبل شاهرخ که در زندان رجایی‌شهر در حبس بود، شناسایی و به اداره آگاهی منتقل شد، در اداره آگاهی میان شاهرخ با پروانه و شاکی سرقت مواجهه حضوری صورت گرفت و سپس شاهرخ در اظهاراتش به ماموران گفت: به خاطر جرم اول خودم نزدیک دو ماه در آگاهی بودم و بعد زندان رفتم، من شاکی را نمی‌شناسم و اظهاراتش را قبول ندارم. اظهارات شاهرخ در حالی مطرح شد که شاکی پرونده و پروانه، شاهرخ را شناختند اما او همچنان منکر سرقت از زن جوان بود. شاهرخ پیش از ظهر دیروز به شعبه پنجم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران منتقل و سرانجام به سرقت از زن جوان اعتراف کرد. او در اظهاراتش به علی وسیله‌ ایرد موسی، بازپرس پرونده گفت: زن جوان را با آبمیوه مسموم و تلفن همراهش را سرقت کردم، پس از آن با پروانه آشنا شدم و تلفن همراه سرقتی از زن جوان را به پروانه دادم. شاهرخ درباره یکی دیگر از سرقت‌هایش که از زن جوان دیگری در عبدل‌آباد انجام شده بود به بازپرس گفت: برای خرید به عبدل‌آباد رفته بودم که با زن جوانی آشنا شدم حدود یک ماه از آشنایی‌ام با او می‌گذشت که از او به همان شگرد آبمیوه آلوده سرقت کردم. در نهایت تلفن همراه و مقداری طلا از او سرقت کردم. شاهرخ در پرونده‌اش سابقه اختلاس، تجاوز به عنف و کلاهبرداری را هم دارد. او همچنین به ١٠ فقره سرقت طلاهای زنان و دختران تهرانی اعتراف کرد.


پس از اظهارات شاهرخ او به دستور علی وسیله ایرد موسی برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره آگاهی قرار گرفت و بازپرس پرونده از شهروندان خواست در صورتی که از تاریخ ٤ مرداد ٩٣ به قبل با این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران یا شعبه پنجم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران مراجعه کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس تعرض زورگیری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته