دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1393 - 08:41
اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ورزشی

حال و هوای دانشگاه آزاد اسلامی در دومین روز از دهه فجر سی و ششم + تصاویر

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور در دومین روز از دهه فجر سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ... این ایام را جشن گرفتند.
کد خبر : 1275

ندای طلیعه فجر انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت طنین انداز شد


همزمان با آغاز دهه مبارک فجر سالروز ورود بنیانگذار انقلاب به میهن عزیزمان ایران اسلامی، در فضای دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت به سرود انقلاب اسلامی طنین انداز شد و با استقبال چشمگیر دانشجویان، اساتید و کارکنان خجسته سالروز ورود بزرگ مرد قرن بیستم را با شادی وصف ناپذیری جشن گرفتند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در ابتدای این مراسم دکتر مجید خزاعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در جمع دانشجویان، کارکنان و استادان این واحد دانشگاهی با تبریک سالروز ورود بنیانگذار جمهوری انقلاب اسلامی و آغاز دهه فجر در سخنانی کوتاه گفت: انقلاب ما به تعبیر امام راحل انفجار نور بود که ظلمت‌ها، استبداد و استکبار جهانی را واژگون ساخت.


خزاعی به بیان ویژه برنامه‌های ایام دهه مبارک فجر پرداخت و اظهار کرد: در راستای تحقق دستورالعمل‌های حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، ستاد دهه فجر تشکیل شده است و از جملهٔ این برنامه‌ها می‌توان آذین بندی ساختمان‌های مختلف دانشگاه، مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی و همچنین همکاری فعال با ستاد دهه فجر شهرستان، برگزاری راهپیمایی از ساختمان مرکزی تا ساختمان تحصیلات تکمیلی به منظور تجدید میثاق با شهدای گمنام و همین طور اعتراض به هتک حرمت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و برنامه‌های دیگر را نام برد.


به مناسبت این روز خجسته نمایشگاه کتاب‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و کتاب‌های مربوط به حماسه دفاع مقدس و سایر تألیفات درباره پیروزی انقلاب و با عناوین دیگر و برپایی ایستگاه صلواتی در ورودی ساختمان مرکزی این واحد دانشگاهی در فضایی باز صورت گرفت.


دهه فجر یادآوری خاطرات غرور آفرین پیروزی انقلاب اسلامی است


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: دهه فجر یادآور خاطرات غرور آفرین پیروزی انقلاب اسلامی است.


سید حمیدرضا رئیس السادات با اشاره به برنامه‌های دانشگاه در ایام دهه مبارک و فرخنده فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بیان دستاوردهای باشکوه سی و شش ساله انقلاب اسلامی برای نسل جوان جامعه یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که دفا‌تر فرهنگ اسلامی دانشگاه‌ها دنبال می‌کنند.



سرپرست واحد شاهین‌شهر تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه جراید بهمن ماه ۱۳۵۷، نشست های تبیین جایگاه ولایت فقیه و مسائل فرهنگی و سیاسی و اجتماعی مرتبط با انقلاب اسلامی از برنامه‌های کانون های دانشجویان دانشگاه در بهمن سالجاری است.


وی افزود: برپایی نمایشگاه عکس انقلاب، دیدار با جانبازان انقلاب در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، حضور در مراسم غبارروبی مزار شهدا، برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی در محوطه مجتمع دانشگاه و برگزاری مراسم‌ جشن با اهدای بسته‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های واحد شاهین شهر در خصوص گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود.


رئیس السادات استفاده از تجهیزات و نرم افزارهای رایانه‌ای برای انتقال دستاوردهای انقلاب به جوانان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر نرم افزار چندرسانه‌ای دستاورد‌ها و افتخارات انقلاب اسلامی بصورت لوح فشرده و نرم افزار گوشی تلفن همراه بصورت آندروید و جاوا از طریق سامانه ارسال بلوتوث انجام می‌شود.


برنامه های واحد ایوان به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی


به مناسبت فرارسیدن یوم الله دهه مبارک فجر در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به همت دفتر فرهنگ اسلامی ، روابط عمومی و بسیج دانشجویی واحد ایوان ، برنامه های متنوع و باشکوهی در واحد ایوان برگزار می شود.



این برنامه ها با انجام مسابقه وبلاگ نویسی با موضوع انقلاب اسلامی و دست آوردهای آن در سطح شهرستان، دیدار با خانواده معظم شهداء ، آذین بندی فضای دانشگاه، انجام برنامه های ورزشی، شرکت در مراسم جنگ فجر، غبارروبی مزار شهدا ، اجرای سرود انقلابی انجام خواهد شد.


برهمین اساس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان بر اساس هویت اسلامی و انقلابی خود همدوش با سایر اقشار ملت با حضور باشکوه در مراسم 22 بهمن ضمن تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل و مقام معظم رهبری ، پایبندی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی بخصوص آمریکای جنکایتکار و رژیم منحوس اسرائیل نشان خواهد داد.


مشارکت در برگزاری مراسم محوری شهرستان به مناسبت دهه فجر


دانشگاه آزاد اسلامی خاش نیز در کنار سایر اقشار جامعه و ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی، آغاز سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی را جشن گرفت.



در این مراسم که در سالروز ورود تاریخی حضرت امام راحل (ره) بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب به وطن در مجموعه ورزشی حیدرآباد شهرستان با مشارکت دانشگاه ازاد اسلامی واحد خاش برگزار شد، دکتر صباغ ریاست واحد به همراه تنی چند از همکاران حضور داشتند. این مراسم در قالب جشنواره استانی کودک مسلمان بلوچ در شهرستان خاش برگزار شد.


گلباران تمثال امام خمینی (ره) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت


همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به کشور عزیزمان، طی مراسمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت تمثال حضرت امام خمینی (ره) گلباران شد.



در این مراسم دانشجویان، اساتید، کارکنان و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با حضور در محوطه دانشگاه ضمن ادای احترام و تجدید میثاق با امام راحل (ره) و آرمان های ایشان با گلباران تمثال حضرت امام خمینی (ره) و توزیع نقل و شیرینی، آذین بندی و پخش سرودهای خاطرانگیز دوران انقلاب به استقبال دهه مبارک فجر رفتند.


آغاز جشن های سالروز دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان


به گزارش آنا، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، جشن های سالروز پیروزی انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان آغاز شد.


پخش سرودهای انقلابی، آذین بندی محیط دانشگاه و پخش شیرینی بین دانشجویان و اساتید و کارکنان در لحظه ورود امام (ره) به میهن اسلامی در اولین روز جشن ها فضای این واحد دانشگاهی را متفاوت از روزهای قبل کرده بود.


در ادامه برنامه های این روز دانشگاهیان با حسین ابراهیمی امام جمعه شهرستان سروستان دیدار کردند. مهدی وادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان در این دیدار با تبریک ایام دهه فجر به مقام معظم رهبری و ملت قهرمان ایران،دانشگاه آزاد اسلامی را مولود و یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت:در زمان پیروزی انقلاب تعداد دانشجویان کشور 160 هزار نفر بود در حالی که امروز دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 10 برابر آن زمان دانشجو دارد و این از برکات روح قدسی امام راحل (ره) و حمایت های مقام معظم رهبری و برنامه ریزی آیت اله هاشمی رفسنجانی و سایر مسئولان عالی دانشگاه بود.



امام جمعه سروستان هم با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی گفت:دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در طول 36 سال عمر انقلاب اسلامی امتحان خود را به خوبی پس دادند و نشانه آن جهش علمی و رتبه 11 علمی کشورمان در جهان است و این مایه افتخار است.


ابراهیمی با توجه به خطراتی که انقلاب ها را تهدد می کند، افزود:گذر زمان و فاصله افتادن بین نسل های اول و بعدی انقلاب از جمله خطراتی است که انقلاب ها را تهدید می کند بنابراین وظیفه دانشگاهاست که با برنامه ریزی اهداف انقلاب را برای نسل جوان تبیین کنند تا جوانان این مرز و بوم همیشه در مسیر اصلی انقلاب باقی بمانند.دانشگاه ها باید جوان را متقاعد کنند که از علم برای خود سازی و زندگی بهتر استفاده کنند و علم را وارد زندگی خود کنند.


ادامه دارد...


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته