دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

مالک سیاه جامگان: 30 میلیارد تومان از حق زن و بچه‌ام زدم و در فوتبال هزینه کردم/ زورم نه به فدراسیون فوتبال می‌رسد نه وزارت ورزش/ رفتار مدیران فوتبال، حسینی نیست

محمدرضا عباسی گفت: مسئولان فوتبال ما در شب عاشورا تمام ورزشگاه آزادی را سیاه‌پوش کردند به احترام «امام حسین» اما رفتارشان «حسینی» نیست.
کد خبر : 126770

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم فوتبال سیاه جامگان مشهد در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به مصاف استقلال تهران رفت و در یک بازی نزدیک با یک گل نتیجه بازی را به حریفش واگذار کرد. بعد از شکست سیاه جامگان مسئولان این تیم به نشانه اعتراض تصمیم گرفتند که از فوتبال خداحافظی کنند و محمدرضا عباسی مالک این باشگاه نیز اعلام کرد که دیگر قصد تیم‌داری در فوتبال را ندارد.


محمدرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد دلایلی که باعث شد تا او تصمیم به خداحافظی از فوتبال بگیرد، گفت: «ما از از روزی که در فوتبال کارمان را آغاز کردیم تاکنون هیچ حمایتی از مسئولان ندیدیم. ما نه حمایتی از مسئولان فدراسیون دیدیم نه حمایتی از سازمان لیگ، مسئولان استان هم که فقط قول و وعده دادند و هیچ کدام از قول‌های خودشان را عملی نکردند. تماشاگران مشهدی هم در بازی‌های خانگی حمایتی از ما نمی کنند و ما در تمام بازی‌هایی که میزبان هستیم هیچ حمایتی از تماشاگران خودمان نمی‌بینیم. با این روند هیچ امید و انگیزه‌ای برای تیم‌داری در ما بوجود نمی‌‌آید.»


وی ادامه داد: «صبر انسان یک زمانی لبریز می‌شود. ما با عشق وارد فوتبال شدیم و بخاطر همین دوست داشتن از جیب خودمان خرج کردیم اما اینکه هیچ حمایتی صورت نگیرد و ما به تنهایی بخواهیم کارمان را پیش ببریم ظلم در حق ماست.»



مالک سیاه جامگان در رابطه با هزینه‌هایی که در فوتبال انجام داده است بیان کرد: «من حدود 6 سال است که در فوتبال تیم‌داری می‌کنم و تاکنون حدود 30 میلیارد هم برای سیاه جامگان خرج کردم اما درآمدی که طی این مدت داشتم کمتر از یک میلیارد بوده است. من کار اصلی‌ام ساخت و ساز است و اگر این پول را در هر کاری خرج می‌کردم 100 میلیارد به من سود می‌داد. در این فوتبال هیچ پولی برای تیم‌های خصوصی وجود ندارد من 6 سال از حق زن و بچه‌ خودم زدم و برای این فوتبال خرج کردم و توقع داشتم که بعد این همه مدت دیگر تیم بتواند خرجش را خودش دربیاورد اما باز هم ما باید هزینه‌های باشگاه را بدهیم که با ادامه این شرایط کار کردن سخت است.»


عباسی افزود: «به عنوان یک تیم خصوصی در این فوتبال فعالیت می‌کنیم و قدرت زیادی نداریم. هفته گذشته مقابل استقلال قرار گرفتیم، تیمی که زیرنظر وزارت ورزش است، ما نباید توقع داشته باشیم که داور در این بازی به نفع ما سوت بزند. ما سال گذشته دو بار مقابل استقلال و پرسپولیس باختیم و هیچ حرفی نزدیم ولی در این بازی داور تمام صحنه‌ها را به نفع استقلال سوت زد. در بازی مقابل فولاد خوزستان داور در دقیقه 95 یک ضربه پنالتی علیه ما می‌گیرد و در بازی مقابل تراکتورسازی هم به اشتباه داوری بازی را باختیم. هیچ حمایت مالی از ما صورت نمی گیرد، در زمین بازی هم حق ما را می‌خورند و ما نمی‌دانیم چگونه حق خودمان را بگیریم. آقای نصیرزاده به عنوان کارشناس داوری می‌گوید خطا روی رضا درویشی کاملا مشخص بود که پنالتی است اما آقای ممبینی که عضو هیات رئیسه فدراسیون است در برنامه نود اعلام می کند که هیچ خطایی صورت نگرفت. مشخص است که این فرد به عنوان یکی از اعضای فدراسیون فوتبال از عملکرد داوران دفاع می کند. متاسفانه زورم نه به فدراسیون فوتبال می‌رسد و نه به وزارت ورزش.»


وی با انتقاد از عملکرد مسئولان فدراسیون فوتبال و بحث تبعیض بین تیم های خصوصی و دولتی گفت: «ما اعتقاداتی داریم که با آنها زندگی می کنیم. مسئولان فوتبال ما در شب عاشورا به احترام امام حسین تمام ورزشگاه آزادی را سیاه‌پوش کردند اما رفتارشان حسینی نیست. آنها تبعیض زیادی بین تیم های دولتی و خصوصی می‌گذارند و همه ادعاهایی که می کنند پوشالی است. مشهد پتانسیل چند تیم لیگ برتری را دارد اما آقایان نمی خواهند مشهد بیشتر از یک تیم در لیگ داشته باشد و به همین خاطر سعی می‌کنند تا ما را از تیم‌داری منصرف کنند. در حال حاضر شهر مشهد فقط در رشته فوتبال و فوتسال در لیگ برتر تیم دارد و در هیچ رشته ورزشی هیچ تیمی در لیگ برتر نداریم. همه افرادی که در سایر ورزش‌ها تیم‌داری می کردند بخاطر همین مشکلات دست از این کار برداشتند و این یک آسیب به ورزش مشهد است.»


عباسی در خصوص تصمیمش مبنی بر خداحافظی از فوتبال اظهار داشت: «بعد از بازی مقابل استقلال دیگر در تمرینات تیم شرکت نمی کنم و همه کارها را به پسرم سپردم. دیگر هم در هیچ سفری همراه تیم نمی‌روم و اگر مشتری برای تیم پیدا شود تیم را می‌فروشم و در غیر اینصورت در تا پایان فصل در لیگ هستیم و بعد از آن برای فروش سهام سیاه‌جامگان برنامه ریزی می کنم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته