دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پانزدهمین دوره آزمون واترلو در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

انجمن ریاضیدانان جوان که از 14 سال پیش تاکنون واسطه برگزاری آزمون ریاضی دانشگاه واترلوی کانادا به عنوان یکی از برجسته‌‌ترین آزمون‌های ریاضی دنیا بوده است، جمعه، 28 فروردین ماه سال جاری، پانزدهمین دوره این آزمون را برگزار می‌کند.
کد خبر : 12671

به گزارش خبرگزاری آنا، این آزمون که به صورت همزمان و در یک روز در 35 کشور دنیا از جمله ژاپن، چین، روسیه، آمریکا، سوئد و کانادا برگزار می‌شود، در دو ساعت 9 تا 11 و 11 تا 13 در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و در گرید 10 و 12، مخصوص دانش‌آموزان دبیرستانی برپا خواهد شد.


مهندس حسین طایفه، مدیر ارتباطات انجمن ریاضیدانان جوان درباره این آزمون گفت: «آزمون واترلو در کشورهای دیگر به صورت آنلاین برگزار می‌شود ولی ما به دلایل مختلف ترجیح داده‌ایم بسته آزمون را دریافت و آن را به فارسی ترجمه کنیم و بعد به صورت کاغذی از دانش‌آموزان‌ امتحان بگیریم».


وی افزود: «به علاوه امسال، همایشی برای والدین در نظر گرفته‌ایم تا از برگزیدگان و مدال‌آوران آزمون سال 2014 تقدیر و جوایزی به آنها اهدا شود همچنین آنها را بیشتر و بهتر با آموزش مجازی ریاضیات، ال‌ام‌اس و طراحی آموزش نوین، آزمون‌های ریاضی بین‌المللی، المپیادهای ریاضی و تازه‌ترین کتاب‌های نشر نخبگان جوان آشنا کنیم».


در آزمون روز جمعه، هزار دانش‌آموز دبیرستانی شرکت کرده‌اند و پس از ارسال پاسخ نامه‌ها برای دانشگاه واترلوی کانادا، شرکت‌کنندگان در آزمون واترلو، گواهی شرکت در این آزمون و برندگان نهایی، مدال طلا و نقره دریافت می‌کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته