دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش صادرات پتروشیمی با وجود کاهش قیمت‌های جهانی

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: به دلیل کاهش قیمت‌ها از نظر ریالی افزایش صادراتی نخواهیم داشت اما تلاش می‌کنیم تا به لحاظ وزنی بتوانیم افزایش صادرات را به ثبت برسانیم.
کد خبر : 125998

احمد مهدوی ابهری،‌ دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ با بیان این مطلب افزود: ‌صادرات محصولات پتروشیمی در کشور در حال انجام است و اکنون در تلاشیم تا بازارهای خود را در اروپا گسترش دهیم.


‌وی ادامه داد: با وجود آنکه قیمت‌های جهانی محصولات پتروشیمی پایین است اما ایران در صادرات محصولات خود به جهان مشکلی ندارد.


مهدوی با بیان اینکه صادرات به عراق بیشتر محصولات نهایی پتروشیمی است،‌گفت: البته تا حدودی صادرات محصولات دیگر مانند اوره برای کشاورزی این کشور نیز انجام می‌شود.


وی بازار صادرات به آسیا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: چین،‌ هند، ‌آسیای جنوب شرقی و آسیای میانه به ترتیب عمده‌ترین مشتریان ما در قاره کهن هستند.


دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد: ‌در کشورهای همسایه نیز ترکیه بیشترین سهم را از صادرات محصولات پتروشیمی ایران به خود اختصاص داده است.


مهدوی ابهری همچنین بازار آفریقا را برای صادرات محصولات مهم ارزیابی کرد و گفت: در تلاشیم تا سهم خود در این بازار را نیز گسترش دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب