دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گرامیداشت ایام عزای حسینی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر

واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در ایام ماه محرم، تاسوعا و عاشورا و سوم امام حسین (ع)به یاد سالار شهیدان حسین بن علی(ع) و یاران باوفایش خیمه عزا به پا کردند. دانشگاهیان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی این ایام را گرامی می‌دارند.
کد خبر : 125524

حضور پرشور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد در تجمع بزرگ دانشجویان عاشورایی استان البرز


دکتر سید شاپوررضا شجاعی رئیس واحد هشتگرد و جمع کثیری از دانشجویان و استادان این واحد در تجمع بزرگ دانشجویان عاشورایی استان البرز حضور یافتند.


این تجمع با مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه استان البرز، بسیج دانشجویی ناحیه استان البرز و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان البرز به صورت دسته عزاداری از میدان توحید تا مصلی شهر کرج به صورت پیاده روی انجام شد و در مصلی نیز مراسم مداحی و سخنرانی برگزار شد.


برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در مرکز سلسله‎


همزمان با واحدها و مراکز سراسر کشور مراسم عزاداری ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حسین بن علی و اصحاب باوفایش در سالن طبقه همکف دانشگاه آزاد اسلامی سلسله برگزار شد.


در این مراسم که استادان، دانشجویان، کارکنان دانشگاه و مهمانانی از بسیج دانشجویی دانشگاه الشتر، بسیج اصناف و بسیج ورزشکاران حضور داشتند، حجت‌الاسلام کریم مومنی از اساتید حوزه و دانشگاه با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم با توجه به تبیین راه‌های شناخت و معرفت پیداکردن به اهل‌بیت گفت: «هدف از آفرینش، بندگی خداوند و اساس و پایه این بندگی نیز، شناخت خداوند است. عالی‌ترین تبلور این شناخت، در شناخت پیامبر اعظم(ص) و اوصیای آن حضرت است؛ زیرا آدمی از طریق پیامبر(ص) و امامان(ع) می‌تواند آموزه‌های دینی را فرا گیرد و از همین دانش و آگاهی به خدای متعال معرفت و شناخت پیدا کند.»


وی به طرق یاری ائمه معصومین در دنیا پرداخت و افزود: «از راه چشم، گوش و قلب می توان اهل بیت را یاری کرد و یکی از راه‌های نزدیکی به اهل بیت هم سوگواری و گریه کردن در مصائب آنهاست و این گریه نه از سر گرفتاری بلکه بواسطه شوق و اشتیاق به امام حسین (ع) و از طرفی یاری رساندن به مظلوم خواهد بود.»


در بخش دیگری از این مراسم حاضران با مرثیه سرایی و نوحه خوانی یکی از مداحان شهرستان به سوگواری و عزاداری پرداختند.


برگزاری زیارت پرفیض عاشورا در واحد دهلران


مراسم پرفیض زیارت عاشورا در دهه اول محرم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران برگزار شد.


مراسم پرفیض زیارت عاشورا و عزاداری حضرت امام حسین (ع) در دهه اول محرم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران با حضور دانشجویان، استادان در نمازخانه واحد دهلران برگزار شد.


فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان در دهه اول محرم


دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان در دهه اول محرم عزادار سیدالشهدا(ع) شد.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد شیروان اظهار کرد: «همگام با سایر عزاداران حسینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان نیز رنگ و بوی عزا گرفت، سیاه پوش کردن مسجد، دیوارها، راه پله و برگزاری مراسم خاص دهه اول محرم از جمله برنامه های دهه اول محرم بود.»


مهدی حق طلب افزود: «هر روز صبح مراسم ویژه کارکنان، قرائت زیارت عاشورا، سینه زنی و نوحه خوانی، سخنرانی درباره فلسفه قیام امام حسین، و بعد از آن پذیرایی صبحانه به مدت 6 روز برگزار شد.»


وی گفت: «شبها ویژه دانشجویان مراسم قرائت زیارت عاشورا، سینه‌زنی و نوحه‌خوانی، نماز جماعت مغرب و عشا سخنرانی و پذیرایی شام به مدت سه شب در شب‌های 3تا 5 محرم برگزار شد.»


حق طلب ادامه داد: «در مراسم دانشجویان، به غیر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان، دانشجویان دانشگاه دولتی، پیام نور، دانشکده فنی شیروان نیز دعوت بوده و شرکت کردند.»


پذیرایی در این ایام از محل نذورات کارکنان واحد صورت گرفته است.


برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب شیر


مراسم پرفیض زیارت عاشورا و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم در محل نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب شیر برگزار شد.


مراسم پرفیض زیارت عاشورا و عزاداری حضرت امام حسین (ع) در دهه اول محرم در نمازخانه دانشگاه آزاداسلامی عجب شیر با حضور دکتر پرویز احدی رئیس واحد و اعضای هیأت رئیسه این واحد برگزار شد.


بصیرت از برگزاری محفل انس با قرآن در 14 محرم خبر داد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی خرمشهر- خلیج فارس با توجه به استقبال همیشگی علاقه‌مندان به قرآن کریم در دانشگاه گفت: «محفل انس با قرآن کریم یکشنبه 25 مهر پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی خرمشهر- خلیج فارس برگزار می‌شود.»


دکتر مهدی بصیرت افزود: «محفل انس با قرآن با حضور استاد ممتاز بین المللی قرآن حمید شاکر‌نژاد و به همت معاونت فرهنگی دانشجویی، بسیج کارکنان و دانشجویی واحد بین‌المللی خرمشهر– خلیج فارس به مناسبت شهادت سیدالشهدا (ع ) برگزار خواهد شد.»


وی با توجه به‌ضرورت برگزاری محافل انس با قرآن کریم خاطرنشان کرد: «برگزاری چنین مجالسی در سطح دانشگاه و شهرستان موجب رشد معنوی در دانشجویان و جوانان عزیز شده و سپری در برابر دسیسه‌های شیطان خواهد بود.»


رئیس واحد بین‌المللی خرمشهر- خلیج فارس ادامه داد:‌ «برگزاری محافل انس با قرآن سبب آشنایی نوجوانان و جوانان با کلام الهی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه می‌شود.»
بصیرت با دعوت از همه استادان و دانشجویان به شرکت در این محفل ادامه داد:‌ «خداوند متعال، به قرائت کننده قرآن، پاداشی بزرگ خواهد داد چنانچه پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند:خانه اى که در آن قرآن فراوان خوانده شود، خیر آن بسیار شود و به اهل آن وسعت داده شود و براى آسمانیان بدرخشد چنان که ستارگان آسمان براى زمینیان مى درخشند.»


اجرای برنامه های عزاداری در واحد الیگودرز


حجت الاسلام احمدمحمودی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز با تشریح فعالیت های فرهنگی این واحد دانشگاهی در دهه اول ماه محرم و شهادت سیدالشهدا(ع) گفت: «در این دهه علاوه بر عزاداری و راه اندازی هیات های سینه زنی با حضور دانشجویان، استادان و کارکنان، برگزاری ایستگاه سلامت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، برپایی سقاخانه، برگزاری نشست آسیب شناسی محرم، برگزاری مراسم در محل مدرسه سما واحد، برگزاری زیارت عاشور هر روز و سخنرانی با موضوع محرم و تبیین اهداف قیام عاشورا از مهمترین برنامه های فرهنگی اجرا شده در دهه اول محرم در این واحد بود که در دهه دوم نیز این برنامه ها همچنان اجرا خواهد شد.»


مراسم عزاداری دانشگاهیان داشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر


همزمان با ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) ماه محرم الحرام و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) تجمع و حرکت دسته عزاداری دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با حضور دکتر پهلوان افشاری رئیس واحد، استادان کارکنان و دانشجویان برگزار شد.


در این مراسم با شکوه دانشگاهیان واحد ابهر با سینه زنی و مداحی از مقابل ورودی دانشگاه تا مسجد پیامبر اعظم واحد در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش پرداخته و یاد و خاطره واقعه عظیم عاشور را زنده نگه داشتند.


در ادامه مراسم عزاداری نماز جماعت و مراسم پر فیض زیارت عاشورا نیز برگزار شد.


عزاداری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سردرود


این مراسم در اولین دهه مام محرم الحرام با حضور پرشور استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سردرود و مداحی دلنشین دانشجویان این دانشگاه در محوطه ساختمان آموزشی شهداء برگزار شد.


در دهه اول ماه محرم همه روزه زیارت پرفیض عاشورا نیز با حضور دانشگاهیان برگزار شد.



برگزاری طرح آیه‌های سرخ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک


به همت کانون قرآن و عترت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک طرح آیه‌های سرخ در دهه اول ماه محرم در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


طرح آیه‌های سرخ به‌صورت روزانه در دهه اول ماه محرم با هدف انس هر چه‌بهتر محبین اهل‌البیت (ع) با قرآن کریم و توجه به همراهی ثقل اکبر «قرآن کریم» و ثقل اصغر «اهل‌البیت (ع)» جهت دستیابی به اهداف دین‌داری، همچنین ایجاد علاقه به مطالعه عمیق‌تر در رابطه با موضوع طرح، برگزار شد.


در این طرح آیاتی از قرآن کریم که به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم از امام اول شیعیان یادآور شدند از طریق ارسال پیام در سیستم اتوماسیون اداری به مدیران، استادان و کارکنان واحد اندیمشک معرفی شد.


مراسم عزاداری و سوگواری ایام محرم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول


مراسم عزاداری و سوگواری، زیارت عاشورا و سخنرانی در ایام محرم، با حضور گسترده دانشگاهیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزارشد.


مراسم زیارت پرفیض عاشورا،سخنرانی، روضه خوانی و سینه زنی با هدف ترویج فرهنگ حسینی و عزاداری سید و سالار شهیدان در ایام محرم در روزهای ششم، هفتم و هشتم محرم در مسجد موعود دانشگاه آزاد دزفول برگزار شد.


مراسم عزاداری، سینه زنی، سخنرانی و زیارت عاشورا در ایام محرم، همه ساله از سوی بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و با همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی و همراهی دانشگاهیان این دانشگاه به صورت کم نظیر برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته