دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1394 - 09:08
آیت‌الله رحمت:

آیت‌الله هاشمی نام کسی را مطرح نکرد که یک عده به خود گرفته‌اند/ کسانی که خشک‌مقدس‌ها را به ارزشی‌ها نسبت می‌دهند از شخص هاشمی کینه دارند

یکی از شاگران امام خمینی(ره) درباره خاطره آیت‌الله هاشمی از همسر امام(ره) گفت: باید دقت شود که نه آقای هاشمی و نه خانم ثقفی در این موضوع نام کسی را بیان نکردند، حال چرا یک عده این را به خود نسبت می‌دهند، همه چیز را مشخص می‌کند؛ یعنی خودشان می‌دانند و خبر دارند که چه شده و چه اتفاقی افتاده است.
کد خبر : 12549

آیت‌الله محمدرضا رحمت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره صحبت‌های اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همایش بانوی انقلاب، درباره خشک‌مقدس‌ها اظهار کرد: اینها از زمان پیامبر و امام علی‌(ع) نیز بودند، اینها امام خمینی(ره) را نیز بسیار اذیت کردند.


وی افزود: خشک‌مقدس‌ها کوته‌نظر و دگم هستند و اسلام را نمی‌فهمند.


جانشین مرحوم آیت‌الله توسلی در دفتر امام خمینی(ره)، با اشاره به سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همایش بانوی انقلاب اسلامی، که از خشک‌مقدس‌هایی سخن گفت که امام را آزار دادند، اظهار کرد: آقای هاشمی در سخنان خود تأکید داشتند که این جریان به توان مدیریتی اسلام باور ندارد در صورتی که امام اسلامی را قبول داشت که می‌توانست جامعه و دنیا را اداره کند.


این شاگرد امام خمینی‌(ره) با بیان اینکه «نمی‌توان دنیا را سلیقه‌ای اداره کرد»، ادامه داد: خشک‌مقدس‌ها می‌خواهند که سلیقه آنها عملیاتی شود و سلیقه خود را به نام اسلام مطرح می‌کنند، این همان تفکرات داعشی است.


رحمت درباره اینکه «آیا خشک‌مقدس‌ها همان ارزشی‌ها هستند؟» تصریح کرد: نه، ارزشی‌ها ارزش انقلاب را می‌دانند و نمی‌توانند خشک‌مقدس باشند. اینکه جماعتی تلاش دارند سخنان آیت‌الله هاشمی را ناشی از کینه نسبت به ارزشی‌ها نشان دهند، نه تنها ارزش‌ها را نمی‌شناسند بلکه خود نسبت به آیت‌الله هاشمی کینه دارند.








آقای هاشمی از حرف مردم سخن گفته است؛ چراکه گزارش‌های زیادی به وی می‌رسد. خیلی از مسائل را نمی‌خواهیم مطرح کنیم ولی یک عده اصرار دارند که همه چیز را بگویند و نام خود را دلواپس و دلسوز نیز می‌گذارند، هر چیزی هم که مطرح می‌شود به خودشان نسبت می‌دهند

جانشین مرحوم آیت‌الله توسلی در دفتر امام، درباره خاطره آیت‌الله هاشمی از همسر امام خمینی‌(ره) مبنی بر اینکه خانم ثقفی ایشان را به نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 84 تشویق کرده‌اند، تأکید کرد: همین نقل‌قولی که آقای هاشمی می‌گوید درست است. ولی باید دقت شود که نه آقای هاشمی و نه خانم ثقفی در این موضوع نام کسی را بیان نکردند، حال چرا یک عده این را به خود نسبت می‌دهند که همه چیز را مشخص می‌کند. یعنی اینها می‌دانند و خبر دارند که چه شده و چه اتفاقی افتاده است.


وی همچنین درباره اظهارنظر برخی افراد مبنی بر اینکه سخنان هاشمی درباره برخوردهای قهری با فعالان سیاسی به خاطر محاکمه فرزندش در دستگاه قضاست، گفت: برای افرادی مانند آیت‌الله هاشمی که روزهای سخت بسیاری را دیده است، اینگونه مسائل که امروز برای فرزندشان مطرح است، باعث نمی‌شود که مسائل شخصی و خانوادگی را در مسائل کلان مملکتی دخالت دهند. آقای هاشمی از حرف مردم سخن گفته است؛ چراکه گزارش‌های زیادی به وی می‌رسد. آقای هاشمی مسائل را می‌بیند و می‌فهمد. مسائل زیادی هست که نمی‌توان گفت. خیلی از مسائل را نمی‌خواهیم مطرح کنیم ولی یک عده می‌خواهند و اصرار دارند که همه چیز را بگویند و نام خود را دلواپس و دلسوز نیز می‌گذارند، هر چیزی هم که مطرح می‌شود به خودشان نسبت می‌دهند.


سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همایش «بانوی انقلاب اسلامی؛ خانم خدیجه ثقفی» که روز 23 فروردین‌ماه برگزار شد، بازتاب‌های بسیاری در میان فعالان سیاسی داشته است. اظهارات وی درباره خشک‌مقدس‌ها و همچنین خاطره او از نقش همسر امام(ره) در نامزد شدنش در انتخابات سال 84، واکنش‌های بسیاری را برانگیخته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته