دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1395 - 13:02

100 هزار نفر متهم به دخالت در کودتای ترکیه شده‌اند

مقامات ترکیه حکم بازداشت 215 افسر پلیس از جمله 147 فرمانده را به اتهام‌های مربوط به کودتای ناکام این کشور در ماه جولای (تیرماه) صادر کردند.
کد خبر : 125206

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت دیلی صباح، از میان این عده، تاکنون 30 نفر بازداشت شده و نیروهای امنیتی در تلاش برای بازداشت سایر افراد هستند.


بنا به این گزارش، پیشتر نیز نیروهای امنیتی دو بازداشت گسترده از نیروهای پلیس انجام داده بودند. افراد بازداشت شده متهم به داشتن ارتباط با شبکه فتح‌الله گولن، رهبر مذهبی مقیم پنسلیوانیای آمریکا هستند که آنکارا وی را عامل کودتای این کشور می‌داند.


گولن هرگونه مشارکت در کودتای ترکیه را رد کرده و آن را جوسازی دولت اردوغان برای پاکسازی مخالفانش از دستگاه‌های دولی عنوان کرده است.


تاکنون به دلیل اتهام‌های مربوط به کودتا و همچنین ارتباط با شبکه گولن 32 هزار نفر در ترکیه بازداشت شده و تقریبا 100 هزار افسر پلیس، آموزگار، قاضی، دادستان و شمار دیگری از افراد به دلایل مختلف تعلیق، تحت تعقیب یا مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.


دولت ترکیه از زمان وقوع کودتا در این کشور، حالت اضطراری اعلام کرده است. هفته گذشته نیز پارلمان این کشور، وضعیت اضطراری را برای سه ماه دیگر تمدید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته