دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1395 - 09:08
استاد حوزه و دانشگاه در حرم مطهر امام خمینی(ره) :

حفظ حرمت امام حسین(ع) در ورزشگاه آزادی نشان دهنده ظرفیت بالای مذهبی جوانان ایران اسلامی است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی عاشقانه و در نهایت ادب به سوگواری سیدالشهدا(ع) پرداختند گفت: این عشق و علاقه نشان دهنده ظرفیت بالای مذهبی و معنوی جوانان ایران اسلامی است.
کد خبر : 125147

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، حجت الاسلام اکبر حمیدزاده سه شنبه شب در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در حرم مطهر امام خمینی(ره) تاکید کرد: باید از ظرفیت های عاشورا، تاسوعا و عزاداری محرم و صفر در جهت توسعه ارزشهای اسلامی در دل و جان عاشقان امام حسین(ع) بخصوص جوانان استفاده کنیم.
وی ادامه داد: مجالس عزاداری باید تحولی در افراد در جهت اهمیت و بها دادن به نماز، حجاب، امانتداری، حفظ حرمت بیت المال و وصایای امام راحل(ره) ایجاد کند.
حمیدزاده با بیان اینکه امام خمینی(ره) نهضت خود را با یاد نام امام حسین(ع) آغاز و با الهام گرفتن از شهدای کربلا به پیروزی رساند ادامه داد: امام خمینی(ره) نسخه ای از مکتب عاشورا در عصر و زمان خویش به جهانیان عرضه کرد و در جغرافیای ایران اسلامی یاد و نام امام حسین(ع) را در بستر مساجد، تکایا، حسینیه ها و حتی منازل حفظ کرد.
وی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) در مورد اینکه دو گونه امام وجود دارد عنوان کرد: اولین گروه امامی است که مردم را به سوی خدا می خواند مانند اهل بیت(ع) و مردم اگر اجابت کنند در هر دو دنیا سعادتمند می شوند ولی گروه دوم مانند بنی امیه و بنی عباس مردم را به سوی خود می خوانند و اگر مردم اجابت کنند در هر دو دنیا ضرر کرده اند.
حمیدزاده با اشاره به اینکه امامت ریشه در ذات و فطرت افراد دارد اظهار کرد: جریان امامت نور، روشنی، دیانت و وایمان به خدا را به مردم عرضه می دارد و سکان دار کشتی نجات بشریت همانا اهل بیت(ع) هستند.
وی در ادامه به شخصیت امام حسین(ع) و مکتب عاشورا اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) به عنوان یک انسان کامل در مکتب عاشورا وارد معامله با خداوند شد و توانست با قطره های خون خود و یاران اندکش چنان تحولی در دل تاریخ ایجاد کند که تا امروز پایه های تمامی دولت های ستمگر را به لرزه در بیاورد.
حمیدزاده در خصوص گریه به مظلومیت امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) به گریه افراد نیازی ندارد ولی شنیدن روضه، ذکر مصیبت و گریه برای این امام بزگوار دل و جان افراد را شستشو می دهد و زمینه حق پذیری آنان را فراهم می کند.
مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی با حضور مردم مومن و خداجو، اعضای بیت امام راحل(ره) از جمله حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی سه شنبه شب در حرم مطهر امام راحل(ره) برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته