دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با آنا:

همه محصولات نانو دانشگاه آزاد اسلامی قابلیت ورود به بازار را دارند/ کمیته فناوری نانو دانشگاه هم‌راستا با ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری عمل می‌کند

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی سیاست‌گذاری‌های کمیته فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی را هم‌ راستا با ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری خواند و همه محصولات فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی را آماده ورود به بازار دانست.
کد خبر : 124958

دکتر داوود ثمری، مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی درباره فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری نانو گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی از زمان مدیریت دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه اهتمام جدی در توسعه فناوری به کار برده است. یکی از مباحث توسعه فناوری، توسعه فناوری نانو است.»


او ادامه داد: «حدود 54 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری نانو فعالیت می‌کنند. این واحدها در نهمین جشنواره فناوری نانو بیش از 220 محصول ارائه کردند.همه این محصولات آماده تجاری‌سازی و به دنیال سرمایه‌گذار هستند و به بازار برسند.»


ثمری درباره سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه فناوری نانو گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری، کمیته توسعه فناوری نانو را راه‌اندازی کرده است. همه برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های فناوری نانو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی توسط این کمیته انجام می‌شود. نقشه راه این کمیته متاثر از برنامه‌های ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری است.»


مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «همه برنامه‌های کمیته توسعه فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی هم‌گام و در جهت برنامه‌های ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری است. هم‌چنین یکی از اعضای کمیته فناوری نانو از ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری انتخاب شده است.»


او به یکپارچگی برنامه‌های کمیته فناوری نانو با ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: «فعالیت‌های حوزه فناوری نانو با این هم‌گامی به هم‌افزایی خوبی رسیده است. کمیته فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی از پایان‌نامه‌ها، پژوهشگران و واحدهای دانشگاه برای رسیدن محصولات آنها به محصولات تجاری حمایت می‌کند.»


همه محصولات نانو دانشگاه آزاد اسلامی قابلیت ورود به بازار را دارد


ثمری درباره ارائه محصولات نانو دانشگاه آزاد اسلامی به بازار گفت: «از محصولاتی که در نهمین جشنواره فناوری نانو عرضه شد، حدود 10 محصول در بازار به فروش می‌رسند و تجاری شده‌اند. هم‌چنین بسیاری از این محصولات آماده صنعتی شدن، هستند و اگر سرمایه‌گذار وجود داشته باشد همه محصولات فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی قابلیت ورود به بازار را دارند.»


مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «کیفیت و قیمت تمام شده محصول برای ورود به بازار بسیار اهمیت دارد تا بتواند با محصولات خارجی رقابت کند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز در نظر دارد محصولات را با کیفیت و با قیمت مناسب به بازار عرضه کند.»


او افزود: «واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند محصولات خود را در سامانه آزاد اکسپو ثبت کنند که این بازار در بین واحدهای خود دانشگاه گسترده‌تر شود.»


ثمری در پایان گفت: «محصولات فناوری نانو در حوزه‌های مختلف مانند، دارو، صنعت نظامی، صنعت‌های پیشرفته، معادن و کشاورزی کاربرد دارند. دانشگاه آزاد اسلامی هم در تلاش است کیفیت این محصولات را ارتقا دهد تا بازار خوبی برای محصولاتش ایجاد کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب