دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1395 - 17:46

برپایی غرفه پویش هنرمندان حامی محیط زیست

همزمان با برگزاری نمایشگاه صنایع دامپزشکی دام کوچک و خدمات حیوانات خانگی در مهر ماه جاری در هتل پارسیان استقلال، پویش هنرمندان حامی محیط زیست، با برپایی غرفه ای حمایتی و نمایش فیلم و عکس، بخشی از فعالیت های محیط زیستی خود را ،طی 8 ماه گذشته به نمایش عموم گذاشتند.
کد خبر : 124700

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، همزمان با واقعه حیوان آزاری در کلاله و حضور جمعی از گروه‌های مردمی و حامیان حیوانات در2 اسفند سال 94 در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست و اعتراض به بحران حیوان آزاری در کشور، گروهی از هنرمندان که از آن میان می‌توان به میترا حجار، هدیه تهرانی، شهره سلطانی وکتی جهانگیری اشاره کرد؛ در دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حضور بهم رساندند و پس از تنظیم تفاهم‌نامه‌ای که اولین بند آن در خصوص تسریع در روند ارائه و تصویب قوانین منع حیوان آزاری در هیئت دولت بود، فعالیت های محیط زیستی خود را در شکل وسیع و آشکار آغاز نمودند.


هنرمندان به ویژه هنرمندان عرصه سینما،پیشتر به صورت انفرادی یا درجمع های کوچک و بطور مجزا فعالیت های محیط زیستی و حمایتی انجام می دادند اما نیاز به انسجام بخشیدن به این حرکات ولزوم فرهنگ سازی در عرصه محیط زیست، باعث شد تاکه در کنار جلسات کارگروه تصویب قانون منع حیوان آزاری، در خصوص آسیب های وارد شده به محیط زیست نیز اطلاع رسانی صورت پذیرد ، لذا پویش هنرمندان حامی محیط زیست در عید سال 95، توسط جمعی از هنرمندان شکل داده شد. در اولین اقدام، این گروه با حضور در پارک چیتگر و با کاشت نهال، مردم را به دوستی با طبیعت و مهربانی با مخلوقات دیگر دعوت کردند.


انتقال سگ های سوله مرگ به تهران


از جمله فعالیت‌های اثربخش گروه که در نوروز 95 انجام پذیرفت، انتقال سگ‌های سوله مرگ گیلان به تهران بود که پس از توافق با مسئولان پناه گاه وفای هشتگرد، سگ ها در این پناهگاه جاگذاری شده و دوره درمان خود را طی نمودند. این حرکت با استقبال و پشتیبانی جمع دیگری از هنرمندان همراه شد و با کمک های مادی و معنوی دوره بهبود این حیوانات تسریع شد. فعالیت دیگر پویش، سفر به آشوراده و دیدار با مسئولین مرکز تحقیقات فک خزری بود که طی این سفر، ضمن بازدید از این مرکز، یک عدد فک در دریا رهاسازی شد. یکی از دلایل مرگ و میر فک های خزری در منطقه آبی ایران، گیر کردن آنها در تورهای ماهیگیری است.


خوشبختانه فعالیت های مرکز که در همکاری با فعالین محیط زیست هلند و بانو لنی هارت صورت گرفته، ماهیگیران را ترغیب نموده تا فک های گرفتار را نجات داده و به مرکز تحویل دهند . حضور هنرمندان در این رویداد، بازخورد رسانه ای وسیعی داشت که بسیاری از مردم را متوجه تنوع زیستی ارزشمند ایران نمود. در پی این اتفاقات، اعضای پویش با سفرهایی به قزوین، خرم آباد و موته تلاش کردند تا ضمن قدردانی از محیط زیست دوستان و محیط بانان و مدیران دلسوز، مردم را متوجه کنند که عدم توجه به مسائل محیط زیستی تا چه اندازه خطرآفرین و بحران زا خواهد بود.


پویش هنرمندان حامی محیط زیست ونگرانی برای خشکسالی


گستره پهناور محیط زیست ایران و شدت بحران های زیست محیطی در کشور ما نیاز به توجه و فرهنگسازی گسترده از یک سو و عملگرایی کارشناسانه از سوی دیگر رادارد. نگرانی هنرمندان این پویش نه فقط در خصوص بحث حیوان آزاری و گسترش خشونت و بحران های روانی در جامعه ایران و مسائل مربوط به تداوم سگ کشی و بی سامانی پناهگاه ها است بلکه به خاطر بحران هایی است که آلودگی های آب و خاک و هوا را به شدت تهدید می کند و محیط زیست ایران را به مخاطره انداخته. مسلما مسئله مربوط به بروز خشکسالی و خشکیدگی ، نیاز به اقدام فوری و ضروری دارد که این پویش قصد دارد به زودی فعالیت های خود را در این زمینه آغاز نماید. حضور در این نمایشگاه، تنها به منظور اطلاع رسانی بود تا مردم با گوشه ای از فعالیت های این گروه از هنرمندان آگاه شوند. در ضمن غرفه پویش هنرمندان حامی محیط زیست ،از گروه حمایتی مستقلِ 22 جفت چشم دعوت نمود تا با حضورشان در این نمایشگاه و فروش محصولات شان، عایدات حاصله را صرف درمان سگ های آسیب دیده نمایند. این نمایشگاه در پایان روز جمعه 16 مهر، کار خود را به پایان رساند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته