خمیر دندان زغالی صرفا یک کالای تبلیغی است/ تبعات تبلیغات ترمیم دندانهای هنرپیشهها و ورزشکاران
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر کیوان ساعتی در نشست خبری شانزدهمین کنگره متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران که قرار است از 4 تا 7 آبان ۹۵ برگزار شود، افزود: تبلیغات خمیر دندان زغالی صرفا تبلیغی است.
وی ادامه داد: کسانی که تبلیغات موزاییک کردن و سفید کردن دندانها را انجام میدهند دغدغه بهداشت و سلامت دهان و دندان جامعه را ندارند و صرفا دنبال درآمدزایی هستند.
دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران گفت: سفید کردن دندان درمان علمی است اما محافظهکارترین درمان زیبایی است که هم اکنون به علت تبلیغات غلط و ناآگاهی عدهای به صورت گسترده در جامعه تبلیغ میشود. باید پرسید چرا در رسانه ملی هیچگاه تبلیغ مسواک و نخ دندان نمیشود اما به صورت گسترده با تبلیغات سفید کردن دندانها روبهرو میشویم.
وی افزود: از لحاظ علمی ثابت شده پوسیدگی دندان، عفونیترین و شایعترین بیماری است و مشکلات لثه ارتباط مستقیم با بیماری های قلبی دارد. متخصصین ماهر قلب قبل از جراحی دندانها را چک میکنند و در خارج برای بارداری قبل از اجازه دندانپزشک اجازه بارداری را نخواهند داد.
ساعتی گفت: متأسفانه یک عده با درست کردن مجانی دندانهای هنرپیشهها و ورزشکاران و تبلیغات گسترده در فضای مجازی سلیقه جامعه را تغییر دادهاند.
دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران با بیان این مطلب که دغدغه ما زیبایی نیست بلکه سلامت و بهداشت جامعه است، افزود: زیبایی مهم است اما نوع طبیعی آن، نه کسی که 8 دندان پوسیده در دهان دارد و برای موزاییک کردن و سفید کردن دندان به متخصص مراجعه میکند.
انتهای پیام/