دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1395 - 16:10

تازه‌های نشر چترنگ در بازار کتاب

نشر چترنگ به تازگی چهار عنوان کتاب تازه که عبارتند از «بیلیاردباز»، «خانه»، «پنجره عقبی» و «ماشین می‌ایستند» را منتشر و روانه بازار کتاب کرد.
کد خبر : 124662

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، تازه‌های نشر چترنگ در حوزه‌های رمان، مجموعه داستان، نمایشنامه و فیلم‌نامه، به شرح زیر است:


رمان «بیلیاردباز»
نوشته والتر تویس/ ترجمه زهرا باختری


این رمان، یکی از آثار معروف والتر تویس است؛ نویسنده آمریکایی که در سال 1928 در سانفرانسیسکو متولد شد و در آثار متعددی را به رشته تحریر درآورد.



در معرفی این نویسنده و آثارش آمده است: «بیلیاردباز٬ اولین رمان وی٬ در سال 1959 و پس از آن رمان مردی که به زمین سقوط کرد در سال 1963 چاپ شد. در این متن آمده است که مجموعه داستانی دور از خانه(1981)، مرغ مینا(1980)، قدم‌های خورشید(1983)، حرکت اول ملکه(1983) و رنگ پول(1984) دیگر آثار والتر تویس هستند. سه رمان وی به نامهای بیلیاردباز٬ مردی که به زمین سقوط کرد و رنگ پول٬ به فیلم تبدیل شده‌اند.او در همان سال انتشار آخرین کتاب خود به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت. به نوشته باختری٬ آثار تویس به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند اما پیش از بیلیاردباز کتابی از او به فارسی ترجمه ترجمه نشده بود.»


مترجم این اثر توضیح داده است: «عنوان کتاب حاضر (نسخه ترجمه شده) بر اساس عنوان فیلم انتخاب شده. اگر چنین نبود شاید عنوان «گوشبر» در برابر عنوان انگلیسی آن(The Hustler) معادل بهتری بود.»


رمان «بیلیاردباز» در 203 صفحه و با شمارگان 1000 نسخه منتشر شده و با قیمت 14 هزارتومان در بازار کتاب تهران توزیع شده است.


مجموعه داستان «ماشین می‌ایستد؛ و چند داستان دیگر»
نوشته ای.ام.فورستر/ ترجمه مهناز دقیق‌نیا


مجموعه داستان «ماشین می‌ایستد» اثری از ای.‌ام.فورستر یکی دیگر از نتازه‌های چترنگ به شمار می‌آید. این مجموعه، دربردارنده 11 داستان را شامل می‌شود؛ داستان‌هایی که پیش از جنگ جهانی اول نوشته شده و در دو جلد با عنوان‌های اتوبوس آسمانی در سال 1911 و لحظه ابدی در سال 1928 به چاپ رسیده‌اند.



این کتاب232 صفحه دارد و با 1000 نسخه شمارگان با قیمت 19 هزار تومان روانه بازار کتاب‌ شده است.


فیلمنامه «پنجره عقبی»
نوشته حان مایکل‌هیز و استفان شارف/ ترجمه شاهپور عظیمی


این فیلم‌نامه که به همراه نسخه دکوپاژ شده و تحلیل متن منتشر شده، یکی دیگر از تازه‌های نشر چترنگ است. «پنجره عقبی» یکی از فیلم‌نامه‌ها شناخته ‌شده‌ در سینمای جهان است؛ آنچنانکه هیچکاک که این فیلم‌نامه را ساخت، این اثر را سینمایی‌ترین اثر خود می‌دانست. هرچند اعتقاد داشت که وقتی فیلمنامه یکی از آثارش نوشته می‌شود، فیلمبرداری آن برایش امر ملال‌آوری است.


این فیلمنامه را جان مایکل هیز بر اساس داستان کوتاهی از ویلیام آیریش نوشته است. در بخش دوم این کتاب، استفان شارف، نویسنده آثاری مانند عناصر ساختاری سینمای هیچکاک (با ترجمه مترجم کتاب حاضر) که سال‌های پیش نیز به ایران سفر کرده بود، فیلم‌نامه پنجره عقبی را به شکل فنی و نما به نما همراه با زمان هر نما و توضیحات فنی به نگارش درآورده و نما به نمای فیلم را تحلیل کرده است.


«پنجره عقبی» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با بهای ۲۲ هزار تومان منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.


نمایشنامه «خانه؛ نمایشنامه‌ای در دو پرده»
نوشته دیوید استوری/ ترجمه غلامرضا صراف


این کتاب شامل فصل‌های «مختصری درباره دیوید استوری»، «پرده اول» و «پرده دوم» می‌شود. استوری؛ نویسنده این نمایشنامهدر سال ۱۹۳۳ در یورکشایر به دنیا آمد. او دانش‌آموخته مدرسه هنر اسلید است. اولین رمان او این زندگی ورزشی در سال ۱۹۶۰ منتشر شد و توانست جایزه آمریکایی قصه مک‌میلان را از آن خود کند.



در پشت این کتاب می‌خوانیم: «اشکال گوناگون ازخودبیگانگی را شاید بتوان به‌طور کامل در نمایشنامه منزلگاه (خانه) یافت. این نمایشنامه در یک تیمارستان اتفاق می‌افتد که در آن چهار شخصیت از طریق صحبت‌های عادی و اتفاقی خود به مصداق کنایه‌وار نام نمایشنامه اشاره می‌کنند که ممکن است معنای وطن، محل سکونت، یا احساس تعلق را نیز در بر داشته باشد.


نمایشنامه «خانه» در ۱۰۱ صفحه و ۱۰۰۰ نسخه با قیمت ۹۵۰۰ تومان، از سوی نشر چترنگ، روانه بازار کتاب شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته