دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1394 - 12:27

ساخت اسب مکانیکی در ابعاد واقعی + ویدیو

هنرمند خوش ذوقی با استفاده از فلز ضدزنگ، تندیسی محرک از اسب در ابعاد واقعی ساخته است که دقیقا حرکات اسب واقعی را تقلید می‌کند.
کد خبر : 12460

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از GizMag، آدریان لاندن هنرمند خوش ذوقی است که اسب مکانیکی در ابعاد واقعی ساخته است. اسباب بازی مورد علاقه وی در دوران کودکی لگو بوده و چیزهای زیادی درباره اسب از پدرش که بازیکن چوگان و پدربزرگش که دامپزشک اسب­ بود، فراگرفته است. با داشتن چنین اطلاعاتی لاندن شروع به خلق اسبی مکانیکی از جنس فولاد ضدزنگ کرده که با فشار دکمه­‌ای به صورت اسلوموشن شروع به تاختن می‌­کند.



آدریان بعد از ساخت چند مدل مجسمه بدون حرکت از اسب، در سال 2013 تصمیم به کار روی پروژه اسب مکانیکی متحرک کرد. بدون داشتن پیش­‌زمینه‌­ای از مهندسی آدریان شروع به طراحی این تندیس کرد.


نتیجه کار رضایت بخش نبود. پس آدریان تصمیم گرفت که دوباره از اول شروع به طراحی و ساخت کند. این بار وی از یک برنامه طراحی کامپیوتری سه‌بعدی استفاده کرد. هرچند کار کردن با این برنامه برای آدریان سخت بوده اما وی معتقد است نتیجه 10 برابر بهتر از مدل­های قبلی از آب درآمد.


آدریان انتظار نداشته که بار اول موفق شود و ساخت این مجسمه را به اختراع اولین ماشین تشبیه می­‌کند.


در ساخت این اسب مکانیکی بیش از 100 بلبرینگ، چرخ دنده، 9 متر زنجیر و 23 لولا استفاده شده است و به کمک یک موتور الکتریکی کوچک کار می­‌کند. آدریان از نتیجه حاصل شده راضی است و امیدوار است تندیس مکانیکی به عنوان سمبلی از حیوانی که در گذشته بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما بوده است، نظر بینندگان را جلب کند.



آدریان با بیان اینکه علاقه به اسب از نسل­‌های پیش در خانواده­‌اش وجود داشته است، می­‌گوید: «آشنایی من با این حیوان امتیازی برای آنچه می­‌خواستم در کارم به تصویر بکشم به حساب ­می‌­آمد. با این ساخت این اسب مکانیکی قصد داشتم احساسی را به مردم، و نه تنها افرادی که اسب دوست دارند، منتقل کنم و حالا با تکمیل این پروژه احساس می­‌کنم پیشرفتی در این کار داشته‌­ام».


مترجم:‌هانا حیدری


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: ماشین
ارسال نظر
قالیشویی ادیب