دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1395 - 09:46

قاسمی: ظریف در مجلس عصبانی نبود

سخنگوی وزارت امور خارجه در باره جلسه روز یکشنبه مجلس گفت که آقای ظریف در مجلس عصبانی نبود و تنها از همکاران زحمتکش خود دفاع جدی داشت .
کد خبر : 124148

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره که چرا آقای ظریف در مجلس عصبانی شد؟ گفت: «آقای ظریف عصبانی نبود. ایشان از همکاران زحمتکش خود دفاع جدی داشت و این جدیت را با بیانات محکمی ارائه کرد.»


به گزارش آنا،‌محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برای پاسخگویی به سئوال دو نماینده محمدرضا پورابراهیمی و جواد کریمی قدوسی روز یکشنبه 11 مهر ماه در صحن علنی مجلس حاضر شد.


کریمی قدوسی در سئوال از وزیر امور خارجه با اتهام زنی به دستگاه دیپلماسی درباره انتصاب معاون جدید وزیر امور خارجه گفت: «آقای سرمدی به آقای امیرعبداللهیان می‌گوید ما می‌خواهیم یک «شو» اجرا کنیم تا به منطقه پیغام بدهیم سیاست‌های ما در منطقه مورد بازنگری واقع می‌شود و مسائلی از این قبیل که این‌ها مستند است.»


فریادهای بلند ظریف در پاسخ به این سئوال انتقادهای جدیدی را متوجه او کرد.


ظریف در پاسخ به کریمی قدوسی گفت: «من که می‌دانم چه گذشته است. من برای حفظ احترام همکارانم سکوت می‌کنم و اجازه نخواهم داد هیچ یک از همکارانم در صحن مجلس مورد سوال قرار بگیرند اما به شما می‌گویم که هیچ کس هیچ‌گاه اجازه ندارد در مورد یک کارگزار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به ما توصیه‌ای بکند. هرگز اجازه نمی‌دهیم چنین تهمتی را به سیاست خارجی جمهوری اسلامی بزنید و اجازه ندهید که دشمنان این کشور وانقلاب جرأت پیدا نکنند که این لاطائلات را بگویند. امکان ندارد چنین حرفی از جمهوری اسلامی صادر شود. امکان ندارد ما برای جواب دادن به این و آن نسبت به تغییر همکارانمان اقدام کنیم. سیاست خارجی ما بر اساس اصول انقلاب است.»


با این وجود وزیر امور خارجه در خاتمه جلسه پشت تریبون مجلس از نمایندگان عذرخواهی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته