درخواست خسروتاج برای نوینسازی نظام توزیع
به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از شاتا، مجتبی خسروتاج در نشست انجمن شرکتهای صنعت پخش ایران با اشاره به سیاستهای اتخاذی وزارتخانه در توسعه فروشگاههای بزرگ و زنجیرهای، نگاه سیستمی به موضوع بازار را مورد اشاره قرار داد و گفت: سهم 5 درصدی فعلی این فروشگاهها باید رشد و توسعه قابل ملاحظهای داشته باشد.
وی یادآور شد: با توجه به بالا بودن هزینههای مبادله در نظام توزیع، طولانی بودن مسیر کالا رسانی از تولید تا مصرف کننده و بعضاً ایستگاههای غیرضروری، سهم ناچیز شرکتهای پخش در کالا رسانی، اهمیت هایپراستارها در کاهش هزینه مبادله، ارتقای کیفی کالاها و شفافیت در امور درآمد و هزینه و غیره، از جمله عواملی است که در نگاه سیستمی به آنها باید نقش بازیگران و عوامل فعال در بازار تعیین شود.
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اندوخته علمی، دانشی و تجربی شرکتهای پخش و فعالان صاحب نظر در این بخش، خاطرنشان کرد: مشتاقانه منتظر دریافت نظراتی هستم که بتواند در نوینسازی نظام توزیع و کالا رسانی و خدمت رسانی به مردم موجب ارتقای بازار و رعایت حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شود.
انتهای پیام/