دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تلاش برای تغییر زمان بازی برگشت با ازبکستان

با نزدیک شدن به روزهای پایانی دهه اول محرم نگرانی‌ها بابت چگونگی برگزاری دیدار ایران و کره‌جنوبی در روز تاسوعا بیشتر شده اما به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال با صدور مجوز از سوی نهادهای امنیتی، از این بابت نگرانی نخواهد داشت.
کد خبر : 124102

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از شهروند، با این‌که برخی از افراد در روزهای اخیر خواستار لغو بازی ایران و کره‌جنوبی شده بودند، روز پنجشنبه علی کفاشیان، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال از صدور مجوز برگزاری این بازی توسط فدراسیون فوتبال در روز تاسوعای حسینی خبر داد. کفاشیان که نایب‌رئیس AFC هم محسوب می‌شود، در این‌باره می‌گوید: «شورای عالی امنیت ملی اجازه برگزاری این مسابقه را صادر کرده است. فدراسیون فوتبال قطعا تابع مقررات کشور و سپس تابع مقررات AFC است و با توجه به رایزنی‌ها مشکلی برای انجام این دیدار وجود ندارد.»



تماشای بازی مجانی نیست
با این‌که بعد از رایگان شدن بازی نخست ایران در مرحله مقدماتی جام‌جهانی مقابل قطر، احتمال روی دادن این اتفاق برای سایر بازی‌های تیم‌ملی در این مسیر وجود داشت اما به دلیل برخی مسائل به احتمال فراوان بازی روز سه‌شنبه تیم‌ملی کشورمان مقابل کره بلیت‌فروشی می‌شود. فدراسیون فوتبال قصد دارد برنامه‌های ویژه‌ای را برای این بازی تدارک ببیند و امروز هم در همین راستا جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد. محمدرضا ساکت، مدیر تیم‌های ملی دراین‌باره می‌گوید: «درباره چگونگی حضور تماشاگران و برنامه‌های فرهنگی نیز تابع قوانین هستیم و سعی می‌کنیم این اتفاقات به بهترین شکل رخ دهد.»
تغییر بعدی امکان‌پذیر است
در شرایطی که انتقادات زیادی به برگزاری بازی ایران و کره‌جنوبی در روز تاسوعا شد، مسأله دیگری که این روزها ذهن فدراسیون را درگیر کرده، تداخل زمانی شب قدر با بازی برگشت ایران مقابل ازبکستان در تاریخ ٢٣ خردادماه ٩٦ است. شاهین رحمانی، عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره امکان تغییر زمان این بازی می‌گوید: «برای تغییر زمان این دیدار باید سه شرط را در نظر گرفت. اول این‌که دو تیم باید با یکدیگر توافق کنند، دوم این‌که ایران دلیلی داشته باشد تا با آن نشان داده شود این تعویق ضرورت دارد و سوم هم این‌که به روند مسابقات آسیب نزند.» وی همچنین می‌افزاید: «اگر مسئولان فوتبال ایران تصمیم به تغییر زمان این بازی دارند، باید ابتدا به AFC اطلاع دهند که چنین تصمیمی دارند، سپس با ازبک‌ها مذاکره کنند و با آنها نیز به توافق برسند، پس از توافق حاصله مجددا با AFC ارتباط برقرار کنند و خبر توافق را به گوش آنها برسانند.»
نامه ایران به اینفانتینو
با این‌که ملاقات حضوری هم در تغییر زمان دیدار ایران و کره‌جنوبی با نظر رئیس فیفا امکان‌پذیر نشد، اما طبق وعده‌ای که اینفانتینو به ایرانی‌ها داده، این‌بار از سوی فدراسیون، نامه‌ای خطاب به رئیس فیفا تنظیم و ارسال شده است. حمیدرضا آصفی، مشاور بین‌الملل فدراسیون فوتبال دراین‌باره می‌گوید: «ما به جیانی اینفانتینو نامه زدیم و با توجه به زمان زیادی که در پیش داریم، امیدواریم بازی یک روز زودتر یا دیرتر برگزار شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته