دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

هادی طباطبایی: پیروزی بر کره محتمل است/ با 20 امتیاز مسافر روسیه می‌شویم

کارشناس فوتبال ایران گفت: در بازی با ازبکستان به این باور رسیدیم که اگر بخواهیم حریفان را جدی بگیریم فوتبال تماشاگرپسندی را به نمایش می‌گذاریم.
کد خبر : 124010

سید هادی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره پیروزی تیم ملی ایران در خانه ازبکستان و اینکه تصور چنین پیروزی را داشت، گفت: «بله من احتمال می دادم که ما از این بازی برنده خارج شویم، چرا که تنها نگرانی موجود بازی درگیرانه ازبک‌ها بود و آنها در مقایسه با ما آنقدر قدرتمند نبودند که بتوانند شکست‌مان دهند. آنها به واسطه اتفاقات در صدرجدول بودند و با وجود ایران و کره نباید هم انتظار داشت که آنها بتوانند تا پایان صدرنشین باقی بمانند.»


وی افزود: «ما در بازی دیروز دیدیم که ازبک‌ها حتی یک موقعیت خوب گلزنی هم نداشتند و علیرضا بیرانوند بیکارترین روز خود را درون دروازه سپری کرد. دلیل آن هم عملکرد بسیار خوب بازیکنان ما بود که به طور کامل و بدون کوچکترین عیب و نقشی حریف را از جلو پرس کردند و توپ را در میانه میدان و بعضا در زمین حریف نگاه داشتند. ملی‌پوشان ما بعد از گل هم برتری‌شان را نشان دادند و از آنجایی که ازبک‌ها بازیکن خلاق نداشتند کاملا در اجرای تاکتیک‌های خود به مشکل خوردند. چه بسا اگر دقت مهاجمان ما بیشتر بود به طور حتم با نتیجه بهتری ازبکستان را شکست می‌دادیم.»


دروازه‌بان سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: «تیم ملی ایران همواره برابر تیم‌هایی که فوتبال بهتری ارائه می‌کنند، بهتر بازی می کند. ما در بازی دیروز به این باور رسیدیم که اگر بخواهیم حریفان را جدی بگیریم فوتبال تماشاگرپسندی را به نمایش می‌گذاریم. البته در این میان نکته مهمی وجود دارد. متاسفانه تیم ملی ما با توجه به قدرت حریف توانایی‌هایش را نشان می‌دهد. ما اشتباه می‌کنیم که قدرت‌مان را به اندازه‌ای نشان می‌دهیم که حریف‌مان دارد. این مقایسه درست نیست. ما باید با توجه به قدرتی که خودمان داریم با حریفان بازی کنیم و برتری‌مان را به رخ‌شان بکشیم. با این روش بهتر نتیجه خواهیم گرفت.»


طباطبایی درباره دیدار ایران و کره و پیش‌بینی خود از نتیجه این بازی بیان داشت: «کره‌جنوبی جدی‌ترین حریف ما برای صدرنشینی در گروه است. بنابراین شکست این تیم گام اصلی صعود ما به جام‌جهانی را استوار می‌کند. فوتبال کره و ژاپن همواره بر مبنای آموخته‌های‌شان است. آنها کلاسیک و آموزش دیده برابر رقبای خود می‌ایستند. هیچ‌گونه خلاقیتی در بازی‌شان دیده نمی‌شود. ما با اتکا به خلاقیت خودمان و برتری روانی که داریم، می‌توانیم کره را شکست دهیم. این باور من است.»


او ادامه داد: «با توجه به بازی متفاوتی که ما در روز بازی با ازبکستان ارائه کردیم و موفق شدیم با برتری از زمین خارج شویم، به احتمال فراوان از پس کره هم برمی‌آییم، کاری که قبلا هم انجام داده‌ایم. حدس من این است که اگر همچون بازی با ازبکستان بدون نقص بازی کنیم به احتمال فراوان برنده می‌شویم. البته اگر روی گلزنی برنامه مشخص‌تری داشته باشیم، این پیروزی قطعی‌تر می‌شود. ما در فاز حمله کامل نیستیم و برای همین هم در سه بازی گذشته تنها سه گل زدیم که آماری ضعیف است. به طور کل با شکست کره‌جنوبی ما 80 درصد راه صعود را طی کرده‌ایم.»


طباطبایی در خصوص اینکه به نظرش تیم ملی با کسب چند امتیاز مسافر جام‌جهانی می‌شود، عنوان کرد: «با توجه به اینکه کره‌جنوبی و ازبکستان باید 2 بار رودرروی هم بازی کنند و حضور سوریه که تیم نسبتا کاملی است ما با 20 امتیاز صعودمان قطعی می‌شود. به خصوص با پیروزی این هفته مقابل کره که 3 امتیاز از چنگ این رقیب مهم درمی‌آورد و به ما تعلق پیدا خواهد کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته