دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1395 - 18:12
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

رشد ٨٠ درصدی مستمری بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت:ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پروژه نفت و گاز که ٤٩ درصد متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، به زودی بهره برداری می‌شود.
کد خبر : 123733

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش به همراه مدیران ستادی در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت با عنوان هنر تدبیر افزود: اولین رسالت سازمان تامین اجتماعی، پرداخت به موقع مستمری است که به روز، پرداخت می‌شود و حتی یک روز از پرداخت آن تخطی نشده است.


وی تصریح کرد: البته با وجود رشد ٨٠ درصدی میزان مستمری این افراد در طول سه سال گذشته، هنوز جبران مافات نکرده‌ایم.


نوربخش اظهار کرد: زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد، میزان مستمری ماهانه پرداختی از سوی تامین اجتماعی ١٨ هزار میلیارد ریال بود اما اکنون به ٣٣ هزار میلیارد ریال رسیده است.


وی گفت: نقش تامین اجتماعی در پیشرفت‌ها و کارنامه دولت کاملا مشخص است به طوری که یک چهارم تخصیصی کل کشور در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.


مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: اگر بودجه دولت ٢٠ هزار میلیارد تومان در طول ماه است، پنج هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان آن در ماه به تامین اجتماعی تخصیص داده می‌شود.


نوربخش ادامه داد: پنج هزار و ٢٠٠ مستمری بگیر و بازنشسته از خدمات چهارده گانه این سازمان بهره‌مند هستند.


بزرگترین پروژه نفت و گاز به زودی به بهره برداری می‌رسد


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به موضوع فعالیت‌های اقتصادی این سازمان در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در بخش صنعتی، اقتصادی و سرمایه گذاری خدمات خوبی از سوی این سازمان در حال انجام است.


وی اظهار کرد: بحث ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پروژه نفت و گاز که ٤٩ درصد متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، به زودی و با برنامه ریزی‌های انجام شده بهره برداری می‌شود.


نوربخش ادامه داد: اولین مرحله ستاره خلیج فارس که سال‌ها در حال ساخت است و مدتی متوقف شده بود، راه اندازی خواهد شد که این پروژه حدود ٣٢٠ هزار بشکه بنزین در طول روز تولید می‌کند.


١٧ هزار میلیارد تومان هزینه‌های درمان تامین اجتماعی


نوربخش در ادامه به خدمات درمانی این سازمان در طول دولت یازدهم نیز اشاره کرد و گفت: ٧٨ درصد تامین منابع بخش درمان توسط سازمان‌های بیمه‌گر انجام می‌شود که تامین اجتماعی در این بخش نقش تعیین کننده‌ای دارد.


وی اضافه کرد: هزینه‌های درمانی این سازمان در طول سال ٩٥، حدود ١٧ هزار میلیارد تومان است که مربوط به هزینه‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم به بیمه شدگان و مستمری بگیران است.


بزرگترین هلدینگ تولیدکننده دارو در تامین اجتماعی


نوربخش گفت: بزرگترین هلدینگ تولیدکننده دارو در سازمان تامین اجتماعی قراردارد و این سازمان در زمینه دارو می‌تواند به تنهایی یک نمایشگاه برای به نمایش گذاشتن محصولات دارویی داشته باشد.


وی تصریح کرد: اگرچه در مرداد ٩٢ با یک بحران جدی در زمینه دارو و حتی برای تامین برخی از آنتی بیوتیک‌ها با مشکل روبه رو بودیم، اما اکنون ٩٧ درصد داروی کشور در داخل تولید می‌شود.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: نقش سازمان در زمینه تولید دارو بسیار کلیدی است و اگرچه در گذشته برای تولید داروی کپسول، ژلاتین و بدنه آن از خارج کشور وارد می‌شد و فقط سه کشور دنیا این تکنولوژی را داشتند، اما اکنون با کمک دانشگاه صنعتی شریف، هم تکنولوژی و هم بدنه این کپسول در کشور تولید می‌شود.


محصولات دارویی به ١٩ کشور دنیا صادر می‌شود
وی اضافه کرد: در بخش اقتصادی در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تمام بندها مشمول سازمان تامین اجتماعی است و از اسفند سال گذشته تاکنون ٨٠ دوره گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی برگزار شد.


نوربخش ادامه داد: اقدامات گسترده‌ای در تمام عرصه‌های صنعتی، دارویی، اقتصادی و سرمایه گذاری با تمرکز بر سیاست اقتصادی مقاومتی و محور قراردادن تولید داخل و نگاه به صادرات در این سازمان انجام شده است.


وی با بیان اینکه محصولات دارویی ما در ١٩ کشور دنیا صادر می شود، اظهار کرد: سازمان، ٢ کارخانه داروسازی در ٢ کشور جهان دارد و اکنون داروهای تولیدی سازمان به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان، اتریش و دیگر کشورها صادر می شود.


راه اندازی ٨٠ مرکز درمانی در طول دولت یازدهم
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به موضوع ساخت و سازهای مراکز درمانی و بیمه‌ای در طول دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در استان های محروم و استان هایی همچون کردستان، لرستان و خوزستان، هشت پروژه بیمارستانی یا بهره برداری یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.


نوربخش تصریح کرد: ٨٠ مرکز درمانی، برابر یک چهارم کل مراکز درمانی سازمان در این مدت راه اندازی شده است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته