دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1395 - 11:24

توصیه‌های معاون سیاسی وزیر کشور به معاونان سیاسی استانداران/ مقیمی: شرایط فعالیت انتخاباتی را با رعایت بی‌طرفی فراهم خواهیم کرد

قائم‌مقام وزیر کشور با تأکید بر اینکه «ما خودمان را کم‌کم برای انتخابات آماده می‌کنیم»، گفت: باید برای نخبگان کشور و مردم شرایطی را ترتیب دهیم تا انتخابات چشمگیر و پرشکوه‌تر از گذشته‌ها برگزار شود.
کد خبر : 123561

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور، امروز چهارشنبه ـ چهاردهم مهرماه ـ در همایش معاونان سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداران سراسر کشور که در تالار پیامبر اعظم وزارت کشور در حال برگزاری است، اظهار کرد: مسئولان سیاسی استان‌ها نقش بسیار مهمی در امر انتخابات دارند پس باید دقت بسیاری در این زمینه داشته باشند.


مقیمی در این باره اضافه کرد: مسئولان استان‌ها با سایر قوا تعامل بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند اظهار نظرها و صحبت‌های اختلاف برانگیز میدان پیدا کنند.


دانشگاه‌ها را فعال کنیم


قائم‌مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه معاونان استانداران باید با حفظ شئونات وزارت کشور و جایگاه معاونت سیاسی، تعامل خود را با سایر دستگاه‌ها بیشتر کنند و اجازه ندهند اختلاف به وجود بیاید، تصریح کرد: به عقیده ما باید نشاط سیاسی در کشور ایجاد شود. احزاب، فعالان سیاسی و تشکل‌ها در چارچوب قانون باید تحرکات خود را انجام دهند. ما شرایط فعالیت را چه برای مخالفان دولت و چه برای طرفداران دولت فراهم خواهیم کرد.


وی ادامه داد: حق‌الناس بودن رأی مردم، اجرای قانون و بی‌طرفی در برگزاری انتخابات برای ما اصلی اساسی به شمار می‌رود. ما اگر به این سه موضوع توجه کنیم حضور مردم در انتخابات و همچنین در پای صندوق‌های رأی چشمگیر خواهد بود.


معاون سیاسی وزیر کشور از معاونان استانداری‌های سراسر کشور خواست به نقش نخبگان استان‌ها توجه کنند و در این باره تأکید کرد: شماها باید از نخبگان استان‌ها دعوت کنید تا درباره اهمیت انتخابات صحبت کنند تا آرام آرام و پیوسته پیوسته به سمتی برویم که از آذرماه انتخابات جای خود را در جامعه باز کند و به عقیده ما هم باید دانشگاه‌ها روزبه‌روز نسبت به گذشته فعال‌تر شوند.


معاونان سیاسی امنیتی استانداران بیشتر به مسائل امنیتی بپردازند چرا که همه می‌دانیم در کشورهای اطراف ما چه می‌گذرد. در حقیقت مسائل داخلی این کشورها ایجاب می‌کند ما به صورت جدی‌تر به مسائل امنیتی بپردازیم پس در استان‌ها باید جلسات شورای تأمین به‌موقع و با دستور مشخص برگزار شوند و مسائل امنیتی به ویژه مسائل مربوط به تروریسم با دقت بیشتری رصد شوند

مقیمی تأکید کرد: ما آموزش‌های لازم برای برگزاری انتخابات را شروع کرده‌ایم و تا الان به 22 استان سفر کرده‌ایم که این آموزش‌ها ادامه پیدا می‌کند و در پایان این دوره آموزشی هم از فرمانداران به صورت آزمون، امتحان خواهیم گرفت.


مقیمی با تأکید بر اینکه «وزیر کشور علاوه بر امر انتخابات، مسائل امنیت کشور، مسائل اجتماعی، اقتصادی و تکریم ارباب رجوع در اولویت فعالیت‌های وزارت کشور در سال 95 قرار داده است»، عنوان کرد: معاونت‌های سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری‌های سراسر کشور نقش بسیار مهمی در اجرای این سیاست‌ها دارند و توقع دولت و وزارت کشور از معاونان توقع بالایی است و مسئولیت سنگینی برعهده معاونان گذاشته شده است.


وی در این باره افزود: در حقیقت معاونان استانداران بیشترین نقش را در پیشبرد برنامه‌های دولت و تحقق وعده‌های دولت دارند.


معاونان سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه جریان‌های سیاسی و اجتماعی در استان‌ها توقع دارند که معاونان استانداران بیشترین نقش را در ساماندهی مدیریت استان‌ها داشته باشند، اظهار کرد: مدیران همسو با دولت کارآمد، پاک‌دست، اثرگذار، فعال و خدمتگزار انتخاب شوند تا به مدیریت استان‌ها سامان دهند.


مقیمی ادامه داد: از سویی باید حضور نظارتی معاونان استانداران بیشتر شود تا عملکرد دستگاه‌ها بررسی شده و اگر مواردی هم نیاز است اصلاح شود ما در این جلسه سیاست‌ها و توقعات وزارت کشور را بیان خواهیم کرد.


وی در ادامه به مسائل امنیتی کشور اشاره کرد و گفت: معاونان سیاسی امنیتی استانداران بیشتر به مسائل امنیتی بپردازند چرا که همه می‌دانیم در کشورهای اطراف ما چه می‌گذرد.


قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد: در حقیقت مسائل داخلی این کشورها ایجاب می‌کند ما به صورت جدی‌تر به مسائل امنیتی بپردازیم پس در استان‌ها باید جلسات شورای تأمین به‌موقع و با دستور مشخص برگزار شوند و مسائل امنیتی به ویژه مسائل مربوط به تروریسم با دقت بیشتری رصد شوند.


معاون سیاسی وزیر کشور کاهش آسیب‌های اجتماعی را یکی از اولویت‌های مهم وزارت کشور و دولت تدبیر و امید دانست و در این باره گفت: انتظار ما این است که در استان‌ها اقدامات مؤثری در این زمینه انجام شود چراکه وظیفه ما در این حوزه سنگین است و هر شش ماه یکبار باید گزارش اقدامات خود را به رهبر معظم انقلاب ارائه کنیم.


مقیمی در ادامه افزود: ما اگر بخواهیم از شرایط موجود عبور کنیم و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم باید اقدامات جدی‌تری داشته باشیم زیرا مشکلات ما در حوزه مواد مخدر، طلاق، فقر، حاشیه‌نشینی و ... جدی است پس ما باید همه امکانات استان‌ها را بسیج کنیم تا آسیب‌ها کاهش پیدا کنند.


وی بعد از آسیب‌های اجتماعی به مسائل اقتصادی که یکی دیگر از اولویت‌های وزارت کشور است اشاره کرد و در این باره افزود: وزارت کشور در جهت حل مشکلات جاری اقتصادی، راه‌اندازی واحدهای تولیدی، اشتغال خانگی، حل مشکلات حوزه‌های خدمات، کشاورزی و صنعت در حال حرکت است بنابراین معاونان استانداران علاوه‌بر پیگیری مسائل سیاسی اجتماعی باید به مسائل اقتصادی نیز توجه جدی نشان دهند چرا که این حوزه هم برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد ضمن اینکه در مسائل اقتصادی زمینه برای کار وجود خواهد داشت.


قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه مردم خیلی به دولت تدبیر و امید کمک کردند تا تورم و گرانی به زیر 10 درصد برسد، اظهار کرد: مردم با امید به دولت اعتماد کردند تا دولت گام‌های بزرگی در این زمینه بردارد پس ما نیز در قالب طرح تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات مردم باید از آنها قدردانی کنیم چرا که وظیفه ما خدمت به ملت است پس باید فعالیت‌هایی که موجب نارضایتی مردم می‌شوند را حذف کنیم.


وی در پایان افزود: قرار بر این شده است تا در فرمانداری‌ها دفتری به وجود آوریم تا ارباب رجوع هر وقت به مشکلی برخورد می‌کند مشکل خود را با این دفاتر مطرح کند تا موضوع هر چه سریعتر پیگیری شود تا حق شخصی ضایع نشود بنابراین اکنون زمان پاسخگویی به زحمات مردم ایران است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته