دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1395 - 10:15

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی برنده جایزه طب ملی اعتیاد شد

دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و عضو استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برنده جایزه نقره‌ای جشنواره ملی ایزاما شد.
کد خبر : 123522

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آروین حقیقت‌فرد، دانشجوی دکتری ژنتیک مولکولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و عضو استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه ‌آزاد اسلامی در پنجمین دوره اهدای جایزه ملی ایزاما در شهریور 1395 در رقابت با 600 محقق جوان، برنده جایزه نقره‌ای ایزاما شد.


ایزاما مهمترین جایزه کشوری در زمینه تحقیقات پزشکی حوزه اعتیاد است که به پژوهش‌های اصیل پژوهشگران جوان کمتر از 35 سال اهدا می‌شود. این جایزه به افتخار یک کارآفرین خیر در حوزه اعتیاد به نام اسماعیل زمانیان نام‌گذاری شده و پنج سال است که از طرف دبیرخانه کنگره دانش اعتیاد و پس از داوری مقالات ارسالی به 10 پژوهش برتر در افتتاحیه کنگره اهدا می‌شود.


حقیقت‌فرد که در زمینه پایه‌های ژنتیک گرایش به اعتیاد و بیماری‌های روانی پژوهش می‌کند، با ارائه پژوهشی تحت عنوان " ارزیابی کل ژنومیک پروفایل بیان micro RNA در بیماران وابسته به مت آمفتامین " موفق به کسب مقام دوم و جایزه نقره‌ای ایزاما شد.


این پژوهشگر عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی که سال 1393 برنده جایزه برنزی ایزاما شده بود هم‌اکنون اولین فرد در تاریخ ایزاماست که دو بار برنده این جایزه شده است.


دکتر کریم زارع، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از حقیقت‌فرد در مراسمی برای کسب جایزه نقره ایزاما تقدیر کرد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته