دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بازدید رضا هاکان تکین از خانه هنرمندان ایران

سفیر ترکیه در ایران: فرهنگ و هنر می‌تواند دو کشور را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کند

رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در ایران از خانه هنرمندان ایران بازدید و با مجید رجبی معمار دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
کد خبر : 123291

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در ایران سه‌شنبه 13 مهر از خانه هنرمندان ایران بازدید و با مجید رجبی معمار دیدار و گفت‌و‌گو کرد.


رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در ایران در این دیدار با اشاره به نقش مهم خانه هنرمندان ایران در زمینه انجام فعالیت‌های مختلفی فرهنگی و هنری گفت: من با ساختمان خانه هنرمندان ایران غریبه نیستم، و طی دو سالی که در ایران به عنوان سفیر حضور دارم، بارها به خانه هنرمندان آمدم و شاهد رویدادهای هنری بسیاری بودم. در تماشاخانه ایرانشهر نیز نمایش‌های بسیاری را تماشا کردم و لذت بردم. امروز خانه هنرمندان ایران تبدیل به مهم‌ترین مرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری در ایران شده است.


وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: من پیش از سفر به ایران از عمق فرهنگ و هنر ایران آگاه بودم، اما وقتی به ایران سفر کردم و در این کشور زندگی کردم، به صورت عینی و ملموس با این موضوع برخورد کردم.


وی افزود: متاسفانه ابعاد عمیق فرهنگ و هنر ایران در بیرون از مرزهای این کشور به خوبی شناخته شده نیست، و بسیاری از کشورها بدون اطلاع از این موضوع، با پیشداوری به ایران نگاه می‌کنند. من همواره تلاش کرده‌ام فرهنگ و هنر ایران را معرفی کنم و به عنوان سفیر ایران نیز نقش بازی کنم.


رضا هاکان تکین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نزدیکی دو کشور ترکیه و ایران به یکدیگر گفت: کشور ترکیه و ایران روابط سیاسی بسیار خوبی با یکدیگر دارند، امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوانیم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شویم، پیشینه تاریخی دو ملت نشان می‌دهد ترکیه و ایران می‌توانند برادران بسیار خوبی برای یکدیگر باشند.


مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران پس از معرفی خانه هنرمندان ایران و فعالیت‌های مختلف آن، به نزدیکی دو ملت ترکیه و ایران اشاره کرد و گفت: علی رغم برخی تفاوت‌های جغرافیایی و فرهنگی، دو ملت ترکیه و ایران رابطه صمیمی با یکدیگر دارند، به طوری که وقتی به ترکیه سفر می‌کنیم، احساس می‌کنیم که در کشور خودمان هستیم.


وی افزود: ترکیه هم چون ایران پیشینه فرهنگی و هنری بسیار غنی دارد که همواره باعث نزدیکی دو کشور به یکدیگر شده است، مسلمان بودن این دو کشور نیز این نزدیکی و صمیمیت را بیشتر کرده است.


مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نزدیکی دو کشور را عامل مهمی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری دانست و گفت: این رابطه نزدیک می‌تواند عامل بسیار مهمی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری مشترک میان دو کشور و هنرمندان آنها باشد.


وی افزود: امیدوارم دوران حضور شما به عنوان سفیر در ایران، یکی از دوران های طلایی روابط فرهنگی و هنری میان دو کشور ایران و ترکیه باشد.


مجید رجبی معمار در پایان صحبت‌های خود گفت: خانه هنرمندان ایران آمادگی این را دارد تا با همکاری کشور ترکیه، هفته فرهنگی ترکیه را در خانه هنرمندان ایران برگزار کند و میزبان هنرمندان کشور ترکیه باشد.


رضا هاکان تکین نیز در ادامه صحبت‌های مجید رجبی معمار افزود: ما نیز حس بسیار خوبی به کشور و ملت ایران داریم و فکر می‌کنیم باید از این حس برای نزدیک شدن بیشتر به یکدیگر استفاده کنیم، حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند عامل مهمی برای رسیدن به این هدف باشد.


وی گفت: ما در سفارت ترکیه تلاش می‌کنیم در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری بیشترین همکاری را با کشور ایران و خانه هنرمندان ایران داشته باشیم.


در این دیدار هم‌چنین با پیشنهاد دکتر «سید عماد حسینی» معاون پژوهشی خانه هنرمندان ایران، برگزاری هفته فیلم ترکیه در خانه هنرمندان ایران در ماه‌های آینده در دستور کار قرار گرفت.


رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در ایران پس از این دیدار از نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران بازدید کرد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته