دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1395 - 10:16

انتشار دو رمان و سه مجموعه داستان تازه در نشر داستان

همیشگی، عشق در خانه پدری، سوگند، نکته‌های سوت‌وکور و مادر و داستان‌های دیگر، عناوین تازه نشر داستان در حوزه ادبیات داستانی است.
کد خبر : 123178

به گزارش گروه فرهنگی آنا، تازه‌های نشر داستان به شرح زیر است:


همیشگی(مجموعه داستان)میلاد عیوق


82صفحه رقعی / 1000 نسخه/ 10000 تومان



این کتاب اولین مجموعه داستان نویسنده جوان میلاد عیوق است که در برگیرنده یازده داستان کوتاه است . بخشی از مقدمه:


من با هر خط این کتاب اشک ریختم، تنم را به دیوار کوبیدم و تمام آن را زندگی کردم. این دوران بارداری حدوداً سه سال طول کشید و در پس تولد، مغز من در چهار ماه آن را به بلوغ رساند. در این مدت خوب فهمیدم زندگی در رویا کار ابلهان است و این داشتن هدف است که آینده را می سازد.


نکته های سوت و کور( مجموعه داستان) فرشید حمیدی فراهانی


50 صفحه/ رقعی/500 نسخه/8000 تومان



این کتاب اولین مجموعه داستان، دکتر فرشید حمیدی فراهانی است که شامل شش داستان است: فقیر ولی بی نیاز/موسیقی دان/تنهایی/اتوبوس/قبرهای خالی/تئوری بازگشت.


فراهانی این داستانها را براساس تعالیم قرآن نوشته و در مقدمه کتاب آورده است: سعی شده است که ایده این داستانها هم سو با قرآن مجید باشد و خوانندگان، انشاءالله به این نکته توجه خواهند داشت، هر اتفاقی در زندگانی روزمره انسان به شکلی که خود بیانگر اعجاز قرآن بوده در کتاب آسمانی ما بیان شده است. در ابتدا شاید این مهم در داستانها خیلی ملموس نباشد که آن را نیز ناشی از ضعف قلم باید دانست؛ ولی اگر عمیقا توجه گردد؛ قصد، تنها بیان آیاتی در ارتباط با موضوع بوده تا خواننده ضمن تأثیر پذیری از داستان با آیاتی هرچند محدود دلش روشنایی بگیرد و با رجوع به قرآن مجید، دل خود را از این کتاب به تمام معنا آسمانی، بهره مند سازد.


مادر و داستانهای دیگر( مجموعه داستان) توحید تیموری


110 صفحه/ رقعی/ 500 نسخه/12000 تومان



این کتاب اولین مجموعه داستان نویسنده جوان، توحید تیموری است که شامل هشت داستان کوتاه است: تندیس/آن شب/مادر/شماره/علی دیمی و استاد پیانیست /تصمیم به درجه صفر/چهره خوان/آک و ناک یک عشق.


تیموری در مقدمه این کتاب بحث «جهل نمایی» را مطرح کرده و ریشه های تاریخی این اصطلاح را بررسی کرده :« دلیل اینکه در مقدمه جهل نمایی را مطرح کردم، رشد روزافزون آن در حوزه های مختلف بازنمایی است، هرچند مقاومت هایی در برابر این روند در آثار مستقل دیده می شود. دلیل این امر هم حضور قدرت در روایت گری است؛ قدرت و ایدئولوژی اینگونه روایت را ایجاد می کنند تا مردمِ بیشتری را با خود همراه کنند. درواقع، جهل نمایی ابزاری شده است تا با استفاده از قدرت و هژمونی، آنگونه که در کلام گرمشی آمده است، حداکثر مردم را با خود هم رأی کند. قدرت با این کار، مردم را در مورد موضوعی که ممکن است مقاومت آنان را به همراه داشته باشد، از روایت و تولیدات فرهنگی جدا ساخته و چیزی ارائه می کند که مورد پسند و علاقۀ آنان است. جدی ترین و ماهرانه ترین جهل نمایی ها برای حفظ قدرت، در نظام سرمایه داری و بالاخص یهودیان در موضع قدرت، دیده می شود که حضور پررنگی در رسانه ها و تولیدات فرهنگی دارند. درواقع، جهل نمایی سانسور ماهرانه موضوعات و روایت هاست تا انگیزه و نیت لازم را در مردم و خواننده ایجاد کند. یکی از ژانرهایی که می تواند در برابر این روند مقاومت و پایداری کند، داستان کوتاه است....»


سوگند( رمان) شهره علی نژاد


150صفحه / رقعی/ 500 نسخه/ 16000 تومان



این کتاب اولین رمان شاعر و نویسنده جوان، شهره علی نژاد است که در آن به مسائل اجتماعی و روابط آدم ها در جامعه پرداخته است.


عشق در خانه پدری (رمان) شیرین ماحوزی


140صفحه / رقعی/ 500 نسخه / 15000تومان



این کتاب اولین رمان نویسنده جوان، شیرین ماحوزی است که در آن به موضوع عشق و رنج در سه نسل یک خانواده ایرانی پرداخته.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب