دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سابق فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با آنا:

کفاشیان رئیس فیفا هم بشود فرقی به حال فوتبال ما نمی‌کند/ پرتغالی‌ها کی‌روش را قبول ندارند/ حسن عباسی نباید همه فوتبالی‌ها را مخاطبش قرار می‌داد

داریوش مصطفوی گفت: کفاشیان رئیس فیفا هم بشود فرقی به حال فوتبال ما نمی‌کند چرا که او از خانواده فوتبال نیست.
کد خبر : 122322

داریوش مصطفوی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد نتایج اخیر تیم‌های ملی فوتبال نوجوانان و فوتسال که در دوران ریاست فدراسیون مهدی تاج رقم خورد گفت: «مهدی تاج تازه کارش را در فدراسیون فوتبال آغاز کرده‌ است و فعلا نه عملکرد بدش موجب سرافکندگی می‌شود و نه عملکرد خوبش باعث خوشحالی. در هر صورت این اتفاقات در دوران ریاست تاج رقم خورده و همه این نتایج خوب به نام او زده می‌شود اما نباید فراموش کرد که آقای افتخاری برای فوتسال زحمات زیادی کشید و بهترین نتایج تاریخ فدراسیون ایران در این روزها با زحمات ملی‌پوشان فوتسال رقم خورد.»


وی در رابطه با صحبت‌های حسن عباسی که فوتبالیست‌ها را افرادی دانست که به درد مملکت و مردم نمی‌خورند بیان کرد: «من با حرف‌های آقای عباسی مخالف هستم. این فرد به عنوان یک آدم تحصیلکرده و صاحب سخن نباید به خودش اجازه می‌داد که چنین حرف‌هایی را بزند. اگر واقعا فرد خاصی مدنظرش بود باید بدون ترس اسمش را بر زبان می‌آورد، اما اینکه همه فوتبالی‌ها را به صورت کلی مخاطب قرار دهد اصلا کار درست و پسندیده‌ای نبود.»


مصطفوی افزود: «ما در طول 8 سال جنگ تحمیلی ورزشکارانی داشتیم که در جبهه‌ها شرکت کردند و به شهادت رسیدند و حتی ورزشکارانی هم داشتیم که به راه خلاف کشیده شدند و نباید همه افراد را با هم مخاطب خودمان قرار بدهیم.»


رئیس سابق فدراسیون با انتقاد از عملکرد کفاشیان در دوران ریاستش در فدراسیون فوتبال اظهار داشت: «هر کسی که در 8 سال ریاست کفاشیان در راس فدراسیون فوتبال ایران کار می‌کرد می‌توانست کاری برای فوتبال ما انجام دهد اما متاسفانه کفاشیان هیچ کمکی به پیشرفت فوتبال ایران نکرد. کفاشیان اصلا اهل فوتبال نیست و از همه سیاسیونی که وارد فوتبال شدند سیاسی‌تر است.»


وی در رابطه با نام‌نویسی کفاشیان در انتخابات شورای فیفا و احتمال رای آوردن او در این انتخابات گفت: «کفاشیان رئیس فیفا هم بشود فرقی به حال فوتبال ما نمی‌کند، بخاطر اینکه او از خانواده فوتبال نیست. کفاشیان اگر به نفع فوتبال ما کار می‌کرد در همین پستی که الان در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد می‌توانست به درد فوتبال ما بخورد. متاسفانه فوتبال ما به دست آدم‌های نااهل افتاده است که هیچ شناختی از فوتبال ندارند. البته در دوران تاج ماجرا اندکی فرق کرد بخاطر اینکه رئیس فدراسیون چندین سال به عنوان مدیر ورزشی در فوتبال حضور دارد و با الفبای فوتبال ما آشنا است.»


مصطفوی در خصوص برنامه های اردویی کی‌روش که باعث اعتراض برخی از مربیان لیگ برتر شده است بیان کرد: «کار کی‌روش در ایران دیگر از انتقاد گذشته است. او خودش را همه کاره فوتبال ما می‌داند و هر کاری که دلش می خواد در فوتبال ما انجام می‌دهد. متاسفانه این اختیارات را هم در دوران کفاشیان به کی‌روش دادند و در حال حاضر فدراسیون مجبور است تن به خواسته‌های کی‌روش دهد بخاطر اینکه تیم ملی در شرایط حساسی قرار دارد.»


وی افزود: «کی‌روش اگر مربی خوبی بود در کشور خودش به او توجه می‌کردند. ما شاهد بودیم که تیم ملی پرتغال با یک مربی عادی در اروپا قهرمان می‌شود اما به افرادی مانند کی روش هیچ توجهی نمی کنند. بخاطر اینکه پرتغالی‌ها فوتبال را می‌فهمند و می‌دانند چه مربی به درد آنها می‌خورد. ولی این مربی که در اروپا جایی برای کار کردن ندارد در ایران می‌ماند و تبدیل به یکی از مربیان گران قیمت دنیا می‌شود و پول زیادی از فدراسیون ما دریافت می‌کند.»


مصطفوی در مورد گلایه برخی از مدیران باشگاه‌های خصوصی در مورد عدم حمایت فدراسیون از این تیم‌ها گفت: «اکثر تیم‌های ما توسط دولت حمایت می‌شوند و این شرایط اصلا مناسب نیست که دولت در فوتبال حضور داشته باشد. اما در این وسط که چند تیم به حالت خصوصی اداره می‌شوند و از جیب خودشان خرج می‌کنند سازمان لیگ پول تبلیغات این تیم‌ها را نمی‌دهد و اجازه نمی‌دهند که بلیت ورزشگاه‌های خودشان را قیمت گذاری کنند. این مسائل به سیاست های کلان فدراسیون برمی‌گردد و اینها نشان می دهد که مدیران ما مدیران مماشات گرایی هستند و به جای اینکه برای منافع باشگاه‌ها بجنگند سعی می‌کنند با مسئولان مماشات کنند و این اتفاقات باعث می‌شود فوتبال ما هنوز اندر خم یک کوچه باشد و فقط اسم حرفه‌ای بودن را یدک بکشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته