دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1395 - 12:24
در گفت و گو با آنا؛

مهدی هاشمی: می خواهند من را حذف کنند/ مصلحت باشد، استعفا می‌دهم

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: انتقاد من به سازمان برنامه و بودجه، ریزی مبنی بر اینکه بودجه ورزش را در جای دیگر هزینه نکنند کاملا منطقی بود و قصد توهین و بی احترامی به کسی را نداشتم.
کد خبر : 122190

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، سیدمهدی هاشمی‌ در‌ زمان برگزاری انتخابات فدراسیون تیراندازی دوشغله بود و حالا دیوان عدالت‌اداری هم به دلیل همین ابطال انتخابات این فدراسیون را اعلام کرده است. این نامه از سوی وزارت ورزش به مهدی هاشمی ارسال و این حکم ابلاغ شده است. با این شرایط مهدی هاشمی رئیس فدراسیون باید هر چه زودتر از این سمت استعفا دهد.


هاشمی در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره این نامه گفت: «‌نامه‌ای از وزارت ورزش به دست ما رسیده که انتخاب فدراسیون به واسطه دو شغله بودن من ابطال شده است که البته ما هم پاسخی برای آنها تهیه خواهیم کرد. اما طرح این موضوع بعد از این همه مدت چه دلیلی دارد؟!زمانی که قرار بود انتخابات فدراسیون تیراندازی برگزار شود همه کارها همچون انتخابات فدراسیون، تایید صلاحیت کاندیداها و صدور احکام همه با تاخیر انجام شد. انتخابات ما یک سال پیش انجام شد اما طرح این موضوع بعد از این همه مدت چه توجیه قانونی دارد؟!»


هاشمی گفت: «زمانی که در کنفرانس خبری از سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه و بانک مرکزی انتقاد کردم و از آنها خواستم بودجه ورزش را در جای دیگر هزینه نکنند ، بلافاصله موضوع ابطال انتخابات فدراسیون را به دلیل دوشغله بودن من مطرح کردند و همه بسیج شدند که من را حذف کنند. من حرف غیر منطقی نزدم و به کسی هم بی احترامی نکردم. علاوه بر بودجه‌ای که از سوی دولت به ورزش اختصاص داده می‌شود ، مجلس هم جداگانه بودجه ای برای ورزش در نظر می‌گیرد که به دست ما نرسید. من از مسئولان امر خواستم که این بودجه را در ورزش هزینه کنند و آن را در جاهای دیگر خرج نکنند.»


هاشمی با تاکید بر اینکه این انتقاد در جهت حمایت از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بوده، عنوان کرد: «من با طرح موضوع بودجه ورزش کشور از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت کردم اما نمی دانم چرا آقایان وسوسه شدند که من را حذف کنند. این به این معنی است که ما نباید انتقادی داشته باشیم و همه باید بله قربان گو باشیم؟! کسانی که مدعی انتقادپذیری هستند حالا چرا این مسائل را بعد از گذشت یک سال مطرح می کنند؟! من نه به کسی توهینی کردم و نه کار غیرقانونی انجام داده‌ام.فدراسیون تیراندازی در این مدت با همه مشکلات کنار آمده و فعالیت فراجناحی وسیاسی نداشته است. اگر قرار است با هر انتقاد مسائل حاشیه ای به وجود بیاید پس بهتر است حکمی صادر کنند مبنی بر اینکه هیچ کسی حق اعتراض یا انتقاد ندارد.»


رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه گفت: «با همه مشکلاتی که ورزش کشور در سال منتهی به المپیک داشت ما تلاش کردیم برنامه‌های خودمان را پیش ببریم و با هر سختی تمرینات را ادامه دادیم. اگر هم من انتقادی داشتم منطقی بوده و صرفا به نفع ورزش کشور بوده است. من تعجب می کنم چرا وزارت ورزش این موضوع را به فدراسیون جهانی ورزش کشانده است در اینجا کسی که باید مدعی باشد من هستم نه آنها. این مساله با استعفای من یا فرد دیگری یا به انواع دیگری قابل حل بود، من در گزارش‌هایی که به فدراسیون ورزش جهانی ارسال خواهم کرد منافع کشور را در نظر می‌گیرم و‌ آن را فدای منافع شخصی نمی‌کنم. مطرح کردن این موضوع در جوامع جهانی عواقب جبران ناپذیری دارد چرا که اگر در آینده مشکلی در ورزش داخل کشور به وجود بیاید آنها باید برای ما تصمیم گیری کنند. با این حال باز هم می گویم مصلخت باشد استعفا می‌دهم. »


وی تاکید کرد: «اگر من انتقادی از بودجه ورزشی کشور داشتم برای همه رشته‌های ورزشی مطرح کردم و طبق آمار و مستند حرفی زدم. بودجه مورد نظر از طرف مجلس برای ورزش کشور در نظر گرفته شده است اما چرا آقایان آن را به ما ندادند و در جای دیگر هزینه کردند؟! تعجب من از این است که چرا حتی وزارت خانه هم به این موضوع اعتراضی نکرد. اما حالا وقتی من این موضوع را مطرح می کنم به برخی آقایان برمی خورد و برای حذف من دست به هر کاری می زنند.»





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته