دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

علی ربیعی: ایجاد امنیت اقتصادی اقدام ارزشمند دولت تدبیر و امید است

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد امنیت اقتصادی و پیش بینی پذیر کردن اقتصاد ازجمله اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید است.
کد خبر : 121941

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از ایرنا، علی ربیعی شامگاه پنجشنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گلستان، افزود: در دولت گذشته و در پی نابسامانی‌های فراوان قیمت ارز و دلار، صف‌های طویلی در مقابل ارز‌فروشی‌ها تشکیل می‌شد اما با ثبات اقتصادی ایجاد شده برآمده از برنامه‌ریزی مطلوب دولت تدبیر و امید دیگر خبری از این اتفاقات نیست.
وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید دیگر نمی‌توان نشانه‌ای از تصمیمات لحظه‌ای و خلق‌الساعه یافت و تلاش شده گره‌های موجود در بخش‌های گوناگون کشور که در لایه‌های گوناگون تنیده‌شده، یک به یک باز شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از انتقادات وارده به دولت را سکوت در برابر سیل تهمت‌ها و تخریب‌ها دانست و گفت: البته نیازی به پاسخگویی نیست و کار و تلاش ختم شده به نتایج مثبت و ماندگار بهترین جواب مخالفان دولت است.
ربیعی افزود: آن چه بیش از همه جامعه ایران به آن احتیاج دارد، آرامش و امنیت روانی است که در صورت رسیدن به آن می‌توان چشم انتظار ایجاد علاقه و رغبت در سرمایه‌گذاران برای ورود به بخش‌های گوناگون شد.
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی و جدی دولت کمک بیشتر به اقشار ضعیف جامعه برای گسترده‌نشدن بیشتر فقر در جامعه است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گسترش خدمات بیمه و تلاش برای خانه‌دار‌کردن اقشار کم درآمد با وجود آن که هزینه‌های زیادی به دولت تحمیل کرد اما لبخند رضایت را بر لبان مردم نشاند و بار زیادی را از دوش آنان برداشت.
ربیعی بیان کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام مسکن مهر و پس از آن آغاز طرح مسکن حمایتی دیگر برنامه دولت برای پایان بخشیدن به دغدغه نداشتن مسکن اقشار کم درآمد است.
وی افزود: ایران در سال‌های اخیر با عقب‌ماندگی‌هایی روبه رو شده که اگر نتوانیم این مشکل را تا 10 سال آینده برطرف کرده و مسیر توسعه را طی کنیم، از قطار پیشرفتی که برخی کشورهای همسایه سوار آن هستند عقب خواهیم ماند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نتایج مثبت برجام در کشور اشاره کرد و گفت: در پسابرجام بسیاری از مشکلات اقتصادی در حال گشایش است و بی‌تردید اگر در مبادلات دنیا حضور نداشته باشیم، نمی‌توانیم پرشتاب حرکت کنیم.
وی گفت: برخی پیش از برجام همواره اعلام می‌کردند که اتفاقی نمی‌افتد و این همه نشست ها بیهوده است اما الان که برجام تحقق یافته دائم شکایت می کنند که برجام بدرستی اجرا نمی شود.
وی گفت: دولت تدبیر و امید با اجرای برجام در جهت جذب و افزایش سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند و بدون شک با عادات و رویه‌های گذشته نمی‌توان به جلو رفت.
ربیعی که از طرف رئیس جمهور، وزیر معین در بحث اقتصاد مقاومتی استان گلستان است؛ در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم تلاش بیشتر مسوولان و نخبگان این استان برای کاهش محرومیت‌های منطقه تاکید کرد و گفت: باید سهم گلستان در تولید ناخالص ملی افزایش یابد و از این طریق علاوه بر کاهش نرخ بیکاری سهم جذب سرمایه استان نیز افزایش یابد.
گلستان با حدود 1.9 میلیون نفر جمعیت در گستره 14 شهرستان؛ استانی روستامحور با اقتصاد مبتنی بر کشاورزی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته