دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1394 - 09:43

کشته شدن ۳ سرباز سعودی در حمله جنبش «انصارالله» به نجران

حملات هوایی عربستان علیه مواضع نیروهای جنبش «انصارالله» و رئیس‌جمهوری سابق یمن وارد سومین هفته شده است و این در حالی است که منابع رسمی عربستان از کشته شدن 3 سرباز سعودی در یمن خبر می‌دهند.
کد خبر : 12170

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، وزارت دفاع عربستان اعلام کرد که در حمله جنبش «انصارالله» یمن به مناطق مرزی در استان نجران، سه سرباز نیروی زمینی عربستان کشته و دو سرباز دیگر مجروح شده‌اند.


جنبش «انصارالله» در این حمله که روز جمعه انجام شد، یکی از پست‌های نیروی زمینی عربستان در مرز نجران و یمن را هدف قرار داد.


به‌گفته وزارت دفاع عربستان، از زمان آغاز عملیات «توفان قاطعیت» در یمن، نیروهای سعودی توانسته‌اند خسارت‌هایی به «انصارالله» وارد کنند و در درگیری‌های مرزی حدود ۵۰۰ نیروی وابسته به این جنبش را در مناطق مرزی استان‌های نجران و جازان از بین ببرند.


سخنگوی ائتلاف عربی در ریاض گفت: از روز ۲۵ مارس که عملیات «توفان قاطعیت» آغاز شد، ۱۲۰۰ حمله هوایی علیه مواضع حوثی‌ها در یمن صورت گرفته است.


در همین حال، رسانه‌های وابسته به «انصارالله» اعلام کردند که صبح روز گذشته (شنبه) در حملات هوایی «توفان قاطعیت» به منازل مسکونی در شهر «عَمران» واقع در شمال صنعا، هشت غیرنظامی کشته و ۲۰ نفر دیگر مجروح شدند.


همچنین منابع نظامی محلی در یمن اعلام کردند که در حملات هوایی روز گذشته (شنبه) به شهر «عمران»، شماری از فرماندهان «انصارالله» و وفاداران به «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق کشته شدند. تاکنون هویت افرادی که در این حملات کشته شده‌اند شناسایی نشده است ولی منابع محلی گفتند که اجساد قربانیان با خودروهای امدادرسان از محل خارج شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته