دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مالک سیاه جامگان در گفت وگو با آنا:

آقایان دوست دارند تیم‌های خصوصی تعطیل کنند؟/ کی‌روش بار مالی زیادی به باشگاه‌ها تحمیل می‌کند

محمدرضا عباسی گفت: مگر در فوتبال ایران مربی بهتر از کی‌روش نداریم که باید این آقا برای فوتبال ما برنامه‌ریزی کند، مگر محمد ناظم الشریعه که تیم ملی فوتسال را به جمع 4 تیم برتر دنیا برد، مربی خارجی بود؟
کد خبر : 121599

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم فوتبال سیاه جامگان که به عنوان تنها تیم کاملا خصوصی در لیگ برتر فعالیت می کند، این روزها با مشکلات مالی زیادی درگیر است و همین مسائل باعث شد تا فرهاد کاظمی سرمربی این تیم ساز جدایی را کوک کند و چند روزی‌است که در تمرینات سیاه جامگان شرکت نمی‌کند


محمدرضا عباسی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد مشکلات مالی باشگاه سیاه جامگان گفت: «متاسفانه در فوتبال ایران همه هزینه ها را باشگاه‌ها می‌کنند و موقع درآمدزایی پول‌ها به جیب افراد خاصی می‌رود. ما از روزی که وارد فوتبال شدیم هزینه‌های زیادی کردیم تا سیاه جامگان به عنوان یک تیم کاملا خصوصی لیگ برتر بتواند نتایج خوبی را کسب کند اما همیشه سنگ جلوی پای ما گذاشتند و ما نتوانستیم هزینه‌های خودمان را متقبل شویم.»


وی ادامه داد: «طبق برنامه ریزی‌هایی که اول فصل انجام دادیم قرار بود 60 در صد از هزینه‌ای باشگاه را از طربق تبلیغات روی پیراهن و تبلیغات محیطی تامین کنیم اما متاسفانه الان باید تمام این هزینه‌ها را خودمان پرداخت کنیم. قرار بود امسال سازمان لیگ حدود 770 میلیون تومان از محل درآمدها به سیاه جامگان دهد که این مبلغ تنها 10 درصد هزینه‌های ما در کل فصل است و مشکلات مالی بازیکنان و کادر فنی تا حدودی حل می‌شد اما متاسفانه یک ریال به ما پرداخت نشد و این مساله باعث شد تا سرمربی تیم در تمرینات شرکت نکند.»


مالک باشگاه سیاه جامگان افزود: «مسئولین اگر نمی‌خواهند تیم‌های خصوصی در فوتبال باشند بگویند ما تعطیل کنیم برویم دنبال کار خودمان. سال گذشته جلسه‌ای با آقای سجادی معاون وزیر ورزش داشتیم و ایشان گفتند که سال بعد مشکلات تیم‌های خصوصی حل می‌شود. اما در فصل جاری هیچ خبری نشد و مشکلات ما بیشتر شد.»


عباسی با انتقاد از تعطیلی‌ های لیگ برتر به دلیل اردو‌های تیم ملی گفت: «مگر در فوتبال ایران مربی بهتر از کی‌روش نداریم که باید این آقا برای فوتبال ما برنامه‌ریزی کند. مگر محمد ناظم الشریعه که تیم ملی فوتسال را به جمع 4 تیم برتر دنیا برد مربی خارجی بود؟ کی ‌روش اصلا به فکر باشگاه‌ها نیست و با برنامه‌ریزی‌هایش هزینه‌های باشگاه‌ها را دو برابر می‌کند. در کجای دنیا تیم‌ها 3 بازی انجام می‌دهند و یک ماه تعطیل هستند. این اتفاقات به ضرر فوتبال باشگاهی است به خاطر اینکه تیم‌ها بعد از هر تعطیلی باید دوباره به دوران بدنسازی و اردو بروند و این هزینه‌های اضافی است که کی‌روش به باشگاه‌ها تحمیل می‌کند. مسئولین فدراسیون تبعیض‌های زیادی بین تیم تیم ملی و باشگاه‌ها قائل می‌شوند و همیشه پول‌های این فوتبال را خرج تیم ملی می‌کنند. البته تیم ملی هر کشور افتخار آن کشور است و من هیچ وقت دوست ندارم تیم ملی کشورم نتایج بدی بگیرد؛ اما برنامه ‌ریزی‌ها نباید به گونه ای باشد که باشگاه‌ها متضرر شوند.»


مالک باشگاه سیاه جامگان در رابطه با جریمه های کمیته انضباطی که ازطلب باشگاه‌ها در سازمان لیگ کم می‌شود اظهار داشت: «کمیته انضباطی هم منتظر است یک مربی یا مدیرعاملی صحبت کند تا او را جریمه کنند. سالانه چیزی حدود 1 میلیارد تومان پول از طرف سازمان لیگ به باشگاه‌ها پرداخت می‌شود که 200-300 میلیون تومان را به دلیل جریمه‌های کمیته انضباطی کم می‌کنند و بهانه‌های آنها این است که عباسی فلان جا فلان صحبت را مطرح کرد 10 میلیون جریمه شد، سرمربی تیم در کنفرانس مطبوعاتی به فلانی توهین کرد باید 10 میلیون جریمه شود. من در چند روز آینده لیست جریمه‌های کمیته انضباطی را منتشر می‌کنم تا همه بفهمند که در سال چقدر از درآمدهای ما به دلیل جریمه‌های کمیته انضباطی کم می‌شود.»


عباسی در رابطه با حضور محمد رویانیان در هیات مدیره این باشگاه اظهار داشت: «باشگاه سیاه جامگان به عنوان یک تیم کاملا خصوصی و نوپا نیاز به یک مدیر اقتصادی داشت تا بتواند برنامه‌های بلند مدت مالی خوبی را در این باشگاه پیاده کند. طبق تحقیق‌هایی که انجام دادیم آقای رویانیان به عنوان یک مدیر اقتصادی که کارنامه خوبی در فوتبال دارد را به عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب کردیم و خوشبختانه او هم پیشنهاد ما را پذیرفت و کارش را در باشگاه آغاز کرد.»


وی در رایطه با شایعه جدایی فرهاد کاظمی از تیم سیاه جامگان گفت: «آقای کاظمی سیاه جامگان را دوست دارد و با تمام توان در این تیم کار می‌کند. اما متاسفانه به دلیل بروز برخی مشکلات مالی ما نتوانستیم تعهدات خودمان را انجام دهیم و این مساله باعث شد تا سرمربی تیم در تمرینات شرکت نکند. اگر سازمان لیگ پول‌های ما را پرداخت می‌کرد ما مشکلی در پرداخت دستمزد کادر فنی و بازیکنان نداشتیم. امیدواریم کاظمی هم مشکلاتش با باشگاه حل شود و هر چه سریعتر به تمرینات برگردد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته