دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 17:03

مصداق ارتباط علم و صنعت با قهرمانی تیم رباتیک واحد ایلخچی در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ

مدیر عامل شرکت ایران خودرو تبریز گفت: ایران خودرو تبریز به عنوان یکی از حامیان مالی تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی همواره یاری رسان و همراه این تیم در اکثر مسابقات بوده است.
کد خبر : 12145

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، غلامرضا صادقیان با تبریک به تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی به مناسبت مقام نخست در دهمین مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران گفت: ایران خودرو تبریز در راستای رسالت‌های علمی خود، کمک به مسابقاتی که جنبه علمی دارد را یکی از سرفصل‌های کاری خود می‌داند و امسال نیز همچون سال‌های گذشته به عنوان حامی مالی تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی حضور داشته و امیدواریم بتوانیم در سال‌های بعد نیز با امکانات و تمهیدات بیشتری در رویدادهای بزرگ علمی شرکت کنیم.



مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز با توجه به پیشتازی دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی در زمینه علم رباتیک، افزود: با وجود اینکه این دانشگاه در یکی از شهرستان‌های کوچک استان آذربایجان شرقی واقع شده است، اما نقش پر رنگ و کشوری در علم رباتیک دارد و جای بسی افتخار است که این تیم توانسته است در این مسابقات که در سطح بین المللی برگزار شد به این مقام و جایگاه ارزشمند دست یابد و امیدوارم در آینده نقش این دانشگاه در توسعه تکنولوژی رباتیک و علوم کامپیو‌تر پررنگ‌تر شده و جایگاه آن در سطح بین المللی ارتقاء یابد.








تیم IRC متشکل از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد ایلخچی در دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران، که با شرکت چند تیم مطرح از کشورهای پیشرفته دنیا در تهران برگزار شد، در لیگ ربات های انسان نما مقام اول بین المللی را در رده بزرگسالان به خود اختصاص داد

صادقیان ادامه داد: قطعا با ایجاد فضای مناسب برای استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای روز دنیا، صنایع خودرویی هم می‌توانند از ره آورد آن بهرمند شوند و امیدواریم در تعامل دانشگاه و صنعت همه بتوانند به ارتقای سطح علمی در صنایع خودرویی کمک کنند و در این راستا روز به روز فعالیت‌های گسترده‌تر و بهتری داشته باشیم.


مدیرعامل شرکت ایران خودرو استان آذربایجان شرقی افزود: از این فرصت استفاده کرده و از دکتر محمد نریمانی راد رئیس سخت کوش و فعال دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی تشکر می‌کنم، به همت وی تعامل خوبی بین ایران خودرو استان و این دانشگاه وجود دارد که طی یکی دو سال اخیر گسترده‌تر شده است و با توجه به اینکه در سال ۹۴ خبرهای خوشی از اقتصاد کشور به گوش می‌رسد، امیدواریم بتوانیم سطح تعاملات را با این دانشگاه گسترده‌تر کرده زمینه ارتباط علم با صنعت به مصداق واقعی را شاهد باشیم.


تیم IRC متشکل از دانشجویان واحد ایلخچی در دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران


به گزارش آنا، تیم IRC متشکل از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد ایلخچی در دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران، که با شرکت چند تیم مطرح از کشورهای پیشرفته دنیا در تهران برگزار شد، در لیگ ربات های انسان نما مقام اول بین المللی را در رده بزرگسالان به خود اختصاص داد.


تیم دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی متشکل از دانشجویان مقاطع کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد رشته‌های هوش مصنوعی، نرم افزار و فناوری اطلاعات دانشگاه به سرپرستی دکتر عباس‌زاده توانستند در رقابتی فشرده با تیم‌های مطرح دنیا در لیگ انسان نما مقام نخست را در رده بزرگسالان کسب کنند.








مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران در زمره معتبر‌ترین مسابقات شناخته شده رباتیک در جهان است که مجوز آن از سوی فدراسیون جهانی ربوکاپ در غرب آسیا و خاورمیانه به کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی اعطا شده است، این مسابقات از سال ۱۳۸۵ هرساله به طور مستمر در ایران برگزار می‌شود

۳۴۵ تیم در این مسابقات پذیرفته شده‌اند که ۱۳۵ تیم آن دانش آموزی و ۲۱۰ تیم آن دانشگاهی هستند. از ۲۱۰ تیم دانشگاهی حدود ۳۶ تیم خارجی از ۱۴ کشور جهان نظیر آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان، سوییس، هلند، بلژیک، کلمبیا، مصر، چین، تایلند، هند، پاکستان و... در قالب تیم‌های دانش آموزی، دانشجویی و پژوهشی در این مسابقات حضور داشتند که با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان به رقابت با دیگر تیم‌ها پرداختند.


مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران در زمره معتبر‌ترین مسابقات شناخته شده رباتیک در جهان است که مجوز آن از سوی فدراسیون جهانی ربوکاپ در غرب آسیا و خاورمیانه به کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی اعطا شده است، این مسابقات از سال ۱۳۸۵ هرساله به طور مستمر در ایران برگزار می‌شود.


نگاه اجمالی به تعداد تیم‌های شرکت کننده در دوره‌های پیشین موید این نکته است که مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران دارای جایگاه ویژه‌ای نزد پژوهشگران و دانشمندان ایران جهان است، به طوری که تاکنون بیش از ۳۰۰۰ تیم داخلی و ۲۶۰ تیم خارجی از کشورهای در آن شرکت داشته‌اند.


تیم IRC این دانشگاه در اولین حضور خود در این دوره از مسابقات موفق به کسب این مقام با حمایت های گسترده مالی و معنوی شرکت ایران خودرو تبریز شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته