ثبت اختراع موتور تک سیلندر الکترومغناطیسی از سوی عضو هسته فناور مرکز رشد واحد دورود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سهراب بادفر که پس از تلاش فراوان و تحقیقات گسترده موفق به اختراع موتور تک سیلندر الکترومغناطیسی شده است، درباره اختراع خود اظهار کرد: «این اختراع که ماحصل مدتها تحقیق و پژوهش درباره احتراق بدون آلودگی خودرو توأم با صرفهجویی است، پس از تستهای مکرر از سوی استادان این صنعت مورد تأیید قرار گرفته است و پس از تأیید نهایی به تولید انبوه خواهد رسید.»
وی افزود: «در واقع هدف از پژوهش و اختراع سرسیلندر الکترومغناطیسی این است که پیستون سیلندرهای خودرو را به وسیله انرژی الکتریکی و مغناطیسی بالا و پایین کنیم. در هر صورت پیستونهای درون سیلندر باید بالا و پایین شوند، چه به وسیله احتراق بنزین یا گاز ال پی جی که در هر دو صورت شاهد آلایندگی محیط زیست، حاصل نسوختن کامل بنزین به دلیل فرصت کم تنفس خودرو در سرعتهای بالا، عدم تناسب درصد بنزین و هوا و ... گاز یا اکسیدهای نیتروژن که گازی بسیار سمی، خفه کننده و سرطانزاست، هستیم.»
بادفر ادامه داد: «همانطور که اشاره شد با استفاده از این وسیله جدید در خودرو، پیستونها همچنان در راستای عمودی، حرکت رفت و برگشتی دارند اما اینبار از سوی نیروی مغناطیسی که سرعت، قدرت، توان نامی، راندمان مکانیکی و الکتریکی آن و تمام کورسها مثبت و بیشتر است، زیرا پیستونهای یک و 4 در حرکت رفتی از سوی آهنربای الکتریکی موجود در سرسیلندر جذب و در کورس برگشتی با تغییر قطبین آهنرباهای الکتریکی موجود در سرسیلندر، از سرسیلندر دور یا دفع میشوند.»
وی بیان کرد: «از دیگر فواید استفاده از این وسیله میتوان از دفع حرارت و عدم نیاز به تعویض مرتب روغن (تا 24 ماه)، دفع آلایندههای خروجی از اگزوز، حذف کامل آلودگیهای صوتی و محیطی و حذف گازهای گلخانهای، حذف کامل سیستم سوخترسانی موتور و خودرو آن هم با تعویض یک سرسیلندر در موتور جدید و ثابت ماندن خط تولید و سیستمها و رباتهای مونتاژ و مهندسان مجرب و نیروهای متخصص نام برد.»
بادفر با قدردانی از حمایتهای مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود و مسئولان این دانشگاه اعلام کرد: «اکنون دو طرح دیگر در مرکز رشد واحد دورود با همکاری دوستان و تیم کاری در دست بررسی و نمونهسازی است که به زودی شاهد رونمایی از آنها خواهید بود.»
انتهای پیام/