دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1395 - 10:10

مجارستان: اتحادیه اروپا برای پناهجویان در لیبی اردوگاه بسازد

نخست‌وزیر مجارستان پیشنهاد کرد که اتحادیه اروپا باید برای ساخت اردوگاه بزرگی برای آوارگان در لیبی اقدام کند و پناهجویان را در همین کشور نگه دارد.
کد خبر : 120524

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت شبکه بی‌بی‌سی عربی، ویکتور اوربان گفت: «اتحادیه اروپا باید در ساحل لیبی، شهر بزرگی برای پناهجویان بسازد و با این اقدام مانع ورودشان به اروپا شود.»


نخست‌وزیر مجارستان در جریان سخنرانی در نشستی با حضور مقام‌هایی از کشورهای اروپایی و بالکان در وین در حالی این پیشنهاد را مطرح کرد که همواره موضعی مستحکم علیه مهاجرت غیرقانونی داشته است.


وی افزود: «لیبی باید نقش خود را برای جلوگیری از هجوم مهاجران به اروپا از سربگیرد همان‌طور که پیش از سرنگونی دولت معمر قذافی،‌ رهبر سابق این کشور ایفا می‌کرد.»


اوربان که مرزهای جنوبی کشورش را در مقابل موج پناهجویان با سیم خاردار و سگ‌های نگهبان بسته است، گفت: «اتحادیه اروپا باید نظارت و تسلط کاملی بر مرزهای جنوبی خود داشته باشد.»


نخست‌وزیر مجارستان افزود: «تردید دارم که لیبی به این زودی‌ها آرام و با ثبات شود. فقط تنها در صورتی که لیبی به کشوری با ثبات و امن بدل شود می‌توان با دولت آن برای جلوگیری از ورود گسترده پناهجویان به اتحادیه اروپا وارد مذاکره شد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته