دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردستان، مهریز، الیگودرز، صوفیان، ایلخچی و تویسرکان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هفته دفاع مقدس را گرامی داشتند.
کد خبر : 120496

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همزمان با فرارسیدن ایام بازگشایی دانشگاه‌ها و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، جمعی از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردستان به همراه مسئول و فعالان بسیج دانشجویی در کنار قبور مطهر دوشهید گمنام این دانشگاه گردهم آمدند و با آرمان‌های مقدس شهدا تجدید بیعت کردند.


فرمانده بسیج دانشجویی شهرستان اردستان در آیین غبارروبی از قبور شهدای گمنام با درود به ارواح طیبه شهیدان و امام شهیدان حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، فرارسیدن سال تحصیلی جدید را به همه استادان و دانشجویان سنگرداران عرصه علم و آگاهی و طالبان فضیلت و دانش تبریک گفت.


حسین معصومی گفت: «خون شهیدان، باعث بقا و ماندگاری نظام اسلامی شد، پس همه ما مدیون خون شهدا هستیم و باید همواره در مسیر اهداف شهدا حرکت کنیم و به دنبال تحقق اهدافی باشیم که این عزیزان برای آن به شهادت رسیده‌اند.»


وی با بیان اینکه ارتقای علم و دانش مهمترین رکن توسعه، پیشرفت و تعالی ایران اسلامی است، تاکید کرد:« وظیفه اصلی ما در این برهه از زمان در قبال شهدا، تلاش علمی در راستای رسیدن به جایگاه برتر در جهان است.»


حجت الاسلام مجید ابکار معاون دانشجویی فرهنگی واحد اردستان نیز با توجه به قرار گرفتن مزار دو شهید گمنام در این واحد دانشگاهی، تصریح کرد: «اگرچه این شهدای گمنام و جاویدالاثر هستند و نام آنها برای ما مشخص نیست، اما این شهدا دارای جایگاه و منزلتی ویژه در دل کارکنان، استادان و دانشجویان این واحد دانشگاهی و حتی اقشار مردم شهرستان اردستان هستند و توسل و توجه به این شهدای گرانقدر می تواند راهگشای مشکلات ما باشد.»


همابش پیاده روی دانشگاهیان مهریز و مردم شهیدپرور این شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس


دانشگاهیان واحد مهریز و مردم شهیدپرور شهرستان با نثارگل به قبور مطهر و با برکت دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز و با قرائت فاتحه یاد این دو شهید گمنام و هفته دفاع مقدس راگرامی داشتند و با آرمانهای شهداء تجدید میثاق کردند.


محفل انس با شهدای صوفیان با عنوان مهمانی لاله های آسمانی از سوی واحد صوفیان برگزار شد


در هفته دفاع مقدس، محفل انس با شهدای شهر صوفیان با عنوان مهمانی لاله های آسمانی در محل گلزار شهدای این شهر از سوی دانشگاه آزاد اسلامی صوفیان برگزار شد.


در این مراسم که به همت واحد صوفیان با حضور امام جمعه و بخشدار و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در محل گلزار شهدای شهر صوفیان برگزار شد، سخنرانی و مداحی و قرائت زیارت عاشورا و اجرای سرود از بخش های مهم آن بود.


امام جمعه صوفیان با توجه به حماسه دفاع مقدس در سی و شش سال پیش، درباره گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس دلاوری جوانان میهن اسلامی برای دفاع از شرف و ناموس کشورمان را برگ زرین ماندگار دانست و در ادامه به بررسی ابعاد جنگ تحمیلی و پیروزی نهایی ملت ایران و خوار شدن دشمنان پرداخت.


حجت‌الاسلام مردانی پور افزود: «در شهر صوفیان بمناسبت این هفته چندین ویژه برنامه فرهنگی، ورزشی، هنری و بصیرتی برگزار می‌شود که ازجمله مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و گلباران کردن مزار مطهر شهدا و دیدار از خانواده معظم آنان و ... است که در طول این هفته برگزار خواهد شد .»


غبارروبی یادمان شهدای گمنام در واحد الیگودرز


در گرامیداشت هفته دفاع مقدس امروز و با حضور رئیس، کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، فرمانده سپاه ناحیه الیگودرز و مسئول بسیج دانشجویی شهرستان قبور مطهر شهدای گمنام تدفین شده در دانشگاه آزاد الیگودرز غبار روبی و عطر افشانی شد.




برگزاری هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی


هفته دفاع مقدس به همت دفتر فرهنگ اسلامی و بسیج دانشجویی شهید علم الهدی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی برگزار شد.


هدف از برگزاری این مراسم، پاسداشت یاد و خاطره دلیرمردان جنگ تحمیلی و ارج نهادن به خدمات و رشادتهای این عزیزان بود.


تزیین ورودی دانشگاه با گونی‌های شن که یادآور پاسداری دلیرمردان از کیان جمهوری اسلامی ایران و برگزاری سخنرانی‌ها در نمازخانه دانشگاه، توزیع بسته های فرهنگی و پخش سرودهای حماسی و قرائت پر فیض زیارت عاشورا از اهم فعالیتهای انجام گرفته در این هفته بوده است.


عبداللهی مسئول بسیج دانشجویی علم الهدای واحد ایلخچی اظهار کرد: «دیدار با خانواده شهدای شهر ایلخچی و تجدید میثاق با آرمانها امام راحل از مهمترین کارهای انجام گرفته در این ایام بود.


برگزاری مسابقات ورزشی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان‎


به مناسبت هفته دفاع مقدس، یک دوره مسابقات فوتسال اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان برگزار شد.


مسئول تربیت بدنی واحد دانشگاهی تویسرکان گفت: »به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و نیز آغاز سال تحصیلی جدید یک دوره مسابقه فوتسال در بین چهار تیم از کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی به صورت دوره ای برگزار شد.»


عباس ویسی با بیان اینکه این دومین دوره از مسابقات فوتسال کارکنان در واحد تویسرکان بود گفت: «این بازیها در طول یک هفته برگزار شد و در پایان تیم فوتسال یاران متشکل از: علی احمد بنی اردلان، عباس ویسی، دکتر سید جواد حسینی، فرزاد محمدحسینی، سجاد نوری، محسن گمار و عبدالصالح بلوری با اقتدار به مقام قهرمانی دست پیدا کردند.»


نتایج مسابقات هم به این شرح است: تیم یاران 9- 1تیم استقلال، تیم دوستان2- 8 تیم پرسپولیس، تیم دوستان 7-14 تیم استقلال، تیم یاران12-4 تیم پرسپولیس، تیم یاران 6-0 تیم دوستان و تیم پرسپولیس11-5 تیم استقلال


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته